Skip to content
کانادا 4250 نامزد را در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری تمام برنامه دعوت می کند

تاریخ انتشار

این هشتمین قرعه کشی همه برنامه ها از 6 جولای بود.

آخرین قرعه‌کشی اکسپرس انتری همه برنامه‌های کانادا در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار شد. این هشتمین قرعه‌کشی همه برنامه‌ها از زمان از سرگیری آن‌ها در ۶ ژوئیه بود.

 IRCC برای 4250 نامزد با حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع  دعوت نامه صادر کرد. نامزدها واجد شرایط دریافت دعوت نامه از دسته تجربه کانادایی ، برنامه کارگر ماهر فدرال و برنامه فدرال بودند.  همه برنامه هایی که تحت سیستم اکسپرس اینتری کار می کنند.

 قرعه‌کشی‌های همه برنامه‌های اکسپرس انتری برای بیش از ۱۸ ماه متوقف شد که از دسامبر ۲۰۲۰ شروع شد. در طول توقف، فقط برای نامزدهای CEC یا برنامه نامزد استانی دعوتنامه‌هایی برای درخواست صادر شد.  قرعه‌کشی‌ها به دلیل عقب ماندگی در برنامه‌های کاربردی ناشی از محدودیت‌های سفر مرتبط با COVID-19 متوقف شد.  در سپتامبر 2021، IRCC نیز قرعه کشی برای CEC را متوقف کرد.

 قرعه کشی امروز ادامه نمرات پایین تر CRS است.  با کاهش امتیاز CRS، تعداد داوطلبانی که واجد شرایط دریافت ITA از طریق اکسپرس اینتری هستند، افزایش می یابد.  از زمانی که قرعه‌کشی‌ها در 6 ژوئیه از سر گرفته شد، این روند ادامه داشت. امتیاز آن تساوی 557 بود و برای پنج تساوی اول، هر بار هشت یا نه امتیاز کاهش یافت.  دو تساوی اخیر در 14 و 28 سپتامبر شاهد کاهش کمتری شش امتیازی بودند.

برنامه جدید سطوح مهاجرت به زودی انتظار می رود

به نظر می رسد IRCC به هدف خود یعنی حدود 432000 مقیم دائم جدید به عنوان بخشی از برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 برسد.  هر سال IRCC یک سال برنامه جدید منتشر می کند که تعداد مهاجرانی را که کانادا امیدوار است طی سه سال آینده از آن استقبال کند، مشخص می کند و آن را بیشتر به کلاس مهاجرت و برنامه های آنها تقسیم می کند.  برای سال 2022، طرح سطوح مهاجرت، 55900 مقیم دائم جدید را از طریق اکسپرس اینتری هدف قرار می دهد.  تا کنون، بین ژانویه تا 31 آگوست، کانادا بیش از 28000 مقیم دائم جدید را از طریق برنامه های اکسپرس اینتری پذیرفته است.  انتظار می‌رود برنامه سطوح مهاجرتی جدید تا اول نوامبر سال جاری اعلام شود.

نمایش خبر  بورس‌ها و کمک‌های مالی موجود برای دانشجویان جدید بین‌المللی در کانادا

اکنون پزشکان می توانند برای اکسپرس اینتری درخواست دهند

کانادا همچنین برخی از موانعی را که مانع از آن می‌شود که پزشکانی که قبلاً به عنوان مقیم موقت در کانادا زندگی و کار می‌کنند، برای برنامه‌های اکسپرس انتری درخواست دهند، برداشته است.

 پزشکان واجد شرایط نبودند زیرا، اغلب، سیستم پزشکی کانادا بر اساس مدل «هزینه برای خدمات» کار می‌کند، که با رابطه سنتی کارفرما/کارمند متفاوت است.  این بدان معناست که از نظر فنی، پزشکان خوداشتغال محسوب می شوند.  تجربه کاری خوداشتغالی که در کانادا به دست آمده است واجد شرایط ورود به عنوان بخشی از برنامه اکسپرس اینتری نیست.

 خوداشتغالی بودن به تنهایی یک نامزد را واجد شرایط نمی کند.  اگر داوطلبی حداقل یک سال تجربه کاری در خارج از کشور یا به عنوان کارمند در کانادا به دست آورده باشد، ممکن است هنوز واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری باشد.

تغییرات در اکسپرس اینتری

استثنا برای پزشکان یکی از اولین تغییرات اکسپرس انتری است که می‌توان انتظار داشت تا سال 2023 ادامه یابد. لایحه C-19 در ماه ژوئن موافقت سلطنتی را در پارلمان دریافت کرد و به IRCC اختیارات بیشتری برای هدف قرار دادن نامزدهای اکسپرس انتری بر اساس تجربه کاری خاص می‌دهد.  ، تحصیلات یا توانایی های زبانی، به جای سیستم فعلی صدور ITA برای طیف گسترده ای از داوطلبان صرفاً بر اساس نمرات CRS آنها.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: دسته تجربه کانادا، برنامه کارگر ماهر فدرال و برنامه تجارت ماهر فدرال .  نامزدهای برنامه نامزد استانی در اکسپرس اینتری پوول از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.
 اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع برای رتبه‌بندی نمایه‌های کاندیداها استفاده می‌کند.  کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، یک دعوت نامه برای درخواست دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

 پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا آنها تایید شده اند یا خیر.  افسر بیومتریک می خواهد و ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا مدارک بیشتری درخواست کند.  پس از تکمیل، در صورت تایید، کاندید اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک تر است.

نمایش خبر  کانادا از ابتدای سال ۲۰۲۳ ، مشاغل در قرعه کشی های اکسپرس انتری را مورد هدف قرار می‌دهد