Skip to content
کانادا ۸۶ میلیون دلار برای تشخیص مدارک بهداشتی خارجی سرمایه گذاری می‌کند

تاریخ انتشار


در ۱۵ ژانویه، وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار و زبان‌های رسمی، رندی بوئیسونو، اعلام کرد که ۸۶ میلیون دلار از بودجه به ۱۵ سازمان در سراسر کانادا تخصیص یافته است.

این سرمایه گذاری به افزایش سرعت اعتبارسنجی حرفه‌ای برای حرفه‌ایان بهداشتی با تحصیلات بین‌المللی (IEHP) می‌پردازد، زیرا انتظار طولانی شدن زمان‌ها و مشکل در یافتن یک پزشک خانوادگی به مراتب مشکل بیشتری در سراسر کشور است.

این حمایت به افزایش ظرفیت شناخت مدارک بین‌المللی برای حرفه‌ایان با تحصیلات بین‌المللی (IEHP) کمک خواهد کرد و به مهاجران متعلقه و ماهر کمک خواهد کرد تا به تشخیص مناسبی برای مدارک بین‌المللی خود برسند.

۱۵ پروژه تحت حمایت دولت در سراسر کانادا عبارت اند از:

  • کاهش موانع در تشخیص مدارک بین‌المللی برای حرفه‌ایان با تحصیلات بین‌المللی با بهبود فرآیندهای تشخیص، ساده‌سازی مراحل تشخیص مدرک و افزایش دسترسی به تمرین در زمینه آن‌ها.
  • ارائه تجربه کاری مرتبط با زمینه‌های مورد نظر برای حرفه‌ایان با تحصیلات بین‌المللی، همراه با دیگر پشتیبانی‌ها مانند مراقبت از کودکان و هزینه‌های حمل و نقل، همچنین راهنمایی و آموزش.
  • تسهیل در حرکت کاری بین ناحیه‌ای برای حرفه‌ایان بهداشتی و حرفه‌ایان با تحصیلات بین‌المللی برای کاهش موانع حرفه‌ایان بهداشتی که می‌خواهند در یک ناحیه دیگر در کانادا کار کنند.

این اعلان پس از اینکه در اکتبر ۲۰۲۳ در جلسه وزیر بهداشت، تعهدی به انجام اقدامات قطعی به منظور رفع مشکلاتی که نیروی کار بهداشتی در کانادا دچار آن می‌شود، داده شد، انجام شده است.

این سرمایه گذاری به شغل‌های کلیدی بهداشتی مانند پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی، تکنسین‌های آزمایشگاهی و درمان تنفسی خواهد رفت.

نمایش خبر  آیلتس: کدام آزمون برای اقامت دائم کانادا لازم است؟

“احترام به مدارک حرفه‌ای مهاجران یک جزء مهربانانه و موثر در گسترش نیروی کار کانادا است. شناخت مدارک خارجی از اعتبارسنجی برای ۶۶۰۰ نفر اصراری نه تنها چیز درستی است، بلکه یکی از بهترین راه‌هایی است که ما می‌توانیم فضای خالی شغلی را پر کنیم، سیستم بهداشتی خود را تقویت کنیم و اقتصادمان را رشد دهیم” اظهارات بوئیسونو.

بخش حوزه سلامت کانادا

با انتظار افزایش سطح مهاجرت در سال‌های آینده، امری حیاتی است که مهاجران تا شاهده کامل از مهارت‌ها، تجربه و استعداد‌هایشان استفاده کنند.

سال گذشته، مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دسته مبتنی بر قرعه کشی‌ها راه‌اندازی کرد. شغل‌های بهداشتی یکی از پنج دسته شغلی بود که توسط IRCC برای اولویت‌بندی از طریق قرعه کشی اکسپرس انتخاب شدند. این شغل‌ها به دلیل کمبود مزمن نیروی کار در حوزه بهداشتی انتخاب شدند.

حوزه بهداشتی همچنان تجربه کمبود شغلی شدید است. در ربع دوم سال ۲۰۲۳، کلیه ۹۰ هزار شغل در شغل‌های بهداشتی بدون تکمیل ماند.

بر اساس داده‌های IRCC، ۳۶٪ از پزشکان و ۲۵٪ از پرستاران مجازی در کانادا خارج از کشور متولد شده‌اند. حرفه‌ایان پزشکی آموزش‌دیده خارجی مشکل داشته‌اند که مجوز مناسبی در کانادا بگیرند.

دسته ۲۰۲۲ اعلان بودجه ۱۱۵ میلیون دلار برای پنج سال شروع از ۲۰۲۲-۲۰۲۳ و ۳۰ میلیون دلار مداوم برای برنامه شناخت مدارک خارجی بود. برنامه شناخت مدارک خارجی با ایالت‌ها، قلمروها، مراکز تنظیمی و سایر سازمان‌ها همکاری کرده و پروژه‌ها را حمایت می‌کند که به سیستم تشخیص مدارک موثرتر و سریعتر کمک می‌کنند.

این سرمایه گذاری‌ها به مواردی از جمله سایر سرمایه‌گذاری‌های دولت کانادا می‌پیوندند که به حمایت از مهاجران می‌پردازند. برنامه توطئه، که توسط IRCC اداره می‌شود، به مهاجران در تسهیل و سازگاری با زندگی در کانادا کمک می‌کند.

نمایش خبر  کانادا بیش از 1 میلیون فرصت شغلی را گزارش می دهد