Skip to content
کانادا در حال برنامه ریزی تغییرات عمده اکسپرس انتری است.

تاریخ انتشار

دوره های اکسپرس انتری در آینده می توانند از کاندیداها بر اساس شغل، زبان یا تحصیالت دعوت کنند. دولت کانادا در حال برنامه ری زی تغییراتی در سیستم اکسپرس انتری است که به وزیر مهاجرت اجازه می دهد تا از نامزدها بر اساس یک هدف اقتصادی دعوت کند.
آیدن استریکلند، سخنگوی وزی ر مهاجرت، در ایمیلی به News CIC گفت که این تغییرات پیشنهادی توانایی کانادا را برای انتخاب متقاضیانی که با نیازهای اقتصادی آن مطابقت دارند بهبود می بخشد.
استریکلند نوشت: » از طریق تعداد فزاینده ای از نامزدهای ما که به دنبال اقامت دائم هستند، این به IRCC اجازه می دهد تا قرعه کشی های هدفمندی را با هدف انتخاب کسانی که در صف هستند که مهارت های زبانی خاص یا شرایط مراقبت های بهداشتی خاصی دارند، انجام دهد. “این برای رسیدگی به کمبود نیروی کار در کانادا ضروری است.”
این تغییرات در حال حاضر در پارلمان کانادا در حال بررسی است. در 19 می , فیلیپ سوموگیواری از مهاجرت , پناهندگان و شهروندی کانادا ) IRCC ) تغییرات پیشنهادی را به کمیته دائمی مهاجرت و شهروندی , کمیته ای متشکل از مقامات منتخب که مسائل مربوط به مهاجرت به کانادا را مطالعه می کند , ارائه کرد. سسوموگیواری که مدیر کل IRCC است، توضیح داد که این اصالحات به وزیر مهاجرت اجازه می دهد تا نامزدهای اکسپرس انتری را بر اساس جدیدی دعوت کند، هدفی که از یک هدف اقتصادی مشخص شده توسط وزیر حمایت می کند.
سوموگیواری گفت: “الزامات واجد شرایط بودن برای عضویت در یک دسته توسط وزیر تعیین می شود و می تواند بر اساس عواملی مانند تجربه کاری، سابقه تحصیلی یا مهارت های زبانی باشد.” به عنوان مثال، اگر تمایل به اهرم مهاجرت برای حمایت از رشد بخش فناوری کانادا وجود داشت، دسته ای از نامزدهای اکسپرس انتری بر اساس معیارهایی مانند داشتن تجربه کاری در شغل بخش خود ویا داشتن یک مدرک تحصیلی مرتبط انتخاب وسپس می
توان برای کاندیداهای دارای رتبه برتر در آن دسته دعوت نامه صادر کرد.
جزئیات قرعه کشی، از جمله معیارهای منحصر به فرد واجد شرایط بودن، همچنان در وب سایت IRCC منتشر می شود. وزیر همچنین باید هدف اقتصادی را که به دنبال حمایت از آن هستند شناسایی کند و ساالنه در مورد استفاده از این قرعه کشی ها به پارلمان گزارش دهد. هنگامی که از جنی کوان، منتقد مهاجرت NDP پرسید که کدام مشاغل در این قرعه کشی ها مشخص می شوند، سوموگیواری گفت که دولت در حال حاضر هیچ شغلی در لیست ندارد.
در حال حاضر، وزیر مهاجرت توانایی دعوت از کاندیداهایی را از تصحیالت اشتراکی اکسپرس انتری که دارای تجربه کاری خاص، مدرک تحصیلی یا فرانسوی زبان هستند و به یک جامعه اقلیت زبان رسمی هستند را ندارد. اگر اصالحات پیشنهادی برای پخش 23 الیحه 19-C تصویب شود، ممکن است تغییر کند.
سوموگیواری گفت: » تغییرات به خودی خود به وزیر اجازه می دهد تا به عنوان مثال بر روی همه نامزدهای فرانسوی زبان در اقدامات اشتراکی اکسپرس انتری تمرکز کند. در حال حاضر , در حال ی که به نامزدهای فرانسوی زبان امتیازات جایزه داده می شود، که امتیاز رتبه آنها را افزایش می دهد , ممکن است از همه کاندیداهای فرانسوی زبان در این مجموعه دعوت نشود . دپارتمان می تواند یک دور دعوت را برگزار کند که عمالا همه نامزدهای شناسایی شده فرانسوی زبان را در تصحیالت اشتراکی اکسپرس انتری دعوت کند.
روند تعیین اینکه کدام گروه ها انتخاب شوند هنوز در حال توسعه است. سوموگیواری گفت که دولت احتماالا پس از مشورت با گروه های کارفرما، ذینفعان، اهداف قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان، اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا، و دولت های استانی و منطقه ای، چنین تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا 1 میلیون پروژه کاری را در ده سال آینده باز می کند.


درباره اکسپرس انتری در سال 2022
اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرت است: برنامه کارگران ماهر فدرال ، دسته تجربه کانادایی برنامه تجارت ماهر فدرال برای مهاجرت از طریق یکی از این برنامه ها , کارگران خارجی باید با تکمیل پروفایل در سیستم اکسپرس انتری عالقه خود را به مهاجرت به کانادا اعالم کنند . داوطلبانی که واجد شرایط یکی از این سه برنامه هستند، بر اساس تجربه کاری، سوابق تحصیلی، مهارت های زبانی، سن و عوامل دیگر امتیاز می گیرند. IRCC از کاندی داهای دارای باالترین امتیاز دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.
اخیرا IRCC فقط دوره های دعوت را برای نامزدهایی برگزار می کند که از یک برنامه نامزد استانی )PNP )نامزدی دریافت کرده اند. پس از جمع آوری تعداد معوقه در برنامه های اکسپرس انتری در طول همه گیری، IRCC دورهای دعوت برای FSWP را در دسامبر 2020 متوقف کرد، و سپس قرعه کشی های CEC را در سپتامبر 2021 متوقف کرد. شان فریزر، وزی ر مهاجرت اخیرا اعلام کرد که قرعه کشی برای این نامزدها در جولای از سر گرفته می شود و پردازش آنها انجام می شود. استانداردها برای متقاضیان جدید به شش ماه باز می گردد.
سوموگیواری تأیید کرد که اصالحات بر زمان پردازش موجود یا آینده تأثیر نمی گذارد. بحث کنونی کوان از دولت خواست تا لیستی از گروه هایی که تحت تأثیر این اقدام پی شنهادی قرار می گیرند را فهرست کند.
کوان به کمیته گفت: »من از این واقعیت که هیچ نظارت پارلمانی بر اینکه این گروه ها چه خواهند بود، ناراحت هستم. هیچ مشخه ای درمورد اینکه آیا این گروهها منصف خواهند بود یا اینکه ]دولت[ در انتخاب افرادی که کمکهای اقتصادی به کانادا میکنند چقدر مؤثر خواهد بود، وجود ندارد.«
کوان ادامه داد: “بدون یک فرآیند انتخاب شفاف که در آن صنایع قادر به ارائه مدارک رسمی برای مشاغل مورد نیاز هستند و یک کمیته عینی برای تعیین نیازهای این مشاغل، این فرآیند می تواند به خوراک صنایع البی تبدیل شود.” این چیزی نیست که ما میخواهیم. من فکر میکنم که باید معیارها و یک روند شفاف را تعیین کنیم.«
رئیس کمیته دائمی، سلما زاهد از حزب لیبرال، با درخواست تغییرات در اصالحات پیشنهادی تا 27 مه موافقت کرد.وزارت دارایی این درخواست را دریافت خواهد کرد، زیرا این وزارتخانه بود که از کمیته مهاجرت درخواست کرد تا مطالعه ای را در مورد تغییرات اکسپرس انتری انجام دهد.
این نامه توسط کمیته دائمی امور مالی دریافت خواهد شد و تصمیم خواهد گرفت که آیا پیشنهاد موجود در نامه باید به اصلاحاتی تبدیل شود تا در طول بررسی بند به بند این لایحه که قرار است از روز دوشنبه 30 می در ساعت 11 صبح آغاز شود.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی: برنامه کاندیدای استان نوا اسکوشیا

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420