Skip to content
کانادا از 3750 نامزد در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری دعوت می کند

تاریخ انتشار

امتیاز CRS کمی پایین تر از قرعه کشی قبلی، در 504 است
 

کانادا آخرین قرعه‌کشی اکسپرس انتری همه برنامه‌ها را در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار کرد. این هفتمین قرعه‌کشی همه برنامه‌ها از زمان از سرگیری آن‌ها در ۶ ژوئیه بود.

 IRCC برای 3750 نامزد با حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی جامع  504 دعوت نامه صادر کرد. از آنجایی که این قرعه کشی تمام برنامه بود، دعوت نامه هایی برای نامزدهای واجد شرایط از دسته تجربه کانادا، برنامه کارگر ماهر فدرال صادر شد.  برنامه تجارت ماهر فدرال، همه برنامه‌هایی که تحت سیستم اکسپرس اینتری کار می‌کنند.

 این قرعه کشی سومین قرعه کشی متوالی است که در آن 500 دعوتنامه نسبت به قرعه کشی قبلی افزایش یافته است.  در قرعه کشی 14 سپتامبر 3250 نامزد و قرعه کشی 31 آگوست 2750 نفر دعوت شدند.  همچنین این کمترین حداقل CRS از زمان از سرگیری قرعه کشی همه برنامه ها است.  امتیازات CRS از 557 در 6 ژوئیه افزایش یافته است. در پنج تساوی اول، امتیازها برای هر تساوی هشت یا نه امتیاز کاهش یافت.  قرعه کشی 14 سپتامبر تنها 6 امتیاز کاهش داشت و تساوی این هفته نیز به همین ترتیب بود.

 قرعه‌کشی‌های همه برنامه‌های اکسپرس انتری از دسامبر ۲۰۲۰ به مدت بیش از ۱۸ ماه متوقف شد، زیرا برنامه‌های معوقه باعث محدودیت‌های سفر مرتبط با کووید-۱۹ شد.  در طول مکث، فقط برای نامزدهای CEC یا برنامه نامزدهای استان دعوتنامه برای درخواست صادر شد.  در سپتامبر 2021، IRCC نیز قرعه کشی برای CEC را متوقف کرد.

عقب ماندگی در حال کاهش است

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اخیراً داده‌هایی را منتشر کرده است که می‌گوید تعداد درخواست‌های عقب‌افتاده از 2.7 میلیون به 2.6 بین ژوئیه تا 31 اوت کاهش یافته است. این شامل کاهش تعداد درخواست‌های اکسپرس انتری است که در انتظار پردازش هستند.  .  در اواخر جولای، 51616 نفر در فهرست اکسپرس اینتری وجود داشت.  از 31 آگوست، این تعداد به 40180 کاهش یافته است که کاهش بیش از 10000 برنامه در تقریباً شش هفته است.

 بیش از نیمی از درخواست‌های موجود در فهرست از متقاضیان PNP هستند.  این قابل توجه است زیرا چندین PNP با برنامه های Express Entry که به عنوان نامزدهای پیشرفته شناخته می شوند، همسو هستند.  به گفته IRCC، تعداد برنامه های کاربردی تحت PNP های پیشرفته کاهش یافته است.  با این حال، افزایش تقاضا برای PNP وجود دارد که در آن نامزدها مستقیماً به یک دولت استانی (PNP های پایه) درخواست می دهند.

نمایش خبر  از امروز دانشجویان بین المللی می توانند بطور موقت بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند.

موجودی اکسپرس اینتری

برنامه مهاجرتافراد از 31 آگوست
کارگران ماهر فدرال(EE)11,669
دسته تجربه کانادایی (EE)5,214
مشاغل ماهر(EE)299
نامزدهای استانی/منطقه ای (EE)22,998
کل40,180

تا کنون در سال 2022، کانادا برای 28039 مهاجر از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است.  این بخشی از برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 است که در آن کانادا حدود 432000 مهاجر جدید را تا پایان سال جاری هدف قرار داده است.  تا کنون، به نظر می رسد که کانادا در مسیر رسیدن به این هدف قرار دارد زیرا بیش از 300,000 تازه وارد در تمام رشته های تجاری مورد استقبال قرار گرفته اند.

فرصت های شغلی در بالاترین حد خود

اهداف مهاجرتی بالای کانادا، از جمله مواردی که از طریق برنامه‌های اکسپرس اینتری انجام می‌شود، ناشی از عوامل متعددی از جمله نرخ خالی شغلی است که در حال حاضر 5.7 درصد است.  همچنین کمبود قابل توجهی از کارگران ماهر وجود دارد که با رسیدن به سن بازنشستگی 65 ساله در دهه آینده، بزرگترین جمعیت کانادایی در سن کار، که بزرگترین جمعیت کانادایی در سن کار هستند، افزایش خواهد یافت.

 در پاسخ به کمبود نیروی کار، اکسپرس انتری در سال 2023 تغییر خواهد کرد. IRCC به زودی این اختیار را خواهد داشت که برای داوطلبانی با تجربه کاری، تحصیلات یا توانایی های زبانی خاص که موقعیت خوبی برای حمایت از اقتصاد و نیروی کار کانادا دارند، ITA صادر کند.  این تغییر بر اهمیت CRS بالا برای نامزدها تأثیر می گذارد زیرا ممکن است قرعه کشی های هدفمندی وجود داشته باشد که سایر عوامل را سنگین تر کند.

نمایش خبر  کبک چه مرجع مهاجرتی دارد؟

اکسپرس انتری چیست؟

 

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: دسته تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال و برنامه تجارت ماهر فدرال.  نامزدهای برنامه نامزد استانی  دراکسپرس اینتری پوول از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.
 اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع برای رتبه‌بندی نمایه‌های کاندیداها استفاده می‌کند.  کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، یک دعوت نامه برای درخواست  دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

 پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد.  افسر بیومتریک ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا مدارک بیشتری درخواست کند.  پس از تکمیل، در صورت تایید، کاندید اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک تر است.