Skip to content
کانادا از متخصصان بهداشتی تحصیل کرده بین المللی حمایت می کند

تاریخ انتشار

کانادا متعهد شده است 1.5 میلیون دلار برای رفع موانع بر سر راه مهاجرانی که می خواهند در بخش مراقبت های بهداشتی کار کنند، اختصاص دهد.

دبیر پارلمانی وزیر مهاجرت، شان فریزر تقریباً 1.5 میلیون دلار بودجه برای کمک به تازه واردان برای کار سریعتر در بخش بهداشت کانادا اعلام کرد.

این بودجه برای ترویج همکاری و اشتراک اطلاعات در بخش بهداشت در نظر گرفته شده است.  مخصوصا، برای کمک به متخصصان مراقبت های بهداشتی تحصیل کرده بین المللی برای شناسایی سریعتر اعتبار خود.

این پروژه بر اساس موفقیت شبکه ناوبری ملی تازه واردان (N4)، یک پلت فرم آنلاین برای متخصصان مراقبت های بهداشتی خارجی است که مایل به کار در کانادا هستند.  N4 در سال 2019 توسط بیمارستان کودکان شرقی انتاریو راه اندازی شد.

ماری-فرانس لالوند، دبیر پارلمانی وزیر مهاجرت، گفت: «CHEO سابقه اثبات شده ای در حصول اطمینان از اینکه متخصصان بخش خدمات بهداشتی و اجتماعی از دانش و ابزارهای مورد نیاز برای ارائه مراقبت و خدمات عادلانه به تازه واردان برخوردار هستند، دارد.  ما خوشحالیم که به همکاری با شبکه ملی ناوبری تازه واردان برای حمایت از متخصصان مراقبت های بهداشتی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند در تأمین شغل در بخش مراقبت های بهداشتی کانادا ادامه می دهیم.  این خدمات به افراد تازه وارد کمک می کند تا موفق شوند و در عین حال به ساختن آینده ای بهتر برای همه کانادایی ها کمک می کند.

علاوه بر کمک به متخصصان مراقبت های بهداشتی تحصیل کرده بین المللی برای کار در کانادا، این صندوق ها N4 را قادر می سازند تا به عنوان یک پلتفرم خدمت کند که در آن تازه واردان می توانند اطلاعاتی در مورد صلاحیت های خارجی و به رسمیت شناختن اعتبار در تمام استان ها و مناطق خارج از کبک پیدا کنند.

الکس مونتر، مدیرعامل و رئیس CHEO گفت: «تازه‌واران بخش جدایی‌ناپذیری از جوامع ما هستند.  “گنجاندن کامل آنها در نیروی کار مراقبت های بهداشتی ما به ما کمک می کند تا با کمبود نیروی انسانی مقابله کنیم، در حالی که صدای بسیار متنوعی از تجربیات زیسته را در خود جای داده و از سایر تازه واردان بهتر حمایت می کنیم.”

این بودجه از یک جریان اختصاصی در برنامه اسکان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، که در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که از برنامه‌های اسکان آینده پشتیبانی می‌کنند، تامین می‌شود.  IRCC در مجموع نزدیک به 1.02 میلیارد دلار به خدمات تسویه حساب در سال‌های 2022-2023 اختصاص داده است که بر اساس سوابق عمومی به دست آمده توسط CIC News، حدود 11 درصد افزایش نسبت به سال‌های 2021-2022 نشان می‌دهد.

کانادا با بازار کار فشرده به ویژه در بخش بهداشت مواجه است.  Statistic Canada اخیراً سطوح بی سابقه ای از مشاغل خالی در مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی را گزارش کرده است.  در ماه مارس، بیش از 1 میلیون شغل خالی، کارفرمایان خدمات درمانی و مددکاری اجتماعی به دنبال پر کردن 154500 شغل بودند.

نمایش خبر  کانادا به دنبال مهاجران فرانسه‌زبانان بیشتری از قاره‌های آمریکا، اروپا، آفریقا و خاورمیانه است

برنامه های اکسپرس اینتری برای متخصصان مراقبت های بهداشتی

متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است واجد شرایط برنامه کارگران ماهر فدرال و دسته تجربه کانادایی باشند.  این دو برنامه مهاجرتی فدرال توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می شوند.

اکسپرس اینتری یک سیستم آنلاین است که درخواست های مهاجرت را برای دولت فدرال مدیریت می کند.  از سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) استفاده می‌کند تا نامزدهای واجد شرایط را بر اساس تجربه کاری ماهر، سن، تحصیلات، و توانایی زبان رسمی و سایر عوامل رتبه‌بندی کند.  از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند دعوت می شوند تا در قرعه کشی های اکسپرس انتری هر دو هفته برای اقامت دائم درخواست دهند.

اگرچه قرعه‌کشی‌های نامزدهای CEC و FSWP در طول همه‌گیری متوقف شده است، وزیر فریزر قبلاً اعلام کرده بود که این قرعه‌کشی‌ها در اوایل جولای از سر گرفته می‌شود.  وزیر همچنین گفت که استاندارد پردازش برای متقاضیان اکسپرس انتری جدید به شش ماه باز خواهد گشت.

PNPبرای متخصصان مراقبت های بهداشتی

اگرچه IRCC در مورد افرادی که می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند، حرف آخر را می‌زند، اما استان‌ها می‌توانند از طریق برنامه کاندید استانی کاندیدهای واجد شرایط را معرفی کنند.  برخی از PNP ها به طور خاص برای متخصصان مراقبت های بهداشتی اختصاص داده شده اند، در حالی که برخی دیگر دارای الزامات کلی تری برای تجربه کاری هستند اما ممکن است کاندیدهای مهاجرت را با هدف قرار دادن نامزدهای این بخش برگزار کنند.

چندین استان بیش از یک برنامه دارند که از متخصصان مراقبت های بهداشتی استقبال می کند.  گاهی اوقات PNP ها کاندیداها را از سیستم اکسپرس اینتری می گیرند و از آنها دعوت می کنند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.  اگر این کاندیداها نامزد شوند، 600 امتیاز CRS به امتیاز اکسپرس انتری آنها اضافه می شود.  این جایزه بیش از اندازه کافی است که به نامزد اجازه می دهد تا برای درخواست اقامت دائم دعوت شود.

در اینجا برخی از مسیرهای PNP برای متخصصان مراقبت های بهداشتی آورده شده است:

•انتاریو از متخصصان مراقبت های بهداشتی دعوت می کند تا از طریق جریان اولویت های سرمایه انسانی خود درخواست دهند.

•بریتیش کلمبیا یک دسته حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی را تحت مسیرهای مهاجرت مهارت‌ها و ورود اکسپرس خود ارائه می‌کند.

•ساسکاچوان اخیراً یک استخر بین المللی EOI کارکنان بهداشتی را به طور خاص برای متخصصان مراقبت های بهداشتی راه اندازی کرده است.

نمایش خبر  چگونه می توان پس از اخذ اقامت دائم، تابعیت کانادا را دریافت کرد؟

•جریان اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا گهگاه قرعه‌کشی‌هایی برگزار می‌کند که از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی دعوت می‌کند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.

•برنامه پرستاران تحصیل‌کرده بین‌المللی (IEN) نیوبرانزویک مسیری برای پرستاران خارجی است که می‌توانند انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنند.

برای یافتن اطلاعات بیشتر، CanadaVisa یابنده PNP  را ارائه می‌کند تا به افراد کمک کند بهترین PNP را برای سفر مهاجرتی خود به کانادا مطابقت دهند.

کبک

کبک سیستم مهاجرت خود را اداره می کند.  برنامه های خاصی مانند PNP و Express Entry در کبک در دسترس نیستند.

کبک برنامه کارگر ماهر منظم و برنامه تجربه کبک خود را ارائه می دهد.  متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است واجد شرایط هر یک از این برنامه ها باشند.  هر دوی این برنامه ها از داوطلبان می خواهد که دانش کاری زبان فرانسه را داشته باشند.

برنامه های آزمایشی مراقب

مراقبان ممکن است بتوانند از طریق رهبر ارائه دهنده مراقبت از کودک در خانه یا رهبر کارگر پشتیبانی در خانه، در صورتی که پیشنهاد شغلی برای کار در یکی از دو شغل واجد شرایط داشته باشند و سایر معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند، درخواست اقامت دائم کنند.  تجربه کاری باید تحت کدهای 4411 یا 4412 طبقه‌بندی ملی شغلی باشد.

از طریق این رهبران، داوطلبان می توانند مجوز کار آزاد برای آمدن به کانادا و کار موقت دریافت کنند.

برای واجد شرایط شدن برای اقامت دائم، نامزدها به حداقل 24 ماه سابقه کار تمام وقت در 36 ماه قبل از درخواست نیاز دارند.  آن‌ها همچنین به نتایج آزمون زبانی نیاز دارند که معیار زبان کانادایی (CLB) ۵ یا بیشتر را نشان دهد و یک سال تحصیلات پس از دبیرستان داشته باشد.  مانند همه متقاضیان اقامت دائم، آنها نیز باید بررسی های پذیرش را بگذرانند.

#3

کبک ده ها شغل را به لیست فرآیند LMIA تسهیل شده در سال 2022 اضافه می کند

دولت کبک فهرست مشاغل واجد شرایط تحت فرآیند ارزیابی تاثیر بازار کار تسهیل شده را گسترش داده است تا مشاغل سطح ابتدایی را نیز شامل شود.

کبک نسخه به روز شده لیست مشاغل پرتقاضا را منتشر کرده است که فرآیند استخدام کارگران خارجی موقت برای آنها آسان تر شده است.

رویه کارفرمایان کبک که به دنبال استخدام کارگران ماهر خارجی هستند با رویه کارفرمایان در دیگر نقاط کانادا متفاوت است.

کارفرمایان کبک که کارگران خارجی موقت را تحت مشاغل هدفمند خاص استخدام می‌کنند، می‌توانند از فرآیندی بهره ببرند که برخی از الزاماتی را که معمولاً در فرآیند ارزیابی تأثیر بازار کار مورد نیاز است، مانند تبلیغات موقعیت یا سایر تلاش‌های استخدامی را لغو می‌کند.  به طور معمول، کارفرمایانی که می‌خواهند یک کارگر خارجی را تحت برنامه کارگر خارجی موقت استخدام کنند، ابتدا باید یک LMIA دریافت کنند، سندی که ثابت می‌کند هیچ کانادایی قادر به پر کردن این موقعیت نبوده است.

نمایش خبر  ۱۰ فعالیت برتر برای انجام به عنوان یک تازه وارد به کانادا در ماه اگوست ۲۰۲۳

معمولاً، در 24 فوریه هر سال، وزارت مهاجرت کبک فهرست مشاغل واجد شرایط برای فرآیند LMIA تسهیل شده را بررسی می کند و نسخه جدیدی را بر اساس نیازهای فعلی بازار کار منتشر می کند.  بطور استثنایی، از زمان معرفی فهرست امسال، کبک دو به‌روزرسانی منتشر کرده است.

آخرین مورد، به تاریخ 27 می، شاهد اضافه شدن نزدیک به 60 شغل به فهرست مشاغل مورد نظر برای 2022-2023 بودیم.  عناوین شغلی سطح C  طبقه‌بندی ملی مشاغل جدید شامل انواع مختلف اپراتور ماشین‌آلات، کارکنان اداری، کارکنان اداری، نمایندگان فروش، کارگران در بخش‌های رستوران، گردشگری و سرگرمی و رانندگان است.

درخواست های فرآیند LMIA تسهیل شده باید توسط مقامات فدرال و استانی تایید شود.  به همین دلیل، کارفرمایانی که مایل به استخدام کارگران خارجی هستند، باید فرم‌های درخواست و مدارک پشتیبانی را به اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا و وزارت مهاجرت، de la Francisation et de l’Intégration (MIFI) ارسال کنند.

اقدامات جدید برای تسریع ورود کارگران خارجی به کبک ارائه شده است

کبک در حال حاضر کمترین تعداد مهاجر را در چند سال اخیر پذیرفته است.  در عین حال، نرخ بیکاری استان – از جمله بیکاری مهاجران – در پایین ترین حد خود قرار دارد.  نرخ باروری در حال کاهش است و جمعیت در حال پیر شدن است.  تغییرات جمعیتی ناشی از آن بر توانایی کارفرمایان برای یافتن کارمندان تأثیر می گذارد.

برای رسیدگی به این وضعیت، دولت کبک اقداماتی را انجام داده است تا با تسهیل فرآیند استخدام و کاهش زمان رسیدگی به درخواست های مهاجرت تحت برنامه های مختلف، کارفرمایان را برای پر کردن موقعیت های شغلی آسان تر کند.

این شامل توافقنامه اخیر بین وزارت مهاجرت کبک و دولت فدرال کانادا است که به کارفرمایان کبک اجازه می دهد تا 20 درصد از کارگران خارجی موقت را در هر محل کار استخدام کنند که پیش از این 10 درصد تعیین شده بود.

علاوه بر این، یک برنامه جدید به نام برنامه تحرک بین‌المللی پلاس به تازگی راه‌اندازی شده است تا ورود کارگران خارجی منتخب کبک به کبک را که هنوز اقامت دائم دریافت نکرده‌اند و نیازهای نیروی کار را برآورده می‌کنند، تسریع کند.

بیش از 7000 نفر در سال، که توسط استان به عنوان کارگران ماهر انتخاب شده اند، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار باز و شروع به کار در کبک باشند، در حالی که منتظر دریافت اقامت دائم هستند.