Skip to content
ویزای موقت 101 ویزای ساکن (TRV): آنچه باید در صورت تمایل به سفر به کانادا بدانید

تاریخ انتشار

ویزای موقت 101 ویزای ساکن (TRV): آنچه باید در صورت تمایل به سفر به کانادا بدانید

کانادا هر سال میلیون‌ها ساکن موقت را به خود می‌پذیرد. مگر اینکه فرد شهروند یا ساکن دائم کانادا باشد یا از یک کشور معاف از ویزا باشد، فردی که می‌خواهد به منظور مقصد موقت وارد کانادا شود باید برای دریافت یک ویزای ساکن موقت (TRV) درخواست دهد.

یک مقصد موقت شامل گردشگران، کارگران خارجی موقت (اشخاصی با پروانه کار) و دانشجویان بین‌المللی (اشخاصی با پروانه تحصیل) می‌شود.

TRV توسط یک دفتر ویزای مهاجرتی کانادایی صادر می‌شود و نشان می‌دهد که ساکن موقتی کانادا به شرطی که الزامات ورود به کانادا به عنوان یک بازدیدکننده را برآورده کرده است.

مهم است به یاد داشته باشید که یک TRV ورود به کانادا را گارانتی نمی‌کند و نیز وضعیت ساکن موقت در کانادا را اعطا نمی‌کند.

نیازمندی‌های TRV چیست؟
یک درخواست برای TRV شامل فرم‌های اداره امور مهاجرتی، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) می‌شود. علاوه بر این فرم‌ها، درخواست‌کنندگان باید:

هزینه پردازش و جمع‌آوری بیومتریک را پرداخت کنند
اسناد لازم را برای همراهی با درخواست ارائه دهند
اسنادی که ممکن است برای درخواست لازم باشند عبارتند از:

تصاویر پاسپورت شما
اثبات پشتیبانی مالی
ریزنویسی بلیط برگشت یا برنامه سفر شما (در صورت اعمال پذیری)
اسناد مورد نیاز ممکن است بسته به اداره ویزای مسئول برای کشور یا منطقه شما متفاوت باشد.

مدت اعتبار TRV چقدر است؟
اگر در پاسپورت شما مهر، تاریخ یا سندی وجود نداشته باشد که تاریخ انقضای آن را نشان دهد، وضعیت بعنوان ساکن موقت شما شش ماه از روز ورود شما به کانادا زمانی که منقضی می‌شود.

نمایش خبر  ببینید کانادا در جهان در میانگین حقوق در این 10 شغل پرتقاضا کجا قرار دارد

ویزای ورود چند باره در مقابل ویزای ورود یک باره چیست؟
ویزای ورود چند باره به صاحب آن اجازه می‌دهد که از هر کشوری وارد کانادا شود، به تعدادی که لازم است، در طی مهلت اعتبار ویزا. این نوع ویزای ساکن موقت با اعتبار طولانی صادر می‌شود تا ورود به کانادا برای مسافران معتبر را آسان‌تر کند. این نوع TRV استاندارد است.

اعتبار حداکثری برای ویزای ورود چند باره تا 10 سال یا 1 ماه قبل از تاریخ انقضای سند سفر است.

ویزای ورود یک باره وقتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که متقاضی در حال شرکت در یک رویداد ویژه یک بار با مدت زمان کوتاه در کانادا است. از آنجایی که استاندارد ویزای ورود چند باره است، هر ویزای ورود یک باره نیازمند توضیحاتی از سوی افسر مسئول است.

چگونه می‌توانید اقامت خود را تمدید کنید؟
می‌توانید اقامت خود را به عنوان یک ساکن موقت از طریق ارسال درخواست آنلاین یا استفاده از اپلیکیشن کاغذی تمدید کنید. توصیه می‌شود درخواست خود را برای اقامت بیشتر در کانادا حداقل 30 روز قبل از انقضای وضعیت خود ارسال کنید.

اگر وضعیت ساکن موقت شما بعد از ارسال درخواست تمدید منقضی شود اما قبل از دریافت تصمیم درباره درخواست، شما می‌توانید تحت وضعیت حفظ وضعیت در کانادا باقی بمانید که تا زمان اتخاذ تصمیم درباره درخواست شما طول می‌کشد.

آیا می‌توانید با TRV در کانادا تحصیل کنید؟
بطور کلی، دانشجویان بین‌المللی نیاز به مجوز تحصیل دارند تا بتوانند در یک برنامه آموزشی در کانادا شرکت کنند. با این حال، اگر برنامه شما در کانادا کمتر از شش ماه مدت باشد، نیازی به مجوز تحصیل ندارید.

نمایش خبر  رسمی شدن: نحوه درخواست شهروندی کانادا به عنوان مقیم دائم

اگر برنامه‌ای را که مدت زمان آن بیش از شش ماه است تمایل دارید دنبال کنید، باید برای پذیرفته شدن در یک موسسه یادگیری تعیین شده (DLI) در کانادا درخواست دهید. هنگامی که در برنامه پذیرفته می‌شوید، باید برای دریافت مجوز تحصیل درخواست دهید.

آیا می‌توانید با TRV در کانادا کار کنید؟
به طور کلی، یک شهروند خارجی باید پروانه کار دریافت کند تا بتواند در کانادا کار کند.

اگر شما دارای وضعیت ساکن موقت هستید، می‌توانید برای پروانه کار درخواست دهید. احتمالاً در حالت انتظار تصمیم در مورد درخواست پروانه کار باقی مانده‌اید. به عبارت دیگر، ممکن است در حالت حفظ وضعیت در کانادا باشید تا زمانی که تصمیمی درباره درخواست شما اتخاذ شود.

اگر من همسر خود را حامی کرده‌ام، آیا می‌توانند با TRV به کانادا بیایند؟
اعضا خانواده یا همسران از کشورهای ویزا الزام می‌نیاز دارند که برنامه اقامت دائم خود را ارسال کرده‌اند برای درخواست TRV به منظور پیوستن به حامی خود می‌توانند درخواست دهند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420