Skip to content
مهاجرت به کانادا: چگونه امتیاز CRS اکسپرس انتری خود را بهبود بخشید

تاریخ انتشار

داوطلبان اکسپرس اینتری ممکن است بتوانند امتیاز CRS خود را به حداکثر برسانند و شانس خود را برای دریافت ITA افزایش دهند.

امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع  تأثیرگذارترین عامل در دریافت دعوتنامه برای درخواست  برای اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری است.

 به زبان ساده، کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، به احتمال زیاد ITA دریافت می کنند.  اگر مطمئن نیستید که امتیاز CRS شما به اندازه کافی بالا است، عواملی در کنترل شما وجود دارد که می توانید آنها را تغییر دهید تا امتیاز بالاتری کسب کنید.

 CRS توسط مطالعات دولت کانادا در مورد نتایج مهاجران طبقه اقتصادی شکل گرفته است.  این تحقیق را در نظر می گیرد و هدف آن کمک به پیش بینی پتانسیل یک نامزد برای موفقیت در بازار کار کانادا است.

اجزای CRS

حداکثر امتیاز CRS که یک کاندید می‌تواند کسب کند ۱۲۰۰ امتیاز است – ۶۰۰ امتیاز در مؤلفه‌های اصلی، همسر، و قابلیت انتقال مهارت و ۶۰۰ امتیاز در مؤلفه‌های امتیاز اضافی.

 یک کاندید اکسپرس انتری می تواند حداکثر 600 امتیاز تحت چهار مؤلفه اول صرف نظر از وضعیت رابطه خود دریافت کند.  تنها تفاوت این است که نقاط به طور متفاوتی شکسته و توزیع می شوند.  برای اهداف این مقاله، فرض می‌کنیم که کاندید همسر همراه ندارد.

 در بخش امتیاز اضافی، یک کاندید می‌تواند برای داشتن نامزدی استانی (600 امتیاز)، استخدام منظم (50 یا 200 امتیاز)، مدرک تحصیلی پس از متوسطه کانادا (15 یا 30 امتیاز)، مهارت زبان فرانسه (25 یا 50 امتیاز) امتیاز دریافت کند.  امتیاز) یا یک خواهر یا برادر در کانادا (15 امتیاز).

 کاندیداهای موجود در اکسپرس اینتری پوول باید نمایه خود را به‌روزرسانی کنند تا هرگونه تغییر در شرایطی را که می‌تواند بر امتیاز CRS آنها تأثیر بگذارد منعکس کند.  برخی از به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار فعال می‌شوند، مانند روز تولد شما یا اگر نتایج آزمون زبان شما منقضی شود.  به عنوان مثال، زمانی که نمایه خود را با یک پیشنهاد شغلی معتبر، نمره افزایش یافته در آزمون زبان خود، یا ارائه یک ارزیابی مدرک تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور، به روز می کنید، ممکن است امتیاز شما افزایش یابد.

نمایش خبر  افرادی که مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) آنها منقضی شده است، چگونه می‌توانند برای مجوز کار آزاد درخواست دهند:

با بررسی امتیاز خود شروع کنید

اگر کنجکاو هستید، می‌توانید امتیاز غیررسمی خود را قبل از درخواست برای اکسپرس اینتری بررسی کنید.  به خاطر داشته باشید که فقط IRCC می تواند امتیاز واقعی شما را پس از ارسال مدارک پشتیبانی خود به سیستم اکسپرس انتری به شما بدهد.  ماشین‌حساب‌های آنلاین، از جمله IRCC، فقط به اندازه اطلاعاتی هستند که در آن قرار می‌دهید، و لزوماً نتیجه نهایی شما نخواهد بود و مهم است که محتاط باشید زیرا برخی از ماشین‌حساب‌های آنلاین CRS دقیق نیستند.

 همانطور که گفته شد، می‌توانید ایده خوبی از جایی که نمایه شخصی شما را در سیستم اکسپرس انتری قرار می‌دهد به دست آورید.  پس از دانستن این موضوع، می توانید تصمیم بگیرید که آیا نیاز به بهبود نمره خود دارید و چگونه می خواهید این کار را انجام دهید.

 اگر مطمئن نیستید که امتیاز CRS شما به اندازه کافی بالا است تا دعوت نامه درخواست را دریافت کنید، چند راه برای افزایش آن وجود دارد.

 

زودتر اقدام کنید

سن یکی از عوامل موثر در سیستم است.  اگر بین 20 تا 29 سال درخواست دهید، به طور خودکار 110 امتیاز CRS دریافت خواهید کرد.  پس از این، تعداد امتیازات برای سن به تدریج کاهش می یابد تا 45 که 0 امتیاز است.  توجه به این نکته ضروری است که با عبور از 30، سیستم به طور خودکار شروع به کسر امتیاز می کند.  درخواست زودهنگام یکی از ساده ترین راه ها برای به حداکثر رساندن امتیاز شما است.

نمره زبان خود را بهبود بخشید

مهارت زبان نیز یک عامل تعیین کننده است.  داوطلبان بر اساس چهار توانایی خواندن، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن ارزیابی می شوند.  به هر توانایی یک معیار زبان کانادایی جداگانه داده می‌شود.  برای شروع به دست آوردن امتیاز به یک CLB 4 نیاز دارید و در هر سطح بین CLB 6 و CLB 9 یک جهش بزرگ وجود دارد. برای مثال اگر امتیاز خود را به CLB 7 ارتقا دهید، در حال حاضر 8 امتیاز دیگر به هر توانایی به امتیاز شما اضافه می شود.  داوطلبان در FSWP باید حداقل CLB 7 در خواندن، صحبت کردن، گوش دادن و نوشتن داشته باشند تا حتی واجد شرایط اکسپرس اینتری باشند.

نمایش خبر  سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ اکسپرس انتری: کوچکترین سه ماهه اول از زمان افزایش حجم و متقاضیان

 اگر بتوانید مهارت زبان فرانسه را اضافه کنید، می توانید برای هر توانایی در زبان دوم تا 6 امتیاز بگیرید.  اگر زبان فرانسوی زبان اول شماست، باید امتیاز NCLC 7 یا بالاتر را در هر چهار مهارت زبان فرانسه و امتیاز CLB 4 یا بالاتر را در هر چهار مهارت انگلیسی برای همان افزایش امتیاز کسب کنید.  با NCLC 7 و CLB 5 می توانید تا 50 امتیاز اضافی دریافت کنید.

تجربه کار خارجی خود را نیز درج کنید

تجربه کاری خارجی به تنهایی امتیازی به امتیاز CRS شما نمی‌دهد.  با این حال، هرچه تجربه کاری با مهارت بیشتری داشته باشید، زمانی که با CLB بالا ترکیب شود، بهتر است.  در واقع، نامزدهای تحت برنامه کارگر ماهر فدرال حداقل یک سال سابقه کار ماهر و CLB 7 دارند.

 با این حال، داشتن بیش از یک سال تجربه کاری خارجی در شغل ماهر شما می تواند امتیاز CRS شما را افزایش دهد.  به عنوان مثال، ترکیب یک سال سابقه کار خارجی و CLB 7، 13 امتیاز است.  اگر دو سال یا بیشتر سابقه کار خارجی دارید، می توانید تا 25 تا 50 امتیاز اضافی دریافت کنید.

 اگر تجربه کاری در کانادا داشته باشید، همین قانون اعمال می شود.  یک سال سابقه کار کانادایی به همراه یک سال تجربه کار ماهر خارجی می تواند 13 امتیاز CRS اضافی و در صورت داشتن بیش از دو سال از هر کدام تا 50 امتیاز به همراه داشته باشد.

تجربه کاری کانادایی داشته باشید

تجربه کاری کانادایی بسته به چند سال تجربه به داوطلبان می تواند تا 80 امتیاز بدهد.  فقط یک سال سابقه کار در یک شغل ماهر در کانادا 40 امتیاز است.

نمایش خبر  نیوفاندلند و لابرادور اولین نتایج دراو PNP را منتشر کردند

 یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب تجربه، از طریق مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی است.  پس از اتمام یک برنامه آموزشی در کانادا، دارندگان PGWP می توانند بسته به طول برنامه خود تا سه سال در کانادا کار کنند و از این تجربه برای کسب امتیاز CRS بالاتر استفاده کنند.

یک مدرک دیگر دریافت کنید

اگر مزیت آن بیشتر از خطر باشد، دریافت مدرک تحصیلی اضافی می‌تواند امتیاز شما را افزایش دهد.

 اگر قبلاً گواهی، دیپلم یا مدرکی را برای یک برنامه سه ساله یا بیشتر تکمیل کرده باشید، 112 امتیاز دریافت می کنید.  اگر یک برنامه یک ساله دیگر را تکمیل کنید و گواهی، دیپلم یا مدرک دیگری دریافت کنید، می توانید امتیاز خود را به 119 افزایش دهید.

آیا شما در کانادا خواهر و برادر دارید؟

اگر خواهر یا برادری در کانادا دارید، اگر شهروند یا مقیم دائمی باشند، ممکن است بتوانید 15 امتیاز دیگر کسب کنید.

مزیت PNP

برخی از استان‌ها برای کاندیداهایی که ممکن است واجد شرایط برنامه‌های نامزد استانی  باشند، مجموعه اکسپرس اینتری را جستجو می‌کنند.  در انجام این کار، آنها به دنبال مهاجران ماهری هستند که برای کمک به نیروی کار استان مناسب باشند.

 دریافت نامزدی استانی می تواند CRS شما را 600 امتیاز افزایش دهد.  این بزرگترین افزایش ممکن از هر عامل واحدی است.  با دریافت نامزدی استانی، احتمال دریافت ITA بسیار زیاد است.

نتیجه

CRS پایین به این معنی نیست که هرگز ITA دریافت نخواهید کرد.  حداقل امتیاز CRS با هر قرعه کشی تغییر می کند.  قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری همه برنامه‌ها در ۶ ژوئیه سال جاری از سر گرفته شد.  هر بار برای بیش از 1000 داوطلب ITA صادر شد و امتیازات یکسان نبود.  ارزش دارد که نمایه خود را زودتر ارسال کنید و برای افزایش امتیاز خود تلاش کنید تا زمانی که منتظر IRCC هستید تا برای شما دعوت نامه صادر کند.  تقریباً همیشه راهی برای تأثیرگذاری بر امتیاز شما وجود دارد.