Skip to content
چه کسی با مدرک شهروندی می تواند کانادایی شود؟

تاریخ انتشار

شما ممکن است بتوانید تابعیت کانادا را فقط با درخواست مدرک شهروندی دریافت کنید.

اگر شما در خارج از کشور از حداقل یکی از والدین کانادایی متولد شده اید، ممکن است از قبل واجد شرایط شهروندی کانادا باشید.

 وقتی از قبل واجد شرایط شهروندی هستید، نیازی به گذراندن فرآیند درخواست عادی ندارید، که شامل الزام حضور فیزیکی به عنوان یک مقیم دائم، آزمون دانش و شرکت در مراسم شهروندی از جمله شرایط دیگر است.

 در عوض، برای مدرک شهروندی، که به عنوان گواهی شهروندی نیز شناخته می‌شود، درخواست دهید.

 اگر در کانادا متولد شده باشید احتمالاً قبلاً شهروند کانادا هستید، مگر اینکه از دیپلمات های خارجی متولد شده باشید.  اگر در خارج از کشور متولد شده اید، ممکن است قبلاً کانادایی باشید، اگر حداقل یکی از والدین شما در زمان تولد شما نسل اول کانادایی بوده باشد.

 برای اینکه به عنوان یک کانادایی نسل اول در نظر گرفته شوید، والدین شما باید در کانادا به دنیا آمده باشند یا با گذراندن مراحل درخواست شهروندی خود را به دست آورده باشند.  اگر پدربزرگ و مادربزرگ شما یک کانادایی نسل اول بودند و والدین شما تابعیت خود را دریافت کردند، پس شما واجد شرایط برای اثبات شهروندی نیستید.  با این حال، همچنان می‌توانید با گذراندن فرآیند مهاجرت به کانادا، تابعیت دریافت کنید.

پروسه درخواست شهروندی

برای درخواست مدرک شهروندی، باید بسته درخواستی موجود در وب سایت IRCC را دانلود کنید.  شما باید ثابت کنید که والدین بیولوژیکی یا قانونی شما در زمان تولد شهروند کانادا بوده اند.  IRCC مدارکی مانند گواهی تولد والدین شما، کارت شهروندی کانادا یا گواهی شهروندی را می پذیرد.

نمایش خبر  مطالعه: تعداد کمتری از مهاجران اخیر به دنبال اخذ شهروندی کانادا هستند

 IRCC پس از تأیید کامل بودن درخواست ارسالی، یک تأییدیه دریافت را ارسال می کند که به عنوان AOR شناخته می شود.  پس از تایید درخواست، IRCC گواهی شهروندی کانادا را ارسال می کند.

 می توانید وضعیت پردازش درخواست خود را به صورت آنلاین در وب سایت IRCC بررسی کنید.  فایل های پیچیده گاهی اوقات زمان پردازش طولانی تری دارند.  IRCC یک گزینه پردازش فوری برای افرادی که نیاز به دسترسی به مزایایی مانند مراقبت های بهداشتی، شماره بیمه اجتماعی، شروع کار، یا در صورت سفر اضطراری به کانادا یا از کانادا دارند، ارائه می دهد.

 هزینه دولت کانادا برای درخواست 75 دلار کانادا است.

 شما می توانید یک وکیل مهاجرت به کانادا داشته باشید تا در این فرآیند به شما کمک کند.  یک وکیل مهاجرت با تجربه می تواند دوبار بررسی کند تا مطمئن شود که تمام معیارهای واجد شرایط بودن را دارید و به شما کمک می کند بدون تاخیر تابعیت کانادایی خود را ثابت کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420