Skip to content
سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ اکسپرس انتری: کوچکترین سه ماهه اول از زمان افزایش حجم و متقاضیان

تاریخ انتشار

علیرغم قرعه کشی های برنامه کاندیدای استانی زیاد که در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۲ ثبت شده است کانادا تنها از ۶۴۷۰ نفر متقاضی اکسپرس انتری تا این درجه سه سال دعوت به عمل آورده .
کانادا در سه ماه گذشته جبران شرایط را داشته است که آغاز نسبتا آرامی برای سال اکسپرس انتری بوده است.
اداره مهاجرت فرانسوی و تابعیت کانادا تا کنون تنها از ۶۴۷۰ متقاضی اکسپرس اینتری برای درخواست از میان تمام متقاضیان برنامه کاندیدای استانی دعوت به عمل آورده است در مقایسه با سه ماهه اول قبل، آغاز سال ۲۰۲۲ کوچکترین سه ماهه اول از زمان راه‌اندازی اکسپرس اینتری در سال ۲۰۱۵ بوده است. کوچکترین سه ماه تا این لحظه سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بوده است زمانی که کانادا تنها از ۴۷۳۵ متقاضی برنامه کاندیدای استانی برای آماده دائم دعوت کرد.
اولین هفته شامل قرعه کشی های رکوردشکن برنامه کاندیدای استانی بوده است بزرگترین در آبهای برنامه کاندیدای استانی که تا کنون انجام شده است در ۱۶ فوریه بود که از ۱۰۸۲ متقاضی برای درخواست دعوت به عمل آورده شد.

چرا دعوتنامه‌ های کمی برای اکسپرس انتری صادر شده است
تعداد دعوت نامه ها در صورت کلی نتیجه حجم زیاد متقاضیان برای اقامت دائم بوده از اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا قرعه ‌کشی‌های متقاضیان دسته تجربه کانادایی را در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ متوقف کرده زیرا حجم متقاضیان مورد رسیدگی قرار نگرفته بسیار زیاد بود و متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال برای یکسال است که هیچ گونه قرعه‌کشی نداشته اند. زیرا اداره مهاجرت کانادا از دسامبر سال ۲۰۲۰ قرعه‌کشی برای این متقاضیان را متوقف کرده است.
پیش از شیوع ویروس کرونا اکثر قرعه کشی های اکسپرس انتری مختص برنامه نبودند. متقاضیان از برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری شامل برنامه نیروی کار متخصص فدرال و برنامه تجارت‌های تخصصی فدرال دسته تجربه کانادایی و برنامه کاندیدای استانی تا زمانی می توانستند دعوت نامه دریافت کنند که امتیاز سیستم جامع رتبه ‌بندی آنها به اندازه کافی بالا بود. گهگاهی اداره مهاجرت کانادا قرعه‌ کشی های مختص برنامه تجارت های تخصصی فدرال را برگزار می‌کرد تا متقاضیان حوزه تجارت بیشتری را دعوت کند. پیش از سال ۲۰۲۰ تنها تعداد کمی قرعه‌کشی مختص دسته تجربه کانادایی و برنامه کاندیدای استانی انجام شده اند.
کانادا در مارچ ۲۰۲۰ مرزهای خود را به روی اکثر سفرهای بین المللی بست. در همان زمان اداره مهاجرت کانادا تمام اقدامات و فعالیت‌های خود در سرتاسر دنیا را متوقف کرد. اداره مهاجرت کانادا دارد که قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری را ادامه دهد برای چند ماه اول پس از بسته شدن مرزها اداره مهاجرت کانادا از متقاضیان برنامه دسته تجربه کانادایی و کاندیدای استانی دعوت کرد سپس بین ماه آگوست و دسامبر ۲۰۲۰ تعدادی از متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال را مورد قرعه‌کشی قرار .
صحبت های داخل داره مهاجرت کانادا نشان می دهد که حجم پرونده‌های تلنبار شده به خاطر تمرکز کانادا بر تغییر وضعیت اقامت موقت اقامت دائم بیشتر نیز شده است. اداره مهاجرت کانادا برنامه مهاجرت اقامت موقت به اقامت دائم را ایجاد کرد و از متقاضیان دسته تجربه کانادایی دعوت نمود. حجم پرونده‌های رسیدگی نشده برای متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال افزایش یافته است. به نحوی که انتظار می رود زمان رسیدگی به این پرونده ها در سال ۲۰۲۲ به ۳۶ ماه برسد. گرچه وبسایت اداره مهاجرت کانادا هنوز نشان می‌دهد که این درخواست‌ها در ۶ ماه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
اداره مهاجرت ناشی و تابعیت کانادا به منظور رسیدگی به پرونده‌های تلنبار شده و رساندن زمان رسیدگی به میزان استاندارد قبل قرعه کشی ها را متوقف کرده از پیش دعوت‌نامه جدیدی برای درخواست وجود ندارد بنابراین هیچ درخواست نیز وجود ندارد و این دپارتمان می‌تواند بر کاهش پرونده‌های تلمبار شده تمرکز کند متقاضیان زیادی از اکسپرس انتری در انتظار رسیدگی به پرونده هایشان هستند.

نمایش خبر  رانندگان کامیون اکنون واجد شرایط اکسپرس انتری هستند

پیش بینی اکسپرس انتری
گرچه وزیر مهاجرت هیچ تاریخ برای از سرگیری قرعه کشی های اکسپرس انتری نیروی کار متخصص تایید نکرده است اما گفت امیدوارم که از فصل بهار مجدداً آغاز شود اکثر داده های دارای مهاجرت که اخیراً منتشر شده است تاریخی بین ۲۸ فوریه تا ۱۵ مارچ را نشان می دهند که بیش از دوره هفت ماهه در سال ۲۰۲۱ است کانادا در حال حاضر در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته تعداد مهاجران بیشتری را در کشور پذیرفته است. حدود ۴۱ هزار متقاضی برنامه نیروی کار متخصص فدرال از اواسط ماه مارس نیاز به رسیدگی پرونده دارند. بر اساس داده‌های مربوط به پرونده های تلنبار شده حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ متقاضی دسته تجربه کانادایی باید مورد رسیدگی قرار گیرند. در ۴۲ روز اداره مهاجرت کانادا می‌توانست ۴۷۵۱ متقاضی دسته تجربه کانادایی را مورد رسیدگی قرار دهد. با این سرعت اداره مهاجرت کانادا تا پایان فصل بهار سال جاری پرونده های تلمبار شده دسته تجربه کانادایی را به طور کامل مورد رسیدگی قرار خواهد داد.