Skip to content
کانادا بیش از 1 میلیون فرصت شغلی را گزارش می دهد

تاریخ انتشار

گزارش آمار کانادا نشان می دهد که مشاغل خالی در کانادا به بالاترین سطح خود رسیده است.

 

بر اساس آخرین گزارش اداره آمار کانادا در مورد مشاغل خالی، حقوق و دستمزد و درآمد، کارفرمایان کانادایی فعالانه به دنبال پر کردن بیش از یک میلیون موقعیت خالی در ابتدای مارس 2022 بودند.

تعداد مشاغل خالی در کانادا در ماه مارس به رکورد 1,012,900 رسید که بیشتر از رکورد قبلی 988,300 در سپتامبر 2021 بود. بین فوریه و مارس 186,400 شغل افزایش یافته است.  نرخ فرصت های شغلی که تعداد موقعیت های خالی را به عنوان نسبتی از موقعیت های خالی و پر شده اندازه گیری می کند، با رکورد 5.9 درصدی که سپتامبر گذشته نیز مشاهده شد (تعدیل فصلی نشده) مطابقت داشت.

جای خالی بیش از یک سوم در هر دو بخش مسکن و خدمات غذایی و همچنین تجارت خرده فروشی افزایش یافته است.  کارفرمایان در خدمات اقامتی و غذایی به دنبال پر کردن 158100 موقعیت شغلی بودند و کارفرمایان خرده فروشی حدود 109200 شغل خالی داشتند.

سطوح بی سابقه ای از مشاغل خالی در مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی و همچنین ساخت و ساز وجود دارد.  کارفرمایان مراقبت های بهداشتی و مددکاری اجتماعی به دنبال پر کردن 154500 شغل خالی بودند و کارفرمایان ساختمانی به دنبال 81900 کارمند بی سابقه بودند.

فرصت های شغلی در تمام استان ها افزایش یافت.  بیشترین افزایش ماه به ماه در ساسکاچوان، نوا اسکوشیا، و نیوفاندلند و لابرادور مشاهده شد.  تعداد مشاغل خالی در نوا اسکوشیا، مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا به رکورد بالایی رسید.

نمایش خبر  IRCC ضوابط جدید برای حمایت از افراد تحت تاثیر قرار گرفته در جنگ حماس و فلسطین را ارائه می دهد

به ازای هر فرصت شغلی در ماه مارس به طور متوسط ​​1.2 بیکار وجود داشت که نسبت به 1.4 در فوریه کاهش داشت.  این کاهش همزمان با نرخ بیکاری کم سابقه 5.3 درصدی و نرخ مشارکت نیروی کار در سن اصلی نزدیک به 87 درصد است.

کمبود نیروی کار به ویژه در کبک و بریتیش کلمبیا احساس شد که هر کدام نسبت بیکاری به شغل 0.8 دارند.  نسبت پایین تر نشان دهنده بازار کار تنگ تر است.  بالاترین 4.3 در نیوفاندلند و لابرادور مشاهده شد.

مشاغل خالی برای پنج ماه متوالی از سپتامبر 2021 کاهش یافته بود که تابعی از تقاضاهای فصلی است.  در کانادا فعالیت اقتصادی در بهار و تابستان افزایش می یابد و در زمستان کاهش می یابد.

انتظار می‌رود که Statistics Canada اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی آوریل 2022 را در 24 ژوئن منتشر کند. نتایج بررسی وضعیت شغلی و دستمزد در سه ماهه اول 2022 در 21 ژوئن منتشر خواهد شد.