Skip to content
بعد از ارسال درخواست شهروندی خود، می‌توانم به خارج از کانادا سفر کنم؟

تاریخ انتشار

همه مقیمان دائمی کانادایی (PRs) می‌توانند پس از ارسال برنامه شهروندی خود به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، از کشور خارج شده و بازگشت کنند.

اما IRCC واضح می‌کند که برخی مراحلی وجود دارد که دائمی‌ها باید انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که هنگام خارج از کانادا هنوز واجد شرایط شهروندی هستند.

به طور ویژه، برای اطمینان از اینکه واجد شرایط شهروندی کانادایی باقی می‌مانند، IRCC اشاره می کند که دائمی‌ها باید:

– در زمان درخواست شهروندی دائمی کانادایی باشند

تنها دائمی‌های کانادا می‌توانند برای شهروندی درخواست دهند. به عبارت دیگر، افراد موقت کانادا، شامل کارگران خارجی و دانشجویان بین‌المللی، اهلیت شهروندی کانادا را ندارند.

– به شرط حفظ وضعیت پناهندگی، شرط اقامت را ادامه دهند

به عنوان بخشی از بودن دائمی کانادا، افراد خارجی باید حداقل برای ۷۳۰ روز در طول پنج سال گذشته در کانادا ساکن باشند تا وضعیت خود را حفظ کنند.

این چیزی است که IRCC به آن به عنوان شرط اقامت دائمی کانادایی اشاره می کند. توجه کنید که ۷۳۰ روز مورد نیاز برای برآورده کردن این شرط نیازی به پیوستگی ندارد و برخی از زمانی که خارج از کانادا بوده‌اید ممکن است به این مجموعه اضافه شود.

– تا زمان اداء سوگند شهروندی وضعیت پناهندگی خود را حفظ کنند

علاوه بر شرط اقامت فوق، برای باقی ماندن واجد شرایط برای شهروندی کانادایی، دائمی‌های کانادا باید “قبل از [اداء] سوگند شهروندی، وضعیت پناهندگی خود را از دست ندهند.”

سفر خارج از کانادا با کارت پناهندگی شان برای بازگشت ساده‌تر

سفر خارج از کانادا با کارت پناهندگی شما باعث می شود بازگشت به کانادا آسان‌تر شود. این به این دلیل است که IRCC اشتراک دائمی‌های کانادا را درخواست می‌کند که یک کارت پناهندگی معتبر داشته باشند هنگام بازگشت به کانادا از طریق هواپیما، قطار، اتوبوس یا قایق.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، آلبرتا، کبک و منیتوبا، دعوت‌نامه‌هایی را برای مهاجرت استانی می‌فرستند

بنابراین، دپارتمان مهاجرت کانادا توصیه می‌کند تمام دائمی‌ها قبل از خروج از کانادا کارت خود را تمدید کنند اگر می‌دانند که در طول سفرهای خود منقضی خواهد شد.

وزارت IRCC باز کارت‌های پناهندگی را تنها در کانادا قابل تمدید می‌کند و این دپارتمان “کارت‌های پناهندگی را به آدرس های غیر کانادایی ارسال نخواهد کرد [یا] به شخص ثالث اجازه برداشت آن را برای یک متقاضی اعطا نخواهد کرد.”

اشخاص بدون کارت پناهندگی معتبر باید درخواست صادر کنند و دسترسی به سند مسافرتی دائمی برای بازگشت به کانادا پیدا کنند. برخلاف کارت‌های پناهندگی، IRCC تنها اجازه می دهد تا PRTDs از خارج از کانادا درخواست شود.

IRCC همچنین بیان می کند که دائمی‌های کانادایی که تلاش می‌کنند بدون هر یک از این اسناد به کانادا بازگردند ممکن است از ورود به پرواز خود، قطار، اتوبوس یا قایق برای سفر به کانادا منع شوند.

نکات مهم از IRCC در مورد فرایند شهروندی برای دائمی‌های کانادا
IRCC بیان می‌کند که برخی از مواردی که دائمی‌های کانادا باید به یاد داشته باشند در مورد چگونگی برخورد دپارتمان با ارتباطات با متقاضیان و برگزاری نوبت‌ها/رویدادها است.

به عنوان مثال، IRCC بیان می کند که آن‌ها “معمولاً فقط [نامه] ها، اطلاعیه ها و سند‌های دیگر را به آدرس‌های کانادا ارسال می‌کنند.”

IRCC همچنین ممکن است به متقاضیان مهاجرت کانادا ایمیل کند. دپارتمان تاکید می‌کند که گیرندگان هر گونه “نامه‌ها یا ایمیل های IRCC [باید در زمان مشخصی به این ارتباطات پاسخ دهند].”

عدم انجام این کار بدون ارائه “دلیل قابل قبول برای نتوانستن در قبول [نوبت ما] یا ارائه اطلاعات مورد نیاز” ممکن است باعث تصمیم گیری IRCC برای “توقف پردازش [برنامه فردی]” شود.

نمایش خبر  سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ردیاب تقاضا برای متقاضیان ویزای اکسپرس اینتری و برنامه های استانی (PNP) را راه اندازی می کند

IRCC همچنین بیان می کند که متقاضیان مهاجرت باید در نوبت‌ها و رویدادهای‌شان – از جمله آزمون شهروندی، مراسم، مصاحبه و جلسه – در دفاتر IRCC سراسر کانادا حضور داشته باشند.

متقاضیانی که نتوانند در چنین نوبت‌ها یا رویدادها حضور داشته باشند باید “یا ایمیل بزنند یا به دفتر اداره مهاجرت نامه ای ارسال کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420