ردکردن این
کارفرمایان کانادایی از رسانه جمعی برای غربالگری متقاضیان شغل استفاده می‌کنند

تاریخ انتشار

کارفرمایان کانادایی از رسانه جمعی برای غربالگری متقاضیان شغل استفاده می‌کنند

کارفرمایان کانادایی، قبل از پیشنهاد شغل یا حتی قبل از مصاحبه، نامزدهای احتمالی شغلی را در رسانه‌های جمعی مورد بررسی قرار می‌دهند. این امر هم برای تازه‌واردها و هم برای کانادایی‌ها روند مشابه ای دارد.

در ژانویه 2023، پژوهشی از سوی اکسپرس امپلویمنت توسط Harris Poll ،که یک شرکت تحقیقاتی در رابطه با بازار و مشاوره شغلی است انجام شد. امپلویمنت اکسپرس یکی از پیشرویان در فرایند استخدام محسوب می شود. طبق این تحقیق مشخص شد که بیش از 60 درصد از شرکت‌های کانادایی (65%) رسانه های اجتماعی یک متقاضی یک فرصت شغلی را مورد بررسی قرار می دهند. از این گروه، 41 درصد گفتند که اطلاعات ارائه شده در رسانه های اجتماعی فرد موجب عدم سپردن شغل به متقاضی مربوطه شده است.

در مراحل اولیه‌ی جستجوی شغلی‌تان اصلاح و ویرایش رسانه جمعی‌تان باید اولویت شما باشد. بعضی از کافرمایان از همان  ابتدای فرآیند، شروع به بررسی رسانه جمعی نامزد شغلی می کنند؛ در حالیکه بعضی دیگر تا مرحله نهایی فرآیند استخدام صبر می‌کنند.

کارفرمایان به دنبال چه هستند؟

Jessica Culo، مالک چند پروفشنالز امپلویمنت اکسپرس (Express Employment Professionals) واقع در ادمونتون، با CIC News راجع به مواردی صحبت کرد که یک تازه‌وارد باید در رسانه جمعی مراقب آن‌ها باشد. او گفت که وقتی یک کارفرمای بالقوه رسانه جمعی شما را بررسی می‌کند، به دنبال «هرگونه خط قرمزی مانند نظرات یا تصاویر نامناسب، غیراخلاقی، دوقطبی‌سازی یا افراطی است. من کارفرمایانی را دیده‌ام که بعضی از نامزدها را انتخاب نمی‌کنند به این دلیل که آن‌ها دیدگاه‌های قوی سیاسی‌ خود را خیلی افراطی به صورت آنلاین به نمایش گذاشته‌اند.»

نمایش خبر  قوانین داداگاه کانادایی پیش از درخواست برای اقامت ایالت متحده امریکا نباید تصمیم های آینده مبنی بر اقامت در کانادا را تحت تاثیر قرار دهد

او می‌گوید که تازه‌واردها، و همچنین بعضی از نامزدها ممکن است ندانند که آن دیدگاه‌های قوی سیاسی یا مذهبی «پیامی را می‌فرستد که موجب مایوس شدن کارفرمایان می‌شود.» او می‌گوید که این قضیه می‌تواند موضوعی بزرگتر برای آن فرد باشد زیرا ممکن است به محیط سیاسی ناپایداری پناه آورده باشد (و) ممکن است بیشتر تمایل داشته باشد در گفتگوهای سیاسی یا مباحث آنلاین مشارکت داشته باشد.  

این مورد فقط به پروفایل لینکدین (LinkedIn) شما ، که کادرفرمایان معمولا برای داشتن درکی از تجربه حرفه ای فرد به آن مراجعه می کنند، اعمال نمیشود آورده نمی‌شوند. Culo می‌گوید کارفرمایان بالقوه، به احتمال زیاد هر پروفایل رسانه جمعی که در جستجوی گوگل ظاهر می‌شود را بررسی می‌کنند.

نظارت بر رسانه جمعی بعد از استخدام شدن، متوقف نمی‌شود. داده‌های Harris Poll اشاره بر آن دارند که 86% کارفرمایان گفته‌اند که اگر کارمندی هرگونه «پست‌ نامناسبی» بگذارد، او را اخراج می‌کنند. کارفرمایان این قضیه را به عنوان عاملی مخرب برای شرکت، به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه یا ترویج استفاده از مواد مخدر تعریف می کند.

یک نصیحتی که Culo می‌کند این است که پروفایل رسانه جمعی خود را تا جای امکان، خصوصی نگه دارید. «اگر نیاز نیست رسانه جمعی به خاطر ماهیت شغلی که انجام می‌دهید، عمومی باشد، به نظرم بهتر است خصوصی بماند.» یک پروفایل خصوصی یعنی کارفرمایان بالقوه نمی‌توانند هرچیزی که شما پست می‌کنید را ببینند.

چیزهایی که باید حواستان باشد

اگر ترجیح می‌دهید رسانه جمعی خود را عمومی نگه دارید، به خاطر داشتن این موارد می‌تواند سودمند باشد. «املا و دستور زبان بسیار مهم هستند.»کلو می‌گوید، «این امر اعتبار پست‌های شما را تحت تاثیر قرار می دهد. خطاهای دستور زبان و املا می‌توانند برای کارفرمایان بالقوه‌ی شما، یک عامل دافعی باشند.»

نمایش خبر  آیا این تابستان ازدواج می‌کنید؟ چگونه اسپانسر همسرتان برای مهاجرت به کانادا شوید؟ راهنمای فرایند اسپانسرشیپ همسر کانادا.

کلو توصیه می‌کند در تمام پروفایل‌ها، یک «برند» شخصی مشابه داشته باشید. «به تصویری که می‌خواهید داشته باشید و اینکه آن برند چه می‌خواهد باشد فکر کنید- منظور ما از آن این نیست که برند شخصی باید با برند حرفه‌ای متفاوت باشد.» باید یکی و همان یکی باشد و به همان بچسبید. برای مثال، اگر پروفایل لینکداین شما «حرفه‌ای» است پروفایل فیسبوک (Facebook) شما نباید «خودِ غیر حرفه‌ای» شما را نشان دهد. در تمام پلتفرم‌های رسانه جمعی، ثابت باشید.

توصیه نهایی او این است که رسانه جمعی را به عنوان ابزاری برای یافتن شغل بپذیرید. «نیاز نیست از رسانه جمعی بترسید. از رسانه جمعی برای ارتباط گرفتن با کارفرمایانی استفاده کنید که می‌خواهند برایشان کار کنید. می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد! فقط باید با مسئولیت، با نظم و هدف مورد استفاده قرار گیرد.