Skip to content
نحوه ی استخدام نیروی کار خارجی برای همایش ها و نمایشگاه های تجاری کانادا

تاریخ انتشار

اگر شما یک  برگزار کننده همایش در کانادا هستید که نیروی کار خارجی استخدام می کند ، در این قسمت تمام چیزی که باید درباره ی مجوز های کار در کانادا بدانید را به شما می گوییم.

اتباع خارجی که در فعالیت های کانادا کار می‌کنند ، برای این‌که بتوانند به صورت قانونی در این کشور مشغول به کار شوند، به مجوز کار احتیاج دارند .

دولت کانادا در صورتی رویداد ها را کانادایی می داند که توسط سازمان هایی برگزار شود که به طور فعال در کانادا تجارت می‌کنند.سازمان های میزبان ممکن است انجمن ها ،شرکت ها یا دولت باشند.

رویدادی که توسط یک بخش کانادایی یا شعبه ای از یک سازمان مستقر در خارج از کشور انجام شود نیز ،تحت این تعریف قرار می گیرد . بنابراین اگر یک رویداد ، توسط یک شعبه ی کانادایی برگزار شود ، هریک از کارمندان شعبه ی خارجی برای فعالیت در آن رویداد نیاز به مجوز کار دارند .

این قوانین نه تنها در مورد همایش ها و نمایشگاه های تجاری ، بلکه جلسات انجمن ، کنگره ها ، جلسات تجاری ، جلسات تشویقی ، نمایشگاه ها و سایر نمایش های کالای مصرفی ، اعمال می‌شود.

نوع مجوز کاری که نیروی کارِ خارجی شما نیاز دارد ، بستگی به نقش او در آن رویداد دارد .دو نوع کلی از مجوز کار در کانادا وجود دارد  .

برنامه نیروی خارجی موقت (TFWP)

برنامه تحرک بین المللی(IMP)

تفاوت اصلی این دو ، تقاضانامه ای است که آن را «ارزیابی تاثیر بازار کار» ( LMIA ) می نامیم.

اساسا LMIA به دولت کانادا مخابره می‌کند که در میان ساکنین کانادا ، هیچ کس نیست که برای این شغل در دسترس یا واجد شرایط باشد . بهتر است اینطور بگوییم که باید به دولت ثابت شود که در صورتی که اتباع خارجی برای کار بیایند ، این مسئله هیچ پیامد منفی برای بازار کار کانادا به دنبال نخواهد داشت.

نمایش خبر  وزیر امور مهاجرت بروز رسانی ایجاد سیاست های جدید مهاجرت فرانسوی زبانان و اهداف را ارائه می دهد

مجوز کار IMP نیازی به تقاضای LMIA ندارد چون تصمیم گرفته شده که برای اهداف فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی ، پیشنهاد “منافع قابل توجه ” داده شود.

در این مقاله سعی ما بر این است که به شما کمک کنیم تا بدانید کارگر خارجی شما ، برای اشتغال به صورت قانونی به چه چیزی احتیاج دارد .

قوانینی که در ادامه میخوانید برای بازدید کننده های تجاری وضع نشده اند و از این رو به مجوز کار احتیاج دارند.

بازدید کننده های تجاری شامل نمایندگان کنفرانس ها ، حضار و اعضای هیئت مدیره می باشد.

غرفه داران

غرفه داران برای فروش کالای کانادایی به مجوز کاری نیاز دارند که توسط یک LMIA پشتیبانی می‌شود . در اینجا به LMIA نیاز هست چون در نگاه دولت ، اگر محصولی در کانادا تولید شده و قرار است به فروش برسد ، هیچ دلیلی وجود ندارد کسی که آن محصول را می‌فروشد ،یک کانادایی نباشد !

اگر صاحب غرفه ، کالاهای خارجی را به طور عمومی می‌فروشد و آن ها را در همان محل فروش تحویل می‌دهد، می تواند برای یک مجوز کار با “منافع قابل توجه” درخواست دهد .که نیازی هم به LMIA ندارد. در اینجا منافع به این دلیل مطرح است چون این  دسته از نیرو های کار خارجی ، نیروی خدماتی کانادایی را استخدام کرده و برای تسهیلات آن‌ها هزینه می‌کنند .

راه اندازی ویترین

استخدام شدگان خارجی ، برای نصب و جمع کردن یک غرفه یا ویترین در صورتی که بزرگ تر از یک غرفه ی قابل حمل باشد ، به مجوز کار احتیاج خواهند داشت . مجوز کار با این هدف نیازی به LMIA ندارد.

نمایش خبر  برخی از کارگران خارجی در کانادا می توانند  LMIA خود را در 10 روز کاری دریافت کنند

همین روال برای ارائه دهندگان خدمات نیز وجود دارد .

سازمان دهنده ی مراسم ، برای پیمانکاران خارجی که غرفه ها و نمایشگاه را نصب و جمع می‌کنند و کسانی که در پشت صحنه کار می‌کنند مانند نورپرداز و طراح صحنه نیز مجوز کار نیاز دارد . این نوع جواز کار باید LMIA داشته باشد.

وبسایت دولت کانادا می گوید :

از غرفه داران انتظار می‌رود که افراد کانادایی را برای انجام تدارکات در محل برگزاری نمایشگاه استخدام کنند .

در غیر این صورت به مجوز کار با پشتیبانی LMIA نیاز هست.



Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420