Skip to content
چگونه یک مدرک ECA به کرتی کمک کرد تا بتواند اقامت کانادا را دریافت کند.

تاریخ انتشار

افراد زیادی  مانند کرتی توانستند با استفاده از مدرک ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) ازسازمان خدمات آموزش جهانی( (WES، کانادا را برای زندگی خود انتخاب کنند

کرتی تامبه در سال 2013 از هند به ایالات متحده نقل مکان کرد تا  در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه نیویورک (NYU) ادامه تحصیل دهد. در واقع او هدف های دیگری در سر داشت و به دنبال بدست آوردن فرصت های جدید بود.

کرتی پس از دریافت مدرک کارشناسی خود در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر در هند،  به علت علاقه زیادی  که به زندگی در خارج از کشور داشت ، دانشگاه نیویورک را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرد.

  او از قبل تصمیم داشت که در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهد ،خودش چنین توضیح می‌دهد: « همین که در دانشگاه نیویورک پذیرفته شدم، برای من کافی بود زیرا من خیلی دوست داشتم به نیویورک بروم.»

کرتی موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری از دانشگاه نیویورک شد. که این باعث اقامت چندساله او در ایالات متحده شد. او به یاد می آورد که حدود هفت یا هشت سال در ایالات متحده زندگی می کرده است.  

سفر به شمال از دانشگاه نیویورک

اکنون نزدیک سه سال است که کرتی درکانادا زندگی می کند. او سه سال پیش در اواسط دوره همه گیری کرونا ، به دلیل نامشخص بودن وضعیت مهاجرتی اش به ایالات متحده ، تصمیم گرفت به کانادا برود. او می گوید :” من ویزای دانشجویی داشتم اما هرچه تلاش کردم نتوانستم ویزای کارم را بگیرم . خیلی احساس بلاتکلیفی می کردم و اصلا نمی دانستم این وضعیت قرار است تا کی ادامه داشته باشد و نهایتا چه اتفاقی خواهد افتاد . فکر می کنم همین باعث شد که من تصمیم بگیرم که به کانادا مهاجرت کنم.”       

او همچنین می‌گوید :”  قبل از این تصمیم‌گیری،  در مورد چگونگی مهاجرت به کانادا تحقیقات زیادی کردم و کاملا با وضعیت کار و زندگی در کانادا آشنایی پیدا کرده بودم.” ” من اقامت دائم خود را گرفتم، بنابراین اگر به اینجا هم نقل مکان کنم، اوضاع خیلی بهتر و با ثبات تر می شود.”

کرتی با توضیح در مورد تصمیم خود برای آمدن به کانادا، دوباره قاطعانه به ایده خود اشاره می کند. “فکر می کنم به نقطه ای از زندگی رسیده بودم که به ثبات نیاز داشتم و قطعا مجبور بودم که این کار را برای خودم انجام دهم.»

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا: چگونه امتیاز CRS اکسپرس انتری خود را بهبود بخشید

مقیم دائم کانادا شدن

کرتی در مورد سفر خود برای گرفتن اقامت دائم کانادا صحبت می‌کند که بخشی از فرآیند پذیرش او ، اخذ مدرک ارزیابی اعتبار آموزشی مقطع تحصیلی (ECA) خود از خدمات آموزش جهانی (WES) بود که برای مهاجرت به کانادا لازم و ضروری می باشد.  

ECA برای ارزیابی اعتبار آموزشی مدارک  و گواهی تحصیلی (مدرک تحصیلی، دیپلم، گواهینامه ها و غیره) از کشورهای دیگر بکار می رود و آنها را با استانداردها و معادل های کانادایی مقایسه می کند.

توجه:  از آوریل 2013، WES یکی از پنج ارائه دهنده ECA است که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تعیین شده است.

کرتی توضیح می دهد که دریافت ECA از WES خیلی راحت بود. او می‌گوید: ” من از دانشگاه درخواست کردم تا ریز نمراتم را مستقیما  به WES ارسال کند. کار من فقط همین بود . دانشگاه سریع کار خود را انجام داد و WES نیز به موقع به کار من رسیدگی کرد ، خوشبختانه من در آنجا با هیچ مشکلی روبرو نشدم.”

در این فرآیند ، مراحلی  نیز وجود داشت که کرتی در مورد آنها اظهار بی اطلاعی می کند ، اما بلافاصله به دستورالعمل های ارائه شده توسط WES و کمک های دریافت شده ازگروه امور مشتریان WES اشاره می کند. بالاخره او از این سردرگمی و بلاتکلیفی نجات یافت.

زندگی کاری در کانادا

مدرک ECA کرتی از WES به او کمک کرد تا بتواند کار خود را نیز از ایالات متحده به کانادا منتقل کند. او اکنون در دفتر مرکزی بانک TD تورنتو ، به عنوان یک تحلیلگر ارشد تجاری مشغول به کار است. با این حال، مسیر رسیدن کرتی به این حرفه، مسیر ساده ای نبود. او می گوید: “وقتی به کانادا نقل مکان کردم،  بیکار بودم. “

گاهی اوقات مهاجران برای یافتن شغل در کانادا دچار مشکل می شوند ، زیرا کارفرمایان عموما درک درستی ازمدارک تحصیلی بین المللی مهاجران و مقایسه آنها  با استانداردهای کانادا را ندارند.

این سردرگمی اغلب بدلیل تفاوت مطالب آموزشی و موضوعات تدریس شده میان دانش آموزان کشورها ی دیگر و کانادا می باشد. به عنوان مثال، آیا کسب مدرک لیسانس از هند می تواند تایید کند که دارنده ی مدرک از آن کشور ،  به اندازه ی دارنده ی همان مدرک از کانادا ، دارای مهارت و توانایی کافی برای انجام کار در کانادا می باشد؟   

نمایش خبر  بعد از ارسال درخواست شهروندی خود، می‌توانم به خارج از کانادا سفر کنم؟

ارزیابی مدرک تحصیلی یا همان ECA، گزارشی است که تایید می‌کند، مدرک تحصیلی، دیپلم یا گواهی شما در خارج از کانادا معتبر بوده و معادل مدرک کانادایی آن می‌باشد و به این طریق ، کارفرمایان می توانند مناسب بودن یک نامزد برای یک شغل را به راحتی ارزیابی کنند.

هنگامی که WES تمام مدارک و هزینه های مورد نیاز را دریافت، بررسی و قبول کرد، زمان پردازش برای ECA تقریبا 35 روز کاری اعلام می شود.این بدان معناست که متقاضیانی که مدرک ECA خود را از WES دریافت می کنند، می توانند فورا به کاناد بروند و مشغول به کار شوند.

توجه: WES به داوطلبانی که در فرانسه و سایر کشورهای فرانسه زبان تحصیل کرده اند نیز مدرک ECA ارائه می دهد، هم چنین مدارک دانشگاهی با زبان فرانسوی را می پذیرد و برای فرانسوی زبان ، نیز خدمات مشتریان ارائه می دهد.

اکنون، کرتی  جایگاه خود را مدیون مدرک ECA خود از WES می داند و می گوید که اینجا دقیقا جایی است که او همیشه آرزو داشته است.

 او می گوید: ” من  برای  کار در چند شرکت دیگر هم اقدام کردم ، شرکتهایی که قبلا با آنها کار کرده بودم ، اما الان فکر می‌کنم به جایی رسیدم که  همیشه به دنبال آن بودم . »

زندگی بعد از کار در کانادا

کرتی بعد از پایان کار ، زمانی را برای تعامل با جامعه‌ پیرامونش پیدا می‌کند. او می گوید: ” من علاوه بر همکاری با بانک TD، کارهای داوطلبانه نیز انجام می دهم. اکنون برای انجام دادن کارهای دیگری که همیشه دوست داشتم انجام بدهم ، زمانی کافی دارم.”

کرتی در اوقات فراغت خود داوطلبانه  با پروژه ” همه با هم” ، برنامه حمایتی از یک موسسه خیریه در تورنتو  همکاری می کند ، در این برنامه حمایتی به پناهندگانی که به تازگی وارد کانادا شده اند، کمک می کند.  داوطلبانی مانند کرتی با یک خانواده پناهنده آشنا می شوند  و به انها کمک می کنند تا در کانادا  اسکان یابند.

نمایش خبر  آیا علت پزشکی خاصی وجود دارد که موجب عدم صلاحیت من برای ورود به کانادا شود؟

  او می‌گوید: «با توجه به نیازهای خانواده و مهارت‌ها و اطلاعات من، آنها را راهنمایی و حمایت می کنم. در حال حاضر حدود شش ماه است با آن خانواده ارتباط دارم و هر زمانی که نیاز به کمک دارند ،  به آنها کمک می‌کنم. کرتی توضیح می دهد که اصولا ، کمک کردن  به دیگران در اسکان یافتن و مسایل مربوط به آن واقعا ضروری و لازم به نظر می رسد.

وقتی از کرتی در مورد اینکه چرا داوطلبانه با پروژه ” همه  با هم “همکاری می کند ، سوال می کنیم ، او با اشاره به این نکته می گوید:”  من می توانم به خوبی با این پناهندگان، با تلاش و مبارزه آنها ارتباط برقرار کنم. زیرا من هم قبلا  این مسیرها را طی کرده ام، پس می توانم راهنمای خوبی برای آنها باشم. این افراد به همراه خانواده و فرزندان خود وارد این کشور می شوند. کارهای زیادی وجود دارد که  من و شما می توانیم برای آنها انجام دهیم . این کار خیلی حس خوبی به من می دهد.»

 یک توصیه به تازه واردان

 کری می گوید : ” افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند،  اهداف و دلایل متفاوتی برای خود دارند . اگر واقعا قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می خواهید بدانید که آیا این اقدام درست است یا نه ، توصیه من این است که بدون هیچ نگرانی و با خیال راحت ، این کار را انجام دهید”.

مهاجرت به یک کشور جدید ممکن است با چالش های زیادی همراه باشد، اما همانطور که کرتی به آن اشاره کرد، مهاجرت به کانادا واقعا ارزش سفر و تحمل سختی ها را داشت.

امکانات و شرایط زندگی در هر کشور با کشور دیگر فرق می کند . هر کشور مزایا و معایب مربوط به خود را دارد ، بنابراین این بستگی به خود شما دارد که واقعا به دنبال چه هستید. اما من باز هم می گویم  حتما به کانادا مهاجرت کن و اصلا در مورد آن شک  و تردید نداشته باش ، چون این مهاجرت برای شما  بسیارخوب خواهد بود ، از همه لحاظ مثل شغل، رشد فردی[11]و در کل همه چیز عالی عالی. “


[