Skip to content
چگونه از قطر به کانادا مهاجرت کنیم

تاریخ انتشار

چه شهروند قطر باشید و چه یک مهاجر در این کشور، کانادا گزینه های مهاجرتی برای شما دارد.

اگر فکر می‌کنید کانادا ممکن است مقصد بعدی شما باشد، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در اینجا خلاصه‌ای از برخی از برنامه‌های اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا آمده است.

 اداره مهاجرت کانادا، مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا  مهاجرت را به سه دسته طبقه بندی می کند: طبقه اقتصادی، طبقه خانوادگی و پناهندگان.  تا کنون محبوب ترین مسیر مهاجرت طبقه اقتصادی است.  این مهاجران بر اساس تجربه کاری، تحصیلات و سایر عوامل اقتصادی واجد شرایط اقامت دائم هستند.  مهاجرت طبقه خانواده دومین میزان بزرگ را تشکیل می دهد.  کانادایی‌ها می‌توانند از همسر، شرکای معمولی، فرزندان، والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و سایر افراد تحت این دسته حمایت مالی کنند.  در نهایت، پناهندگانی که در صورت ارجاع توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، یک سازمان معرف تعیین‌شده، یا یک گروه خصوصی، می‌توانند به کانادا بیایند.

 هر ساله صدها هزار مهاجر تحت برنامه مهاجرت اقتصادی کانادا به کانادا می آیند.  برخی از افراد در کانادا به عنوان دانشجوی بین‌المللی یا کارمند خارجی موقت شروع می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بتوانند بدون اینکه قدمی در این کشور بگذارند، به کانادا مهاجرت کنند.  برنامه های مهاجرتی زیر مجموعه ای از برخی از مسیرهای اصلی است که به مهاجران اجازه می دهد به کانادا بیایند.

اکسپرس انتری

اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت برنامه مبتنی بر امتیاز برای سه برنامه مهاجرتی زیر است: برنامه کارگر ماهر فدرال  دسته تجربه کانادایی  و برنامه تجارت ماهر فدرال.

 برنامه کارگران ماهر فدرال رایج ترین مسیر برای داوطلبانی است که قبلاً در کانادا کار یا تحصیل نکرده اند.  برای واجد شرایط بودن برای FSWP، شما نیاز دارید:

  • حداقل یک سال سابقه کار واجد شرایط؛
  •  حداقل معیار زبان کانادایی (CLB) 7 در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی شما؛
  •  حداقل یک مدرک تحصیلی؛
  •  برای اثبات وجوه (اگر پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی ندارید)؛  و
  •  برای کسب حداقل 67 از 100 امتیاز در شبکه امتیازدهی FSWP.
نمایش خبر  دانشجویان نیجریه ای برای موفقیت در حوزه آموزش بین المللی کانادا حیاتی هستند

دسته تجربه کانادایی برای ساده کردن مسیر کسب اقامت دائم برای کسانی که قبلاً تجربه زندگی و کار در کانادا را دارند ایجاد شده است.  برای واجد شرایط بودن برای CEC، شما نیاز دارید:

  • حداقل یک سال کار واجد شرایط در کانادا در سه سال گذشته؛  و
  •  یک CLB 7 یا بالاتر برای مشاغلی که تحت طبقه‌بندی ملی شغلی (NOC) A قرار می‌گیرند، یا یک CLB 5 برای مشاغلی که تحت رده NOC B قرار می‌گیرند.

برنامه تجارت ماهر فدرال یک مسیر اختصاصی برای کارگران حرفه ای ماهر است تا موقعیت اقامت دائم کانادا را به دست آورند.  برای واجد شرایط بودن برای FSTP، شما نیاز دارید:

  • حداقل دو سال سابقه کار حرفه ای در پنج سال قبل از درخواست؛
  •  حداقل CLB 5 برای صحبت کردن و شنیدن و 4 برای خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی یا فرانسوی.  و
  •  برای نشان دادن اثبات دارایی (اگر پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی ندارید).

برای دریافت مشخصات خود در سیستم اکسپرس اینتری، باید واجد شرایط یکی از این برنامه ها باشید.  این امکان وجود دارد که همزمان برای بیش از یک مورد واجد شرایط باشید.

 اکسپرس انتری از سیستم رتبه بندی جامع  برای رتبه بندی نمایه های کاندیداها استفاده می کند.  کاندیداهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند، دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم کانادا را از طریق قرعه کشی اکسپرس انتری دریافت می کنند که تقریباً هر دو هفته یکبار انجام می شود.

 پس از دریافت ITA، می توانید به طور رسمی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.  از زمان دریافت ITA 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را ارسال کنید.  پس از آن، IRCC قصد دارد 80 درصد درخواست ها را ظرف شش ماه پردازش کند.

نمایش خبر  رویدادهای مهاجرت Newfoundland و Labrador در این هفته ادامه دارد

برنامه نامزدهای استانی

اکثر استان‌ها و مناطق کانادا، به جز کبک که سیستم مهاجرتی و نوناووت خاص خود را دارد، برنامه‌های نامزد استانی  خود را مدیریت می‌کنند.  این برنامه ها مسیرهایی را برای مهاجرت ارائه می دهند که نامزدها را برای موفقیت اقتصادی در مناطق مربوطه خود تعیین می کند.

 برخی از PNP ها توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند.  از کاندیداهای واجد شرایط اکسپرس اینتری ممکن است دعوت شود تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.  اگر نامزدی را دریافت کنید، 600 امتیاز خودکار به امتیاز شما اضافه می شود و عملا تضمین می کند که در قرعه کشی اکسپرس انتری بعدی، ITA دریافت خواهید کرد.

 همچنین PNP هایی وجود دارند که توسط سیستم مدیریت برنامه خود استان مدیریت می شوند.  برای استفاده از این برنامه ها واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری نیست.  استان درخواست شما را بر اساس معیارهای جریان PNP ارزیابی می کند.  اگر واجد شرایط هستید، نامه نامزدی دریافت خواهید کرد و می توانید برای اقامت دائم به IRCC درخواست دهید.

کسب تجربه کاری یا تحصیلی در کانادا

داشتن تجربه کاری یا تحصیلی در کانادا می تواند به باز کردن درها برای مسیرهای مهاجرت به کانادا کمک کند.

 اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید، به مجوز تحصیل نیاز دارید.  زمانی که نامه پذیرش از یک موسسه کانادایی دریافت کردید، می توانید برای آن درخواست دهید.  مجوزهای تحصیلی به شما این امکان را می دهد که به طور قانونی به مدرسه در کانادا بروید، در طول سال تحصیلی به صورت نیمه وقت و در طول تعطیلات تحصیلی برنامه ریزی شده به طور تمام وقت کار کنید.

 برای واجد شرایط بودن برای برنامه های مهاجرتی خاص، به تحصیلات کانادایی از یک موسسه آموزشی تعیین شده نیاز دارید.  بسیاری از برنامه های ارائه شده در این موسسات، شما را برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط می کند، که به شما امکان می دهد تا حداکثر سه سال در کانادا کار کنید.

نمایش خبر  کانادا از ابتدای سال ۲۰۲۳ ، مشاغل در قرعه کشی های اکسپرس انتری را مورد هدف قرار می‌دهد

 با این حال، اگر تحصیلات خود را تمام کرده‌اید یا نمی‌توانید هزینه‌های دانشجویی بین‌المللی را بپردازید، ممکن است بتوانید مجوز کار دریافت کنید.  دو نوع برنامه مجوز کار در کانادا وجود دارد:

برنامه کارگر خارجی موقت: کارفرمای شما برای حمایت از مجوز کار شما باید یک ارزیابی تأثیر بازار کار مثبت یا خنثی دریافت کند.  هدف LMIA این است که کارفرمایان به دولت کانادا نشان دهند که استخدام یک کارگر خارجی باعث جابجایی کارگران موجود در کانادا یا فشار نزولی بر دستمزدها نمی‌شود. یکی از نمونه‌های TFWP، جریان استعدادهای جهانی است.  اگر برای یک شغل فنی خاص، یا در یک شرکت فناوری خاص، پیشنهاد کاری دارید، ممکن است واجد شرایط پردازش سریع مجوز کار تحت این جریان باشید.

برنامه تحرک بین‌المللی:  به LMIA نیازی نیست، زیرا کار انجام شده به نفع کانادا یا بخشی از یک توافق متقابل است.  اکثر کارگران خارجی تحت قانون IMP به کانادا می آیند.  کسانی که به‌دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا یا خوداشتغالی هستند، ممکن است بتوانند مجوز کار با مزایای قابل توجهی را دریافت کنند که تحت دسته IMP مدیریت می‌شود.  اگر شما یک کارآفرین یا خوداشتغال هستید، باید به دولت کانادا نشان دهید که فعالیت های شما در کانادا منجر به مزایای اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی می شود.

در این دو دسته بیش از 100 گزینه مجوز کار وجود دارد.

 بیش از یک میلیون شغل خالی در کانادا وجود دارد و کارفرمایان کانادایی با بازار کار فشرده مواجه هستند.  استقبال از مهاجران یکی از راه هایی است که کانادایی ها به دنبال پر کردن شکاف های موجود در بازار کار، رشد اقتصاد و تبدیل کشور به مکانی بهتر هستند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420