Skip to content
رسمی شدن: نحوه درخواست شهروندی کانادا به عنوان مقیم دائم

تاریخ انتشار

آیا اقامت دائم خود را دارید و برای مرحله بعدی آماده هستید؟

 بنابراین شما می خواهید شهروند کانادا شوید!

شما یک انتخاب عالی کردید  کانادا به‌خاطر بسیاری از پیشنهادات در سطح جهانی، مانند مراقبت‌های بهداشتی همگانی، هاکی و چیپس‌های با طعم سس کچاپ، شناخته شده است.  همچنین از تازه واردان استقبال می کند، زیرا بیش از 20 درصد جمعیت آن در جای دیگری متولد شده اند.

گرفتن شهروندی کانادا می تواند تلاشی طاقت فرسا به نظر برسد، اما ما خبرهای خوبی داریم.  اگر سؤالی در مورد چگونگی تبدیل اقامت خود به شهروندی کامل دارید، به جای درستی آمده اید.  این راهنمای مفید تمام نکات و نکات کانادایی شدن را به شما آموزش می دهد.

وقتی شهروند کانادا شدم چه تغییراتی را می توانم انتظار داشته باشم؟

درخواست شهروندی مستلزم چندین مرحله است، اما مزایای آن بیش از تلاش شماست.  شهروندان علاوه بر دسترسی آسان به قهوه تیم هورتون و طولانی ترین خط ساحلی جهان (بهترین لذت را به طور همزمان دارند)، شهروندان می توانند از مزایای دیگری مانند امکان رای دادن، نامزدی برای مناصب سیاسی و دریافت پاسپورت کانادایی بهره مند شوند.  بسته به سیاست های کشور خود، حتی ممکن است بتوانید تابعیت دوگانه داشته باشید.

چه کسانی واجد شرایط درخواست شهروندی کانادا هستند؟

اولین قدم برای به دست آوردن شهروندی کانادا این است که شما باید از قبل دارای وضعیت اقامت دائم باشید و حداقل 1095 روز (سه سال) در طول پنج سال قبل از تاریخ امضای درخواست شهروندی خود در کانادا زندگی کرده باشید.  معیارهای دیگر شامل نیاز به قبولی در آزمون شهروندی و اثبات مهارت خود در یکی از زبان های رسمی کانادا است، اگرچه این دو شرط فقط برای متقاضیان بین 18 تا 54 سال است. در صورت وجود، ممکن است لازم باشد نشان دهید که مالیات خود را در پنج سال گذشته در کانادا ثبت کرده اید.

نمایش خبر  IRCC 975 نامزد Express Entry را در اولین قرعه کشی شغل حمل و نقل سال 2024 دعوت می کند

سه گام تا شهروندی

شهروند شدن کانادا در واقع شامل وظایف کوچک متعددی است، اما ما ترجیح می دهیم آن را ساده نگه داریم.  ما مسیر شما را به سمت شهروندی در سه مرحله اصلی سازماندهی کرده ایم.

مرحله 1: درخواست خود را آماده و ارسال کنید

درخواست شهروندی شما بسته ای با تمام مدارک شما در یک مکان واحد است تا اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بتواند درخواست شما را پردازش کند.  برخی از متقاضیان، مانند بزرگسالان مجردی که فقط برای خودشان درخواست می دهند، می توانند به صورت آنلاین ارسال کنند.  هر کس دیگری باید یک درخواست کاغذی را برای پست کردن چاپ و پر کند.

باید برای هر درخواستی که برای خود و اعضای خانواده مانند فرزندانتان ارسال می کنید، اطلاعات خاصی ارائه دهید.  قبل از اینکه مدارک خود را تکمیل کنید، ایده خوبی است که به این فهرست چک نگاه کنید تا ببینید به چه اطلاعاتی نیاز دارید.  علاوه بر مدارک شناسایی مانند پاسپورت و هر مدرکی که نشان می دهد شرایط واجد شرایط بودن را دارید، باید عکس شهروندی و هزینه را نیز ارائه دهید.

پس از اینکه درخواست خود را ارسال کردید، کاری برای انجام دادن وجود ندارد جز اینکه منتظر بمانید تا به شما رسیدگی شود.  در حال حاضر، زمان مورد انتظار پردازش 27 ماه است – اما نگران نباشید، می‌توانید از این زمان برای بررسی تاریخ، حقوق و حقوق مدنی کانادا استفاده کنید.  تستی برای افراد بین ۱۸ تا ۵۴ سال وجود دارد که می‌خواهید به آن نقطه برسید.

مرحله 2: آزمون شهروندی خود را بگذرانید و مصاحبه خود را تکمیل کنید

هنگامی که IRCC درخواست شما را بررسی کرد، با شما تماس خواهد گرفت تا شما را در آزمون شهروندی شرکت کنید یا مصاحبه کنید (یا هر دو)، بسته به سن و موقعیت شما.  اگر این به شما بازگشتی به دوران دبیرستان می دهد، نگران نباشید.  آنها همه چیزهایی را که در آزمون خواهد بود به شما می گویند و شما حتی یک راهنمای مطالعه رایگان دریافت می کنید.  اگر بین 18 تا 54 سال سن دارید، باید در آزمون شرکت کنید و پس از آن مصاحبه ای انجام شود که در آن آنها واجد شرایط بودن شما را تأیید می کنند، مهارت های زبانی شما را ارزیابی می کنند و هر سؤالی که ممکن است در مورد شما و درخواست شما داشته باشند بپرسند.

نمایش خبر  شغل‌های با درآمد بالا در کانادا بر اساس سطح تحصیلات

بسیاری از افراد، آزمایش یا مصاحبه را استرس زا می دانند، اما تنها کار شما این است که آماده شوید.  مصاحبه معمولاً بلافاصله بعد از آزمون در همان روز انجام می شود.  در صورت قبولی، یا در همان لحظه تاریخ مراسم به شما داده می شود یا با آن اطلاعات پیگیری دریافت خواهید کرد.

مرحله 3: آیا کسی اسم “مراسم” آورد؟

همه کمی سنت را دوست دارند و کانادایی ها تفاوتی ندارند.  همراه با سایر متقاضیان موفق، سوگند شهروندی را می خوانید، گواهی شهروندی خود را دریافت می کنید، فرم را امضا می کنید و سرود ملی، ای کانادا را می خوانید.  با خیال راحت لباس بپوشید (با یا بدون “تاکسیدوی کانادایی”) و موفقیت خود را جشن بگیرید.  این یک لحظه بزرگ است، پس از آن لذت ببرید!

راه اندازی زندگی جدید کانادایی خود

به دست آوردن شهروندی کانادایی شما یک معامله بزرگ است و اکنون که آن را دریافت کرده اید، می توانید همان کارهایی را که هموطنان کانادایی خود انجام می دهند، انجام دهید.  برنامه‌های شما ممکن است شامل خرید یک خانه، فرستادن فرزندانتان به دانشگاه یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار باشد – اهدافی که می‌توانند به خودی خود بسیار مهم به نظر برسند.

اکنون زمان خوبی است تا با چند توصیه عالی برای تازه واردان به کانادا آشنا شوید.  برنامه Scotiabank Advice+ را بررسی کنید.  نکات و راهنماهای مفیدی را در مورد چگونگی ادامه سفر خود در کانادا از نظر مالی آماده ارائه می دهد.  و اگر برای ادامه کار خود در کانادا به کمک نیاز دارید، Windmill Microlending را در نظر بگیرید، یک موسسه غیرانتفاعی کانادایی که با مشارکت Scotiabank به مهاجران ماهر و شهروندان جدید کمک می کند تا به موفقیت شغلی دست یابند.

نمایش خبر  نیوبرانزویک شرایط جدید مهاجرت را برای کارگران بخشهای مهم اعلام می کند

شهروند شدن در کانادا یک نقطه عطف است.  هر چند آینده در انتظار شماست، از هر لحظه لذت ببرید.  مستحقش هستی.

سلب مسئولیت قانونی: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است.  نباید به عنوان مشاوره مالی، مالیاتی یا سرمایه گذاری یا تضمین در مورد آینده به آن اعتماد کرد و همچنین نباید آن را توصیه ای برای خرید یا فروش تلقی کرد.  اطلاعات موجود در این مقاله، از جمله اطلاعات مربوط به نرخ بهره، شرایط بازار، قوانین مالیاتی و سایر عوامل سرمایه گذاری بدون اطلاع قبلی در معرض تغییر هستند و بانک نوا اسکوشیا مسئولیتی در قبال به روز رسانی این اطلاعات ندارد.  ارجاع به هر محصول یا خدمات، نظر یا بیانیه شخص ثالث، یا استفاده از هر نام تجاری، شرکت یا شرکتی به منزله تأیید، توصیه یا تأیید بانک نوا اسکوشیا در مورد هیچ یک از محصولات، خدمات یا نظرات این بانک نیست. اعتقاد بر این است که تمام منابع شخص ثالث تا تاریخ انتشار دقیق و قابل اعتماد هستند و بانک نوا اسکوشیا صحت یا قابلیت اطمینان آن را تضمین نمی کند.  خوانندگان باید برای مشاوره مالی، سرمایه گذاری و/یا مالیاتی خاص متناسب با نیازهایشان با مشاور حرفه ای خود مشورت کنند تا اطمینان حاصل شود که شرایط فردی به درستی در نظر گرفته شده و اقدام بر اساس آخرین اطلاعات موجود انجام می شود.