Skip to content
مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی: برنامه کاندیدای استان نوا اسکوشیا

تاریخ انتشار

نوا اسکوشیا به دنبال افزایش جمعیت و رشد اقتصادی خود از طریق مهاجرت و هجوم تازه واردان از خارج کشور است.

دلایل زیادی برای انتخاب نوا اسکوشیا به عنوان مقصد مهاجرت وجود دارد.

نوا اسکوشیا یکی از استان های دریایی کانادا است و در ساحل شرقی واقع شده است. این استان به خاطر مناظر صخره ای دیدنی، مناظر دریایی و حیات وحشی زیبای خود شناخته می‌شود.

به طور سنتی، اقتصاد نوا اسکوشیا بر اساس منابع طبیعی فراوان، به ویژه ماهیگیری آن استوار بود. این امر هنوز هم وجود دارد، اما اقتصاد این استان در حال حاضر تنوع بیشتری پیدا کرده است. اکنون از تجارت، فناوری‌های جدید و گردشگری (صنعتی که به واسطه عبور بازدیدکنندگانی با کشتی‌های تفریحی از بندر هالیفاکس به عنوان مرکز استان، تغذیه می‌شود) نیز پشتیبانی می‌کند.

نوا اسکوشیا در چند سال گذشته به مهاجرت متکی بوده است، زیرا با بحران جمعیتی ناشی از پیری جمعیت و نرخ پایین زاد و ولد دست و پنجه نرم می کند. تلاش‌ها برای جذب افراد تازه وارد به استان با موفقیت همراه بوده و باعث شده است که جمعیت در سال‌های اخیر رشد کند. تخمین زده می شود که جمعیت استان در ماه جولای به رکورد ۹۹۲۰۵۵ نفر رسیده باشد. به گفته دولت نوا اسکوشیا، این رشد را می توان تا حد زیادی به افزایش مهاجرت به این استان نسبت داد.

نظرسنجی‌های اخیر همچنین نشان می‌دهند که کانادایی‌های مجاور با اقیانوس اطلس، از جمله ساکنان نوا اسکوشیا، از جمله حامیان مهاجرت و از میانگین ملی فراتر هستند.

 

چگونه به نوا اسکوشیا مهاجرت کنیم؟

برنامه کاندیدای استانی (PNP) و اکسپرس انتری، مسیرهای اصلی مهاجرت اقتصادی به کانادا هستند.

نمایش خبر  پول IEC 2024 اکنون باز است

اکسپرس انتری از سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) استفاده می‌کند که براساس آن امتیازات بر اساس فاکتوری شخصیتی اصلی مانند سن، تحصیلات و مهارت زبان جمع‌آوری می‌شود. در حالی که در بیشتر موارد متقاضیان اکسپرس انتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند، داشتن یک پیشنهاد شغلی منجر به کسب ۶۰۰ امتیاز اضافی می‌شود و در نتیجه شانس بیشتری برای دعوت شدن جهت ثبت درخواست اقامت دائم در کانادا دارد.

برنامه کاندیدای استانی کانادا متفاوت عمل می کند، زیرا اساساً یک شبکه بزرگ از جریان های مهاجرتی است که هر یک مجموعه ای از معیارهای خاص خود را دارند. PNP در دهه 1990 برای اطمینان از توزیع متعادل تری از مزایای مهاجرت در سراسر کشور معرفی شد. این برنامه به استان ها و مناطق شرکت کننده فرصت می دهد تا جریان های مهاجرتی را معرفی کنند که به آنها کمک می کند تا مهاجران اقتصادی مورد نیاز خود را شناسایی و جذب کنند. PNP ها از استانی به استان دیگر متفاوت هستند، بطوری که هر استان شرایط کاندیداتوری خود و سهمیه های تخصیصی خود را که توسط دولت فدرال تنظیم شده، تعیین می‌کند.

برای مهاجرت به کانادا از طریق PNP، ابتدا باید از یک استان یا منطقه، کاندید شوید.

استان‌ها و مناطق کانادایی که دارای PNP هستند، حداقل یک جریان کاندیداتوری «پیشرفته» دارند، به این معنی که به سیستم اکسپرس انتری فدرال متصل است. برنامه کاندیدای استانی نوا اسکوشیا (NSPN) از جمله آنهاست.

بدون پیشنهاد کاری به نوا اسکوشیا مهاجرت کنید

طی چهار هفته گذشته، CIC News تعدادی از PNP های مرتبط با اکسپرس انتری را که نیازی به پیشنهاد کاری ندارند، پوشش داده است، یعنی مواردی که توسط انتاریو، ساسکاچوان و آلبرتا اداره می‌شوند.

نمایش خبر  چگونه کانادایی ها کریسمس را جشن می گیرند؟

نوا اسکوشیا دارای طیف گسترده ای از مسیرهای مهاجرتی است که به انواع پروفایل های کاندیداها پاسخ می دهد. یکی از این مسیرها، یعنی جریان اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا، گزینه‌ای است برای کسانی که می‌خواهند به این استان نقل مکان کنند، اما هنوز پیشنهاد کاری ندارند.

برای واجد شرایط بودن جهت کاندیداتوری تحت این جریان، شما باید:

– یک شماره پروفایل اکسپرس انتری معتبر داشته باشید.

– در پروفایل اکسپرس انتری خود اعلام کرده باشید که قصد دارید به نوا اسکوشیا نقل مکان کنید.

– از نوا اسکوشیا نامه علاقمندی دریافت کرده باشید.

– زمانی که نامه علاقمندی نوا اسکوشیا را دریافت می کنید معیارهای لازم را داشته باشید (این معیارها از یک دور ارسال دعوتنامه به دور دیگر متفاوت هستند).

– الزامات تجربه کاری برای جریان اکسپرس انتری‌ای که برای آن واجد شرایط هستید (برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجار ماهر فدرال، و دسته تجربه کانادایی) را برآورده کنید.

– مدارک مورد نیاز برای اثبات تجربه کاری خود را داشته باشید.

– مدرکی دال بر وضعیت مهاجرت خود در کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می کنید داشته باشید.

– بتوانید نشان دهید که ابزاری برای حمایت از خود و خانواده خود دارید.

 

فرآیند درخواست NSNP

اولین قدم این است که مطمئن شوید که تمام الزامات واجد شرایط بودن برای جریان اولویت های بازار نوا اسکوشیا را برآورده می کنید.

مرحله بعدی ایجاد پروفایل اکسپرس انتری است. ایجاد پروفایل اکسپرس انتری چندین مزیت دارد. نه تنها به نوا اسکوشیا این امکان را می دهد که شما را از لیست کاندیداهای تحت جریان استانی خود جذب کند، بلکه شما را در موقعیتی قرار می دهد که در صورت رعایت الزامات CRS، دعوتنامه ثبت مستقیم درخواست از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا را تحت برنامه های فدرال دریافت کنید.

نمایش خبر  سرمایه‌گذاری ۱۰۱ برای مهاجرین جدید به کانادا: مبانی سرمایه‌گذاری (بخش ۱)

هنگامی که در پول اکسپرس انتری قرار گرفتید، ممکن است از اداره مهاجرت نوا اسکوشیا (NSOI) نامه علاقمندی دریافت کنید که از شما دعوت می کند برای کاندیداتوری استانی درخواست دهید. پس از دریافت این نامه، ۶۰ روز فرصت دارید تا درخواست نامزدی خود را به استان ارسال کنید.

اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، گواهی کاندیداتوری خود را دریافت خواهید کرد. کاندیداتوری شما نیز در سیستم اکسپرس انتری آپلود خواهد شد. شما ۳۰ روز فرصت دارید تا کاندیداتوری خود را از طریق سیستم اکسپرس انتری بپذیرید.

پذیرش کاندیداتوری ۶۰۰ امتیاز بیشتر در CRS به شما می دهد. دریافت امتیاز اضافی در CRS اساساً تضمین می کند که در دراو اکسپرس انتری بعدی، دعوت‌نامه ای برای ثبت درخواست اقامت دائم دریافت خواهید کرد.

گواهی کاندیداتوری، شش ماه پس از صدور منقضی می شود. شما باید در طی این مدت درخواست خود برای اقامت دائم را در IRCC ثبت کنید.