Skip to content
وزیر امور مهاجرت بروز رسانی ایجاد سیاست های جدید مهاجرت فرانسوی زبانان و اهداف را ارائه می دهد

تاریخ انتشار

امروز صبح، وزیر امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی، مارک میلر، یک سری اقدامات را اعلام کرد که از مهاجرت فرانسوی زبانان خارج از کبک حمایت می کند.

این تدابیر شامل یک سیاست جدید مهاجرت با زبان فرانسوی، تجدید و گسترش اقدامات پذیرش جوامع فرانسوی زبانان، برنامه جدیدی برای حمایت از مهاجرت فرانسوی زبانان و اجرای برنامه عملی برای زبان های رسمی می باشد.

وزیر گفت: سیاست جدید مهاجرت با زبان فرانسوی به ترویج رشد جوامع اقلیت فرانسه زبان و افزایش جمعیت این جوامع می پردازد. این سیاست شامل تدابیری مانند ترویج و حمایت از تلاش های استخدام و برای پرداختن به کمبود نیروی کار می باشد.

از طریق روند پذیرش مهاجرت از طریق زبان فرانسوی ، 14 جامعه کانادایی همچنان از حمایت های مالی برای کمک به یکپارچه سازی مهاجران فرانسوی زبان بهره مند شده اند. این اقدام گسترش یافته تا دولت کانادا به انتخاب حداکثر 10 جامعه کانادایی دیگر بپردازد که قادر به حمایت از یکپارچه سازی مهاجران فرانسوی زبان باشند.

برنامه جدید حمایت از مهاجرت فرانسوی زبانان، پروژه هایی را که برای از بین بردن موانع مهاجرت فرانسوی زبانان کار خواهند کرد، حمایت خواهد کرد.

در نهایت، وزیر روشن کرد که هدف 4.4٪ ورود ساکنان فرانسوی زبان خارج از کبک در دسامبر 2023 فراتر رفته و به حدود 4.7٪ رسیده است. وزارت امور مهاجرت پیش از این اعلام کرده بود که این هدف برای سال 2024 6٪، برای سال 2025 7٪ و برای سال 2026 8٪ است.

“مهاجرت فرانسوی زبانان نقش حیاتی در تقویت هویت ملی ما دارد”، او گفت. “تدابیر بسیاری که در حال اجرا هستیم، کارگران فرانسوی ماهری را جذب خواهند کرد که توسعه اقتصادی و فرهنگی این جوامع را پشتیبانی خواهند کرد. تلاش ما برای اطمینان از دریافت موفقیت آمیز و یکپارچه سازی موفقیت آمیز مهاجران فرانسوی زبان، تعهد ما بی پایان به بازگرداندن و افزایش وزن جمعیتی اجتماعات اقلیت فرانسوی زبان را حمایت می کند.”

نمایش خبر  چه کسی با مدرک شهروندی می تواند کانادایی شود؟

در طول سال 2023، وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) معیارهای انتخاب جدیدی برای کاندیدانی که از طریق سیستم ورود سریع کانادا به برنامه ها (شامل برنامه تجارت ماهرین فدرال (FSTP)، برنامه ماهرین فدرال (FSWP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC)) درخواست می کنند، اعلام کرد.

از جمله این معیارهای انتخاب جدید (که اصولاً بر روی تجربه حرفه ای کاندیدا در شغل های مورد نیاز در کانادا تمرکز داشت) کاندیدانی بودند که تسلط به زبان فرانسوی داشتند. افراد واجد شرایط برای این دسته بندی نیاز به اثبات تسلط به زبان فرانسوی معادل یک کارگانه زبانی کانادایی (CLB) حداقل 7 یا بالاتر در خواندن، گوش دادن، نوشتن و تکلم داشتند.

ایجاد این شاخه ویژه مهاجرت از طریق برنامه مهاجرت فرانکوفون توسط برنامه IRCC در سال 2019 انجام شد. در میان اهداف آن، برنامه مهاجرت به افزایش نسبت مهاجران فرانکوفون خارج از کبک به 4.4٪ تا پایان سال 2023 نگاه داشت. علاوه بر این، برنامه از همکاری برای یمثلی موفق و نگهداشت مهاجران فرانسوی زبان و تقویت ظرفیت اجتماعات فرانکوفون در سراسر کانادا دنبال می کند.

این تدابیر توسط برنامه عملی برای زبان های رسمی 2023-2028 دولت کانادا که بیش از 80 میلیون دلار کانادایی را برای فعالیت های مهاجرت و نگهداشت فرانکوفون، از جمله تقویت مسیرهای یکپارچه سازی فرانکوفون، استخدام معلمان ابتدایی و متوسط فرانسوی و فرانسوی زبان، و بهبود برنامه های مهاجرت فرانکوفون تحت چارچوب های فعلی، تعهد می کند.

چرا مهاجرت با فرانسوی ؟

دولت فدرال کانادا بر اساس قانون زبان‌های رسمی، مأموریت ترویج و حفاظت از وضعیت هر دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) را دارد. در میان این اهداف، دولت باید احترام به هر دو زبان رسمی در کانادا را تضمین کند و توسعه آن‌ها را امکان پذیر سازد – از جمله پیشبرد برابری وضعیت انگلیسی و فرانسوی در مؤسسات رسمی کانادا و جامعه و حمایت از توسعه جوامع زبانی اقلیت (فرانسوی یا انگلیسی) در کشور.

نمایش خبر  اطلاعیه به‌ روزرسانی برنامه والدین و پدربزرگان ۲۰۲۳ توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)

به دلیل این اهداف، مسئولیت استقبال و حفظ مهاجران جدید فرانسه زبان به کانادا (و همچنین حمایت بیشتر از جوامع فرانسه زبان در کشور) با IRCC است، دلیل اصلی این است که این بخش اقداماتی را برای استقبال از تعداد بیشتری از مهاجران جدید فرانسه زبان انجام داده است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420