Skip to content
گواهی های تمکن مالی اکسپرس اینتری برای سال 2022 افزایش می‌یابد.

تاریخ انتشار

نامزدهای برنامه نیروی کار متخصص فدرال و برنامه مشاغل تخصصی فدرال تا 8 ژوئن فرصت دارند تا گواهی تمکن مالی خود را به روز کنند.

کانادا مدارک مورد نیاز وجوه تسویه حساب را برای داوطلبان اکسپرس اینتری به روز کرده است.

این تغییرات برای نامزدهای اکسپرس اینتری در برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و برنامه مشاغل تخصصی فدرال (FSTP) اعمال می‌شود. ولی برای افرادی که نامزد این برنامه‌ها هستند اما یک پیشنهاد شغلی معتبر در کانادا دارند، و همچنین نامزدهای کلاس تجربه کانادایی (CEC) اعمال نمی‌شوند.

نامزدهای FSWP و FSTP که پیشنهاد شغلی کانادایی ندارند، برای اینکه همچنان برای مهاجرت دارای صلاحیت بمانند به مبالغ زیر نیاز دارند:

اگر مبلغی کمتر از مبالغ فوق در مدارک خود ثبت کرده اید، تا 8 ژوئن فرصت دارید تا پروفایل خود را به روز کنید. به‌روزرسانی پروفایل اکسپرس اینتری، هیچ تغییری در تاریخ و زمانی که اداره مهاجرت، پناهنگی و شهروندی کانادا (IRCC) پروفایل شما را دریافت کرده ایجاد نمی‌کند. اهمیت این مسئله مربوط به زمانی است که IRCC  قانون تای بریک را اجرا کند. نامزدهایی که حداقل امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) را دارند، فقط در صورتی دعوت‌نامه دریافت می‌کنند که پروفایل‌شان در تاریخ خاصی که IRCC در هر دور دعوت ارائه می‌کند، یا پیش از آن تاریخ دریافت شده باشد.

(از طریق قانون تای بریک، پروفایل های موجود در مجموعه اکسپرس اینتری بر اساس زمان و تاریخی که  آنها به مجموعه اضافه شده اند رتبه بندی می شوند. به زبان ساده، قانون تای برک، پروفایل های اکسپرس اینتری را که مدت بیشتری در مجموعه بوده اند، در اولویت قرار می دهد.)

هم به هنگام درخواست و هم در صورت دریافت ویزای اقامت دائم، وجوه باید به راحتی در دسترس شما باشد. وقتی به کشور وارد می شوید، باید به افسر مهاجرت ثابت کنید که می توانید به طور قانونی به پول دسترسی داشته باشید.

نمایش خبر  آیا من واجد شرایط ورود سریع هستم؟

شما باید بتوانید هزینه زندگی خانواده خود را بپردازید، حتی آنهایی که با شما نمی آیند. اگر همسرتان می آید، می توانید پولی که با هم در یک حساب مشترک دارید را به حساب بیاورید. اگر فقط به حسابی دسترسی دارید که به نام آن ها است، باید ثابت کنید که وجوه برای شما قابل دسترسی است.

شما نمی توانید این پول را از شخص دیگری قرض کنید و نمی توانید از حقوق صاحبان سهام به عنوان اثبات وجوه تسویه حساب استفاده کنید.

آنچه IRCC به عنوان اثبات تمکن مالی می پذیرد.

برای اثبات، به یک سری نامه‌ رسمی از هر بانک یا مؤسسه مالی که در آن پول را نگهداری می‌کنید، نیاز دارید.

بر اساس وبسایت دولت IRCC، نامه ها باید:

° روی سربرگ موسسه مالی چاپ شوند؛

° شامل اطلاعات تماس موسسه مالی (آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل) باشند.

° شامل نام شما باشند.

° لیست بدهی های معوقه مانند بدهی های کارت اعتباری و وام در آن ها ثبت شده باشد.

°  برای هر بانک و حساب سرمایه‌گذاری جاری، شماره حساب، تاریخ افتتاح هر حساب، موجودی فعلی هر حساب و میانگین موجودی شش ماه گذشته را شامل شود.

قرعه کشی های FSWP و CEC قرار است در جولای 2022 از سر گرفته شوند.

به گفته شان فریزر، وزیر مهاجرت، کانادا یک بار دیگر از کاندید های اکسپرس اینتری که واجد شرایط برای FSWP و CEC هستند، از اوایل جولای دعوت خواهد کرد. قرعه کشی برای نامزدهای FSWP از دسامبر 2020 و از سپتامبر 2021 برای نامزدهای CEC متوقف شده است.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت: کانادا قرعه کشی های اکسپرس انتری را برای نیروی کار متخصص در کوتاه مدت از سر می گیرد

وزیر مهاجرت همچنین گفت که زمان پردازش برای متقاضیان اکسپرس اینتری جدید به استاندارد شش ماهه در آن زمان باز خواهد گشت. ممکن است تا پایان سال 2022 زمان پردازش در اکثر مشاغل به حالت عادی بازگردد.