Skip to content
کانادا از ابتدای سال ۲۰۲۳ ، مشاغل در قرعه کشی های اکسپرس انتری را مورد هدف قرار می‌دهد

تاریخ انتشار



کانادا در حال آماده سازی برای تغییر نحوه انتخاب متقاضی اکسپرس اینتری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ و پس از آن می‌باشد. از آغاز سال ۲۰۲۳ اداره مهاجرت و پناهندگی و تابعیت کانادا اختیارات جدیدی را برای قرعه کشی های اکسپرس انتری به کار خواهد گرفت، که از متقاضیان بر اساس ویژگی‌های خاصی غیر از امتیاز سیستم جامع رتبه بندی آنها دعوت خواهد کرد . این تغییرات در اکسپرس انتری برنامه سی ۱۹ ممکن شد . 
وزیر مهاجرت، شان فریز، به اداره خبر کانادا در یک مصاحبه در اواخر ماه ژوئن اعلام کرد، که تغییراتی در سیستم اکسپرس اینتری می تواند به کانادا کمک کند تا مهاجرانی را انتخاب کند که برای موفقیت های اقتصادی در اولویت قرار دارند.
علاوه بر این، وزیر اعلام کرد گرچه اکسپرس انتری به کانادا یک مزیت رقابتی می دهد، فضایی برای پیشرفت و بهبود نیز برای آن در نظر گرفته می شود.
به گفته وزیر مهاجرت جایی که سیستم اکسپرس اینتری می‌تواند بهبود یابد همین حالا است، حتی با وجود چالش های خاصی که وجود دارد که اقتصاد با آنها روبه روست, ممکن است این چالش‌ها در طولانی مدت نیز برقرار باشند

ما نمی توانیم دعوت نامه های درخواست را برای برآورده کردن مهارت های مورد نیاز و ویژگی های خاص با سیستم اکسپرس اینتری سفارشی سازی کنیم.
اداره مهاجرت کانادا به عنوان می‌کند که این تصمیم گیری جدید به کانادا ایران کار را می‌دهد تا از متقاضیان مهاجرتی بر اساس شرایط جدیدی دعوت به عمل آورد. بدین طریق که آنها بتوانند از اهداف اقتصادی تهیه شده توسط وزیر حمایت کنند.


چه کسی دعوت می شود؟
در قرعه کشی های موردنظر تاریخی برای دریافت توسط نامه درخواست برای متقاضیان وجود ندارد. وزیر اعلام کرد که در این مورد برای اینکه بدانیم که متقاضی مورد هدف است با استان ها شوراهای تجاری و دیگر سازمان های مربوطه مشاوره و رایزنی خواهیم کرد. اختیارات جدید وزیر بدین معنا است که دعوت متقاضی اکسپرس اینتری بر اساس رایج ترین نیازهای اقتصادی و تحت کمبودهای نیروی کار اورژانسی برقرار و ممکن نخواهد بود.
به عنوان یک مثال حوزه سلامت به عنوان یکی از دسته های ضروری اشتغال شناخته می شود. در ماه اکتبر نرخ فرصت های خالی در این زمینه شغلی، در این بخش ۶ درصد بود دولت ضوابطی را برای پر کردن شغل ها در این بخش به کار گرفته است ،مانند حذف برخی از موانع برای پزشکان آموزش‌دیده بین المللی که در حال حاضر در کشور حضور دارند ،و همچنین برنامه های بیشتر ارزیابی مدارک خارجی.

چرا سیستم در حال تغییر می باشد؟
کانادا در حال حاضر با کمبود نیروی کار به خاطر رشد جمعیت سالخورده و پایین آمدن نرخ تولد روبرو است و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۰ ، ۹ میلیون کانادایی به سن بازنشستگی که ۶۵ سال است برسند، و کانادایی های جوان بیشتری برای پر کردن فرصت های شغلی وجود نخواهد داشت. کانادا برای حفظ نیروی کار بر مستحکم ماندن اقتصاد کشور به مهاجرت وابسته است، برای حفظ رشد نیروی کار براساس برنامه های مهاجرتی سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ تعهد داده اند تا ۵۰۰۰۰۰ مقیم دائمی جدید و در هر سال تا سال ۲۰۲۵ در کشور بپذیرند. از این میزان بیش از ۱۱۰ هزار مورد از طریق برنامه‌های اکسپرس اینتری در کشور پذیرفته خواهند شد.

اکسپرس انتری چگونه کار میکند؟

سیستم مدیریت درخواست اکسپرس اینتری در تلاش است تا روند را به نحوی بررسی کند که نیروهای کار و متخصصین را در کشور بپذیرد که تحت سه دسته مهاجرتی درخواست خود را ارائه می دهند. برنامه نیروی کار متخصص فدرال، برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی از زمانی که سیستم مدیریت درخواست اکسپرس اینتری از ژانویه ۲۰۱۵ وارد کار شد. متقاضیان برای دریافت دعوتنامه درخواست بر اساس امتیازاتشان در سیستم جامع رتبه بندی شده اند. تحت سیستم رتبه بندی جامع متقاضیان بر اساس چند فاکتور مانند تجربه کاری، تحصیلات، توانایی زبان و دیگر فاکتورهای سرمایه انسانی مانند سن و داشتن اعضای خانواده در کانادا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. هر یک از این فاکتورها امتیازی را به متقاضی ارائه می‌ دهد، و افراد با بالاترین امتیازات در قرعه کشی انتخاب شده و دعوت نامه درخواست دریافت می کنند. با توجه به قرعه کشی های مورد هدف اداره مهاجرت کانادا همچنان لازم می دارد که متقاضیان ضوابط صلاحیت سنجی برای یک برنامه اکسپرس انتری را داشته باشند. با این وجود، امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی فاکتور تعیین کننده برای دریافت دعوتنامه درخواست نیست قرعه کشی ها می تواند تنها افراد با تجربه کاری مشخص، تحصیلات توانایی های زبانی و مشخصی را نیز مورد هدف قرار دهند.

نمایش خبر  چگونه مجوز کار آزاد همسر می تواند به شما اجازه کار در کانادا را بدهد

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420