Skip to content
دانشجویان بین المللی در حال دریافت PGWP های بیشتری هستند و میانگین حقوق های دریافتی ​​در حال افزایش است.

تاریخ انتشار

 اداره آمار کانادا بررسی می کند که چگونه دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل، از طریق PGWP در بازار کار کانادا مشارکت می کنند.

طبق یک مطالعه جدید توسط “اداره آمار کانادا”، تعداد فارغ التحصیلان بین المللی که “مجوز کار پس از فارغ التحصیلی”  (PGWP) دریافت می کنند، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. PGWP به فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط اجازه می دهد تا حداکثر سه سال بسته به طول دوره تحصیلی خود، در هر جای کانادا کار کنند.

با داشتن تحصیلات و تجربه کاری در کانادا، دارندگان PGWP می توانند به بسیاری از برنامه های مهاجرتی در کلاس اقتصادی کانادا دسترسی داشته باشند. این فرصت نه قابل تمدید و نه تکرار شدنی است و فقط یک بار در طول عمرتان می توانید آن را دریافت کنید.

اداره آمار کانادا، مشارکت بازار کار دارندگان PGWP را از سال 2008 تا 2018 مورد مطالعه قرار داد. تعداد دارندگان PGWP که درآمد خود را در این زمان گزارش کردند، از سال 2008 که 10,300 نفر بود تا سال 2018 که 135,100 نفر شد، بیش از 13 برابر افزایش یافته بود. در عین حال، نرخ مشارکت بر اساس گزارشات سالانه سه چهارم دارندگان PGWP از درآمدشان، نسبتاً ثابت باقی مانده است.

متوسط ​​درآمد سالانه دریافتی توسط دارندگان PGWP در این دوره از 14500 دلار در سال 2008 به 26800 دلار در سال 2018 افزایش یافته است که برای جبران تفاوت ارزش دلار در طول دهه تنظیم شده است. این درآمدها نشان دهنده افزایش در مقدار متوسط ​​بودجه کار است.

تقریباً سه چهارم از همه دارندگان PGWP در طی پنج سال پس از دریافت PGWP ساکنان دائمی شدند. تحقیقات نشان می‌دهند که این نرخ‌های بالای انتقال به اقامت دائم می‌تواند به این دلیل باشد که تجربه کاری در کانادا شانس دارندگان PGWP را برای انتخاب به عنوان مهاجر افزایش می‌دهد. همچنین، دارندگان PGWP ممکن است انگیزه قوی تری جهت تلاش برای دریافت اقامت دائم نسبت به کسانی که برای PGWP درخواست نکرده اند، داشته باشند.

نمایش خبر  کارفرمایان کانادایی از رسانه جمعی برای غربالگری متقاضیان شغل استفاده می‌کنند

دارندگان PGWP اهل کجا هستند؟ به کجا می‌روند؟

اکثر دارندگان PGWP از دو کشور مبدأ آمده اند: هند و چین. این دو کشور مبدأ 66 درصد از کل PGWP های صادر شده در سال 2018 را تشکیل می دهند که نسبت به سال 2008 که 51 درصد بوده، افزایش داشته است. تعداد دانشجویان بین المللی هندی که دارنده PGWP شده اند از سال 2008 که 10 درصد از کل دارندگان PGWP بوده است، 4 برابر نسبت به سال 2018 که 46 درصد بوده، افزایش یافت. برای تعداد دانشجویان بین‌المللی چینی که PGWP دریافت کردند کاملا برعکس بود و از 41% به 20% کاهش یافت. در طول دوره تحصیل، افزایش دانشجویان بین‌المللی هندی، که قصد تحصیل در مقطع آموزش عالی را داشتند بسیار سریع‌تر از دانشجویان چینی بود.

تعداد بسیار زیادی از دارندگان PGWP قصد داشتند به ترتیب در انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک کار کنند. از میان PGWP های صادر شده در سال 2018، 56% مربوط به فارغ التحصیلان بین المللی بود که قصد کار در انتاریو داشتند، که نسبت به سال 2008 حدود 44% افزایش یافته بود. تعداد دارندگان PGWP که قصد کار در بریتیش کلمبیا را داشتند از 19% در سال 2008 به 16% در سال 2018 کاهش یافت. کبک نیز کاهشی از 13 درصد در سال 2008 به 11 درصد در سال 2018 را تجربه کرد.

درآمد ها بر اساس کشور مبدا، مقصد و بخش متفاوت است.

دارندگان PGWP ایرانی بالاترین میانگین درآمد را در سال 2018 داشتند و پس از آن نیجریه ای ها و پاکستانی ها قرار داشتند. کمترین درآمد را چینی ها و پس از آن افرادی که از ایالات متحده و ویتنام آمده بودند، دریافت کرده‌اند. در طول بازه تحقیقاتی، درآمدها در میان افرادِ اهل ایالات متحده، فرانسه و کره جنوبی بیشتر افزایش یافت.

نمایش خبر  کانادا اولین قرعه کشی STEM اکسپرس انتری را انجام می دهد

در سال 2018، دارندگان PGWP که در این مناطق کار می کردند، بالاترین درآمد متوسط ​​را گزارش کردند و پس از آن‌ها نیز کسانی که در آلبرتا و ساسکاچوان قرار داشتند. کمترین درآمد مربوط به کسانی است که در کبک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد کار می کنند. از سال 2008 تا 2018، رشد درآمد در میان دارندگان PGWP که شاغل در نیوفاندلند و لابرادور، و پس از آن کبک و نیوبرانزویک هستند، بالاترین میزان بود. همچنین  رشد درآمد در میان افرادی که در آلبرتا، جزیره پرنس ادوارد و مانیتوبا کار می کردند کمترین میزان بود.

درآمد متوسط ​​برای دارندگان PGWP با الگوی عمومی در بین تمام نیروهای کار کانادایی در سال 2018 مطابقت داشت. درآمد برای دارندگان PGWP شاغل در معدن و مناطق استخراج نفت و گاز، آب و برق، و مدیریت دولتی بالاترین درآمد را داشته اند. کمترین درآمد مربوط به کسانی بوده است که در خدمات آموزشی، خدمات اداری و پشتیبانی، مدیریت پسماند و خدمات اصلاحی؛ خدمات اقامتی و غذایی؛ و خرده فروشی مشغول به کار هستند. رشد درآمد در طول بازه تحقیقاتی 10 ساله، برای دارندگان PGWP که در خدمات اقامتی و غذایی، خرده فروشی، املاک و مستغلات و اجاره و کرایه فروشی و همچنین خدمات آموزشی کار می کنند، بالاترین میزان بوده است.

تاریخچه مختصر PGWP

 در سال 2003 به عنوان یک برنامه آزمایشی در استان های منتخب شروع شد و سپس در سال 2005 در سراسر کشور گسترش یافت. از سال 2008، PGWP به کسانی که به تازگی فارغ التحصیل شده بودند، اجازه داد تا حداکثر سه سال برای هر کارفرمایی در کشور کار کنند. سپس در سال 2014، دارندگان مجوز تحصیل اجازه یافتند پس از اتمام تحصیلات خود در حالی که منتظر تایید PGWP خود بودند، در کانادا کار کنند.

نمایش خبر  آیا برای درخواست اکسپرس اینتری به وکیل نیاز دارم؟

این تغییرات برای تبدیل کانادا به مقصدی جذاب‌تر برای دانشجویان بین‌المللی و فراهم کردن بستری برای اقامت دائم آن‌ها، ایجاد شد.

صلاحیت برای PGWP

برای واجد شرایط بودن برای PGWP باید از یک برنامه تمام وقت حداقل هشت ماهه در یک “موسسه آموزش تخصصی کانادا” (DLI) فارغ التحصیل شده باشید. به استثنای دانشجویانی که در طول شیوع ویروس ثبت نام کرده‌اند، تحصیلات باید به صورت حضوری تکمیل شده باشد تا فرد بتواند دارای صلاحیت برای PGWP بشود. ممکن است دانشجویان بین‌المللی بتوانند زمانی را که بین مارس 2020 و 31 آگوست 2022 صرف تحصیل آنلاین کرده‌اند، به عنوان معیار صلاحیت برای خود حساب کنند، حتی اگر کل برنامه آنها در این مدت آنلاین بوده باشد.

مدت اعتبار PGWP با دوره تحصیل که بین هشت ماه تا کمتر از دو سال است مطابقت دارد. برنامه هایی که حداقل دو سال طول می کشند ممکن است دارای صلاحیت PGWP سه ساله باشند.