Skip to content
آیا من واجد شرایط ورود سریع هستم؟

تاریخ انتشار

سیستم ورود سریع راه اصلی کانادا برای مهاجرت اقتصادی به کشور است – امسال قرار است 110,770 مهاجر جدید به کشور خوش آمد بگوید.

این تعداد همچنین قرار است در سال 2025 و 2026 (هر کدام) به 117,500 افزایش یابد. در پی این واقعیت، مهاجران جدید و کسانی که در نظر دارند به کانادا مهاجرت کنند، ممکن است مهم تلقی کنند که شرایط واجدین صلاحیت برای برنامه های درون سیستم ورود سریع را مرور کنند – نه فقط تعیین واجدین صلاحیت فعلی خود، بلکه چگونگی ساخت آن در طول سال های آینده.

ورود سریع چیست؟

ورود سریع یک سیستم مدیریت برنامه است که سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال کانادا را نظارت می کند. این ها عبارتند از:

برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP)؛ کلاس تجربه کانادایی (CEC)؛ و برنامه مهارت های ماهر فدرال (FSTP). همه سه برنامه دارای معیارهای واجدین صلاحیت متفاوتی هستند که متقاضیان باید برای واجد شدن برآورده کنند.

هنگامی که نامزدها برای یکی از برنامه های ورود سریع واجد صلاحیت هستند، می توانند وارد استخر نامزد ورود سریع شوند. در این نقطه، به آنها یک امتیاز نقطه ای تحت سیستم رتبه بندی جامع (CRS)، بر اساس عوامل سرمایه انسانی (مانند کار، توانایی زبان، تحصیلات و تجربه کار) و تحت تأثیر وضعیت تأهل آنها اختصاص داده می شود. افراد علاقه مند می توانند امتیاز CRS خود را با استفاده از ماشین حساب تعاملی ما در اینجا محاسبه کنند.

کانادا (IRCC) طی سال برای نامزدهای ورود سریع قرعه کشی می کند. این دپارتمان نامزدهایی را که حداقل امتیاز برش را برآورده می کنند، دعوت می کند تا برای اقامت دائمی کانادا (PR) اقدام کنند. این دپارتمان همچنین به تازگی قرعه کشی های مبتنی بر دسته بندی را معرفی کرده است، برای کسانی که دارای تجربه حرفه ای خاص یا توانایی زبانی هستند که در کانادا مورد تقاضا است. نامزدهای زیر هر سه برنامه ورود سریع ممکن است تحت این قرعه کشی ها واجد شرایط شناخته شوند.

نمایش خبر  آیا هنوز می‌توانم برای اقامت دائم درخواست کنم اگر امتیاز CRS من پس از دریافت دعوت به اقامت تغییر کند؟

پس از دریافت دعوت برای اقدام (ITA)، و ارسال یک برنامه، یک نامزد (که اکنون متقاضی است) باید تمام چک های لازم را پاس بدهد و معیارها را، همانطور که در برنامه آنها ارائه شده است، برآورده کند. اگر این موفق باشد، به آنها وضعیت PR اعطا می شود، و آزاد هستند تا به طور دائم در کانادا سکونت گذارند، و برای زندگی، کار، و تحصیل در کشور به هر شکلی که دوست دارند، اقدام کنند.

شرایط واجدین صلاحیت برای FSWP چیست؟

FSWP یکی از راه های اصلی کانادا برای مهاجران اقتصادی ماهر است.

برای واجد شدن تحت FSWP، نامزدها باید حداقل معیارهای برنامه را برآورده کنند و حداقل 67 امتیاز بر اساس عوامل سرمایه انسانی خود، تحت یک شبکه امتیاز خاص برای FSWP بگیرند. توجه داشته باشید که این امتیاز جداگانه از امتیاز CRS است که به نامزدهای همه سه برنامه ورود سریع، هنگام ورود به استخر ورود سریع، اختصاص داده می شود.

علاوه بر کسب حداقل 67 امتیاز تحت شبکه امتیاز عوامل انتخاب FSWP، نامزدها باید:

حداقل یک سال تجربه کار تمام وقت یا معادل آن در 10 سال گذشته، در یک شغل ماهر که تحت طبقه بندی شغل ملی (NOC) آموزش تجربه آموزش و مسئولیت ها (TEER) سطح 0,1,2، یا 3* دارند. توانایی زبان تأیید شده در انگلیسی یا فرانسه معادل با سطح 7، تحت سیستم زبان کانادا (CLB) برای انگلیسی

شرایط واجدین صلاحیت برای FSTP چیست؟

FSTP یک مسیر اقتصادی است که برای مهاجران جدید که تجربه در یک مهارت ماهر قابل قبول دارند، در دسترس است.

نمایش خبر  چطور برای GCMS مهاجرت کانادایی خود درخواست بدهیم

برای واجد شدن تحت FSTP، نامزدها باید:

حداقل 2 سال تجربه کار تمام وقت در یک مهارت ماهر در طی 5 سال گذشته قبل از تاریخ درخواست داشته باشند؛

شرایط شغلی برای آن مهارت ماهر تحت NOC را برآورده کنند؛

یک پیشنهاد شغلی معتبر از اشتغال پرداخت شده مداوم، کار تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته) از دو کارفرما در کانادا، برای حداقل یک سال داشته باشند یا یک گواهی صلاحیت* از یک بدنه استانی یا سرزمینی در کانادا؛

اثبات توانایی زبان پایه را فراهم کنند که حداقل یک سطح 5 CLB/NCLC برای گفتگو و گوش دادن، حداقل یک سطح 4 CLB/NCLC برای خواندن و نوشتن را تشکیل می دهد؛

قادر به نشان دادن مهارت ها و تجربه ها باشند، و اینکه آنها وظایف ضروری شغل خود را انجام داده اند؛

و اثبات وجود وجوه برای توطئه در کانادا را نشان دهند، مگر اینکه در حال حاضر مجاز به کار در کانادا باشند و در کشور مشغول به کار باشند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420