Skip to content
وزیر مهاجرت: کانادا قرعه کشی های اکسپرس انتری را برای نیروی کار متخصص در کوتاه مدت از سر می گیرد

تاریخ انتشار

 توجهی ویژه به صحبت های وزیر مهاجرت شان فریزر در مورد آینده اکسپرس انتری.

هنگامی که از وزیر مهاجرت، شان فریزر، سوال شد که چه زمانی دوباره قرعه کشی های کلاس تجربه کانادا (CEC) را برگزار می کند، پاسخ داد که قرعه کشی ها “در کوتاه مدت” از سر گرفته می شود و گفت که او به دنبال این است که چگونه سیستم اکسپرس انتری را انعطاف پذیرتر کند.

فریزر با رئیس و مدیر عامل شورای بازرگانی کانادا، گلدی هایدر، در مورد مهاجرت به کانادا گفتگو کرد. این گفتگو در تاریخ 16 فوریه در وب سایت Canadian Club Toronto پخش شد.

 در حالی که وزیر مهاجرت گفت هیچ اطلاعیه ای در مورد زمان از سرگیری قرعه کشی های CEC وجود ندارد، او اشاره کرد که آنها “در آینده نزدیک” باز خواهند گشت و اکسپرس اینتری در سال های آینده عادی تر به نظر می رسد.

فریزر گفت: «ما باید در آینده نزدیک، “قرعه کشی برای نیروی کار متخصص فدرال”  را از سر بگیریم. اگر برنامه سطوح مهاجرت طی چند سال آینده را بررسی کنید، خواهید دید که توازن در حال تغییر است و تا سال سوم، تعداد بی سابقه ای از نیروهای کار متخصص فدرال، از جمله از طریق کلاس تجربه کانادایی، به کانادا خواهند آمد.

اصلا و ابدا نمی‌خواهم چیزی را شروع کنم که قرار است نصفه و نیمه رها شود، باورم این است که این یکی از موفق ترین برنامه های مهاجرت در تمام دنیاست.

فریزر همچنین گفت که او به دنبال افزایش انعطاف پذیری سیستم اکسپرس انتری می‌باشد. او پیشنهاد کرد که اکسپرس اینتری می تواند  برای پاسخگویی به نیازهای کوتاه مدت از جمله استقبال از مردم در جوامع کوچکتر، ناحیه های پر تقاضا و ” افرادی که از منطقه ویژه ای می آیند ” ( مناطقی که دارای نوعی از مؤسسه های آموزشی هستند که به نیروهای کاری که در بخش های مهم از نظر استراتژیک به آنها احتیاج داریم، آموزش می‌دهند.) مورد استفاده قرار گیرد.

نمایش خبر  من یک تازه‌ وارد هستم که در کانادا به دنبال مسکن هستم: بهتر است بخرم یا اجاره کنم؟

فریزر گفت: «ایجاد این انعطاف‌پذیری در سیستم اکسپرس انتری چیزی است که در حال حاضر من شخصاً به دنبال آن هستم، زیرا فکر می‌کنم وقتی ببینیم سرعت تغییرات به مرور فقط رو به افزایش است، ماهم قادر خواهیم بود پاسخگویی سریع‌تری داشته باشیم. »

 فریزر قبلا اشاره کرده بود که “قرعه کشی های اکسپرس اینتری مخصوص مشاغل” ممکن است در آینده اتفاق بیفتند.

 گسترش مسیرهای اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی و نیروی کار موقت خارجی از طریق اکسپرس انتری یکی از اولویت های فریزر است که در نامه دستوری اش ذکر شده است. او همچنین وظیفه دارد از طریق گسترش “طرح آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی” و پیشبرد “برنامه نامزدهای شهری”، اطمینان حاصل کند که از مهاجرت جوامع کوچک و متوسط ​​حمایت بهتری می‌شود. از پاییز که فریزر روی کار آمده، “طرح آزمایشی مهاجرت آتلانتیک” را که یکی دیگر از اولویت های مشخص شده در نامه دستوری او بود، به یک برنامه دائمی تبدیل کرده است.

نحوه عملکرد اکسپرس انتری

اکسپرس انتری برای مدیریت درخواست های مهاجرت برای نیروی کار متخصص که حداقل برای یکی از این سه برنامه واجد شرایط هستند ایجاد شده است: کلاس تجربه کانادا، برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و برنامه صنف متخصص فدرال (FSTP). کاندیداهایی که برای یکی از این برنامه ها واجد شرایط هستند، ممکن است برای یکی از برنامه های منتخب استانی (PNP) نیز واجد شرایط باشند.

به طور کلی، واجد شرایط بودن برای برنامه های مدیریت شده توسط اکسپرس انتری به تجربه کاری قبلی داوطلب در مشاغل “تخصصی” بستگی دارد. اگر کاندیدایی برای یک برنامه مدیریت اکسپرس اینتری واجد شرایط باشد، می‌تواند برای عوامل سرمایه انسانی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و توانایی زبان رسمی در میان سایر موارد امتیاز کسب کند. از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند دعوت می شود برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

نمایش خبر  کانادایی ها چگونه هولی را جشن می گیرند؟

وضعیت اکسپرس انتری

 از سپتامبر 2021، کانادا فقط در حال دعوت نامزد های PNP برای ارسال درخواست نامه از طریق سیستم اکسپرس انتری بوده است. فریزر در موارد متعددی گفته است از آنجا که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در حال رسیدگی به درخواست نامه های انباشته شده ناشی از شیوع ویروس می باشد، پس وقفه در قرعه کشی های CEC، FSWP، و FSTP موقتی است.

 از اول فوریه، حدود 64890 نامزد FSWP و CEC منتظر تصمیم گیری در مورد درخواست های مهاجرت خود هستند. “برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024”  مهاجران اکسپرس انتری کمتری را نسبت به مهاجرانی که بلاتکلیف مانده اند در سال جاری فرا می‌خواند. در سال 2022، کانادا انتظار دارد 55900 مهاجر را از طریق اکسپرس انتری، بدون احتساب نامزدهای PNP، بپذیرد. در سال پیش رو، کانادا پذیرای 75750 مهاجر اکسپرس انتری است.

 تا سال 2024، کانادا انتظار دارد که از 111500 مهاجر که عددی بی سابقه است از طریق اکسپرس انتری استقبال کند.

فریزر در پاییز امسال برنامه سطوح بعدی مهاجرت را برای سال های 2023-2025 ارائه خواهد کرد. تا آن زمان، اهداف برای سال 2023 به بعد ممکن است تغییر کند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420