Skip to content
چگونه SAIT بر موفقیت دانشجویان بین­الملل در کانادا سرمایه­گذاری می­کند

تاریخ انتشار

سلامت روان نکته­ای مهم برای دانشجویان بین­المللی است که در حال تصمیم  گیری برای انتخاب محل تحصیل خود در خارج از کشور هستند.

طبق یک نظرسنجی از بیش از 10000 دانشجوی بالقوه از 181 کشور، از سال 2020 درصد دانشجویانی که خدمات حمایتی بهداشت روان دانشگاه برای آنان بسیار مهم بوده است، 14 درصد افزایش داشته است.

علیرغم این واقعیت، گزارش سال 2022 ICEF Monitor نشان می­دهد که بسیاری از دانشجویان بین­الملل یا از چنین خدمات سلامتی استفاده نمی­کنند یا نمی­دانند چگونه به آن دسترسی داشته باشند. بر اساس نظرسنجی بارومتر دانشجوی بین­الملل (ISB) موسسه آی-گرجوئیت، کمتر از یک نفر از هر پنج دانشجو (16%) از خدمات مشاوره­ای موسسه آن­ها در سال 2021 استفاده کرده است.

آی-گرجوئیت شرکتی واقع در آمریکای شمالی است که از دانشجویان بین­الملل برای درک نظرات و احساسات آن­ها در مورد موضوعات مختلف نظرسنجی می­کند. با این حال، نزدیک به یک چهارم (22%) از شرکت­کنندگان در نظرسنجی گفتند که حتی نمی­دانند چگونه باید به خدمات مشاوره دانشگاه خود دسترسی داشته باشند.

خدمات سلامت ­روان در SAIT

در مؤسسه فناوری آلبرتای جنوبی (SAIT)، دانشجویان به خدمات بهداشت روان و همچنین حمایت‌های آکادمیک و کارگاه‌هایی دسترسی دارند که می‌تواند به آن­ها در مدیریت استرس ناشی از تجربه آموزش بین‌الملل کمک کند.

این خدمات شامل مهارت‌های یادگیری و مطالعه، پشتیبانی آموزشی و نوشتاری، مرکز سلامت اختصاصی و مشاوران حاضر در محوطه دانشگاه است. SAIT همچنین خدمات پیشرفت شغلی بسیاری به دانشجویان ارائه می­دهد.

بر اساس نظرسنجی Educations.com که در بالا ذکر شد، بیشترین نگرانی در میان دانشجویان بین­الملل مربوط به هزینه­های تحصیل و هزینه­های زندگی (1/84 %) بود. در SAIT، تیم مشاوره مالی در مرکز موفقیت Lamb Learner  با دانشجویان همکاری می­کند تا منابع مالی و گزینه‌های بودجه‌ای مناسب خود را بیابند و به دانشجویانی که سعی در انتخاب نحوه­ی پرداخت هزینه تحصیل خود دارند، توصیه‌هایی ارائه می­دهند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: هیچ خبری از IRCC در مورد زمان دعوت از نامزدهای FSWP وجود ندارد 

یکی دیگر از نگرانی­های اصلی در بین دانشجویان بین­الملل، جا افتادن و پیدا کردن دوست است (8/15 %). این نگرانی با دو موضوع قابل توجه دیگر که توسط دانشجویان بین­الملل بیان شده­است، همسو است: صحبت نکردن به زبان محلی (8/21 %) و دور بودن از خانه (8/15 %). هر سه این مشکلات حول محور یافتن شادی و احساس راحتی در یک محیط جدید است.

برای کمک به دانشجویان بین‌الملل برای یافتن راحتی و آسایش در SAIT، چندین فضای اختصاصی وجود دارد که در آن دانشجویان می‌توانند جامعه‌ای از همکاران و دوستان خود را شکل دهند که تا آخر عمر پا برجا باقی بماند. این فضاها با سابقه پذیرایی از دانشجویان 140 کشور مختلف، به گونه­ای طراحی شده است که به همه دانشجویان کمک می­کند تا با سایر اعضای جامعه SAIT تعامل داشته باشند و در کنار دیگران احساس کنند که در خانه خود هستند.

SAITSA: انجمن دانشجویی SAIT رویدادها و جلسات اطلاعی منظمی را در اطراف محوطه دانشگاه برگزار می‌کند که در آن دانشجویان می‌توانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و با یکدیگر تعامل داشته باشند، در حالی که به فعالیت‌های سرگرم‌کننده مانند خوردن اغذیه بپردازند یا درباره موضوعات مهمی مانند مزایای حفظ سلامت دهان و دندان بیاموزند.

لژ چینوک[1]: جایی که اعضای بومی جمعیت دانشجویی ما می­توانند برای ارتباط با همسالان، دسترسی به مشاوره، شرکت در رویدادها و شبکه و غیره جمع شوند.

مرکز بین ادیان: فضایی برای گردهمایی دانشجویان از همه مذاهب. مرکز بین ادیان با کمک برگزاری مراسم دعای هفتگی، شمولیت، احترام و گفتگو پیرامون دین را در فضایی ترویج می‌کند که تفاوت‌های بین مردم و فرهنگ‌ها کشف و تجلیل می‌شود.

مرکز بین‌الملل: مرکزی برای دانشجویان بین­الملل از زمانی که به SAIT می‌رسند تا پس از فارغ‌التحصیلی. مرکز بین‌الملل محیطی حمایتی و فراگیر برای دانشجویان فراهم می‌کند که در آن می‌توانند در مورد همه چیز از پذیرش گرفته تا حمایت تحصیلی و مشاوره مهاجرت کمک بگیرند.

نمایش خبر  نخست وزیران توصیه هایی برای بهبود مهاجرت ارائه می کنند

همچنین در مرکز بین‌الملل، SAIT مجموعه‌ای از سمینارهای انتقال را برای کمک به دانشجویان بین‌الملل برگزار می‌کند، در راستای اقامت در کالگری و سفر موفق در کشور جدید – از مسکن و اقامتگاه گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و بیمه – که ممکن است استرس و اضطراب بیشتری را برای کسانی به همراه داشته باشد که به یک کشور جدید مهاجرت می‌کنند. این سمینارها شامل موارد زیر می­شود:

  • کلگری و SAIT را بشناسید
  • مسکن در کالگری
  • با خانواده خود به کانادا سفر کنید
  • وظایف مهم و مراحل بعدی
  • طرح مراقبت بهداشتی و پوشش بیمه آلبرتا
  • آمادگی برای ورود به کلگری
  • سفر مهاجرت دانشجویی
  • شماره­های بیمه اجتماعی و پیشگیری از کلاهبرداری
  • رفاه و ایجاد ارتباطات در کانادا
  • پانل: چیزی که دوست دارم به عنوان یک دانشجوی بین­الملل بدانم
  • در شرایط اورژانس پزشکی چه باید کرد
  • برنامه­ریزی بودجه و هزینه

مرکز توسعه و مشاوره دانشجویی (SDC) و مرکز بین‌الملل SAIT در حداقل یک سمینار یا رویداد تعاملی در هر ترم، برای دانشجویان بین‌الملل این امکان را فراهم می­کنند که در میزگردی شرکت کنند که در آن از دانشجویان بین‌الملل کنونی دعوت می‌شود تا با فراغ بال صحبت کنند و تجربیات خود درباره سلامت روحی و جسمی را به اشتراک بگذارند.

دانشجویان بین­المللی که فرصت شرکت در وبینارهای مرکز بین­الملل را از دست داده باشند، می توانند از طریق برنامه iCent به تمام اطلاعات و محتوای ضبط شده فوق دسترسی پیدا کنند.

برنامه iCent یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که SAIT برای ارائه دیجیتالی اطلاعات کلیدی دانشگاه، اعلان‌ها و هشدارهای مربوط به رویدادها یا فعالیت‌ها و موارد دیگر به دانشجویان بین‌الملل با گوشی هوشمند استفاده می‌کند. دانشجویان با کمک این برنامه که از طریق Google Play، App Store و به شکل یک برنامه دسکتاپ در دسترس است، می­توانند مستقیما به اطلاعات کلیدی مرکز بین­الملل SAIT دسترسی داشته باشند.

نمایش خبر  IRCC ضوابط جدید برای حمایت از افراد تحت تاثیر قرار گرفته در جنگ حماس و فلسطین را ارائه می دهد

توجه: نمایندگان مرکز بین­الملل SAIT نیز به مدت سه هفته کامل قبل از شروع هر ترم در فرودگاه بین­المللی کلگری  (YYC) حضور دارند. این نمایندگان برای استقبال از دانشجویان بین­الملل جدید، پاسخ دادن به سؤالات، کمک به دانشجویانی که به دنبال وسیله حمل و نقل هستند و ایجاد فضایی گرم و دلپذیر در آنجا حضور دارند.

اطلاعات بیشتر در مورد SAIT

SAIT سابقه­ای بیش از 100 سال در آموزش دارد. SAIT در میان پانزده موسسه آموزشی برتر (DLIs) در سراسر شهر کلگری  قرار دارد.

توجه: کلگری ، پرجمعیت­ترین شهر آلبرتا، بر اساس شاخص زیست­پذیری جهانی اکونومیست اینتلجنس[2] در سال 2022 به عنوان سومین شهر قابل سکونت در جهان رتبه­بندی شد.

دریافت تحصیلات در DLI به این معنی است که دانشجویان بین‌المللی که در SAIT تحصیل می‌کنند واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) هستند، که برای کسانی که امیدوارند در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت کنند، مفید است.

دریافت PGWP، که لازمه آن این است که دانشجویان بین­الملل از یک برنامه واجد شرایط در DLI مانند SAIT فارغ التحصیل شوند، به دانشجویان بین­الملل واجد شرایط اجازه کار تا سه سال می­دهد (بسته به برنامه تحصیلی آن­ها). سپس می­توان از این مجوز برای اخذ یک سال تجربه کاری در کانادا استفاده کرد که برای واجد شرایط بودن برای بسیاری از برنامه­های مهاجرتی فدرال و استانی کانادا لازم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SAIT می­توانید از وب سایت ما دیدن کنید. همچنین از شما دعوت می­کنیم در مورد سوالات خود در مورد تحصیل در موسسه با ما تماس بگیرید. از اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم خوشحال خواهیم شد.


 

 


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420