Skip to content
رانندگان کامیون اکنون واجد شرایط اکسپرس انتری هستند

تاریخ انتشار

کانادا با کمبود رانندگان کامیون به دلیل اخراج های همه گیر و پیری نیروی کار مواجه است.

این هفته، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا NOC 2021 را منتشر کرد و 16 شغل جدید را به فهرست مشاغل واجد شرایط برای اکسپرس انتری اضافه کرد.  رانندگی کامیون در میان آنها به دلیل کمبود قابل توجه نیروی کار در این بخش است.  NOC 2021 بازبینی سیستم طبقه‌بندی مشاغل ملی  کانادا است.

کمبود رانندگان کامیون

این صنعت به دلیل عوامل متعددی از جمله اخراج کارکنان در طول همه گیری COVID-19 و همچنین نرخ بالای بازنشستگی با کمبود شدید کارگران ماهر مواجه است.  بر اساس عکس فوری بازار کار 2021 Trucking HR Canada، 18000 موقعیت خالی در بخش رانندگی کامیون در کانادا در سه ماهه دوم سال 2021 وجود داشت.

 رانندگی کامیون یکی از اجزای حیاتی زنجیره تامین کانادا است و در صورت بروز اختلالات و کمبود نیروی کار، تاثیر زیادی بر اقتصاد ملی دارد.

 این گزارش می گوید که در کانادا، صنعت حمل و نقل و لجستیک بیش از 850 میلیارد دلار محصولات را به بازارهای داخلی و صادراتی منتقل می کند.  حتی قبل از شروع همه‌گیری جهانی، انجمن محصولات جنگلی کانادا تخمین زده بود که کمبود راننده کامیون تقریباً 450 میلیون دلار هزینه از دست دادن بهره‌وری را به این صنعت وارد می‌کند.

ورود به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

برنامه های اکسپرس انتری برجسته ترین مسیرهای مهاجرت برای کارگران ماهر هستند.  این یک سیستم مدیریت برنامه است که با سه برنامه مهاجرت اقتصادی کار می کند: برنامه کارگر ماهر فدرال، دسته تجربه کانادای و برنامه تجارت ماهر فدرال، برای تسریع در پردازش درخواست های اقامت دائم برای  کارگران ماهر

نمایش خبر  دادگاه فدرال تایید می کند که مسئول رسیدگی به پرونده ،قبل از اینکه تصمیم نهایی را اتخاذ کند، موظف به آگاهی دادن از نقاط ضعف درخواست خود به متقاضی نیست .

چگونه یک NOC بر برنامه اکسپرس اینتری تأثیر می گذارد؟

NOC به IRCC این امکان را می دهد که شغل یک فرد و سطح مهارت یا تجربه مورد نیاز را درک کند.  NOC 2016 بر NOC 0، A یا B (مدیریت تا تجارت ماهر) بودن نقش، تأکید داشت.  NOC 2021 در عوض سیستمی را بر اساس آموزش، تحصیلات، تجربه و مسئولیت های یک نامزد معرفی کرده است.

درخواست برای اکسپرس اینتری

برای شروع، یک نامزد بالقوه باید خود ارزیابی کند که آیا واجد شرایط یک برنامه اکسپرس اینتری است یا خیر.

 سپس باید ارزیابی زبان را تکمیل کنند و هر گونه ارزیابی اعتبار تحصیلی لازم را دریافت کنند.  پس از تکمیل این موارد، گام بعدی این است که یک نمایه را در وب سایت IRCC آپلود کنید و منتظر تصمیم باشید.  اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع برای رتبه‌بندی نمایه‌های کاندیداها استفاده می‌کند.  به نمایه شما امتیازی تعلق می گیرد و در کنار سایر نامزدهای موجود در پوول رتبه بندی می شود.

 پس از درخواست نامزد، IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا نامزد تایید شده است یا خیر.

 کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، یک دعوت نامه برای درخواست دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.  هنگامی که یک نامزد ITA دریافت می کند، 60 روز فرصت دارد تا درخواست نهایی را به IRCC ارسال کند.

 IRCC سعی می کند 80٪ از تمام درخواست های اکسپرس اینتری را ظرف شش ماه پس از دریافت درخواست نهایی پردازش کند.

نمایش خبر  نحوه بانکداری در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی

برنامه کارگران ماهر فدرال

FSWP محبوب‌ترین برنامه تحت اکسپرس اینتری برای داوطلبانی است که از خارج از کشور درخواست می‌کنند.  این برای کارگران ماهری طراحی شده است که الزامات خاصی در زبان، تجربه کاری و تحصیلات کسب شده در خارج از کشور را برآورده می کنند.

 حداقل شرایط لازم عبارتند از یک سال تجربه کاری، نمره معیار زبان کانادایی (CLB) 7، اثبات بودجه، و مدرک تحصیلی.  همچنین باید حداقل 67/100 را در شبکه امتیازات FSWP بدست آورید.

دسته تجربه کانادایی

CEC مخصوصاً برای کسانی است که حداقل یک سال سابقه کار ماهر در کانادا دارند که در سه سال گذشته به دست آمده است.

 آنها همچنین باید حداقل CLB 5 (“متوسط ​​اولیه”) را برای مشاغل NOC TEER دسته 2 یا 3 یا CLB 7 (“مهارت متوسط ​​کافی”)، برای مشاغل NOC TEER رده 0 یا 1 داشته باشند.

تغییرات در اکسپرس اینتری

سال گذشته، بیل C-19 موافقت سلطنتی را در پارلمان کانادا دریافت کرد.  لایحه جدید به IRCC این اختیار را می دهد تا از داوطلبان اکسپرس اینتری بر اساس عوامل فردی مانند توانایی های زبانی یا تجربه کاری آنها دعوت کند تا نزدیک به یک میلیون شغل خالی در کانادا را بهتر پر کند.  روند چگونگی شناسایی و انتخاب این گروه ها هنوز نهایی نشده است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420