ردکردن این
بریتیش کلمبیا، آلبرتا، کبک و منیتوبا، دعوت‌نامه‌هایی را برای مهاجرت استانی می‌فرستند

تاریخ انتشار

بریتیش کلمبیا، آلبرتا، کبک و منیتوبا، دعوت‌نامه‌هایی را برای مهاجرت استانی می‌فرستند

چهار استان در قرعه‌کشی‌های اخیر مهاجرت استانی، از نامزدها دعوت کرده‌اند

اکثر ساکنین دائمی مهاجرت اقتصادی کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) به کانادا وارد شدند. در برنامه سطوح مهاجرتی 2023-2025، پذیرش بیش از 117500 مقیم دائمی PNP  مطرح است که تا سال 2025، به کانادا وارد می‌شوند.

برنامه های کاندیدای استانی به جای اینکه بگذارند اکثر مهاجران در چند مرکز شهری کانادا، سکونت پیدا کنند، یعنی شبیه به آنچه که قبل از تاسیس برنامه در سال 1998 شاهد آن بودیم، به گسترش مزایای اقتصادی مهاجرت در سرتاسر کشور کمک می‌کنند.

استان‌ها می‌توانند نامزدها را برای مهاجرت استانی دعوت کنند زیرا مهاجرت یک مسئولیت مشترک بین دولت‌های استانی و فدرال است. کبک از این جهت منحصر به فرد است که نسبت به پذیرش‌های مهاجران اقتصادی و با مهارت در استان، کنترل کامل دارد.

نتایج مهاجرت استانی 22-28 آوریل

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا در کل 168 نامزد را در سه قرعه‌کشی هدفمند در 25 آوریل، دعوت کرد.

نامزدها در برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا باید حداقل امتیاز تعیین شده تحت سیستم ثبت‌نام مهاجرت تخصصی (SIRS) را داشته باشند. این امر خیلی شبیه به سیستم امتیازبندی جامع اکسپرس انتری (CRS) عمل می‌کند اما فقط برای کسانی است که می‌خواهند از بریتیش کلمبیا برنامه مهاجرت استانی بگیرند.

تمام نامزدها در قرعه‌کشی هفتگی در جریان‌های نیروی کار متخصص یا فارغ‌التحصیل بین‌المللی از جمله متقاضیان اکسپرس انتری، بودند.

بزرگترین قرعه‌کشی مربوط به 113 نامزد با شغل فنی و حداقل امتیاز SIRC 90 بود. دومین قرعه‌کشی 28 نامزد را با شغل‌هایی دعوت کرد که در دسته‌ی مراقبت از کودک قرار داشتند: آموزگاران ابتدایی کودک و دستیاران (NOC 42202). حداقل امتیاز موردنیاز نامزدها، 60 بود.

نمایش خبر  نحوه ی درخواست برای PNP

سومین قرعه‌کشی 27 نامزد را در شغل‌های مراقبت سلامت با حداقل امتیاز 60، دعوت کرد.

آلبرتا

آلبرتا سه نتیجه‌ی مجزای قرعه‌کشی را این هفته تحت برنامه فرصت مهاجرت آلبرتا (AAIP) منتشر کرد. تمام نامزدها نیز در دسته اکسپرس انتری بودند.

این امر ابتدا در 20 آوریل اتفاق افتاد و 152 نامزد را با ارتباط فامیلی در آلبرتا و یک شغل موردتقاضای اولیه هدف قرار داد. همگی دارای حداقل امتیاز CRS از محدوده 300 تا 500 بودند.

124 نامزد در 24 آوریل در بخش اولویت‌بندی قرعه‌کشی دعوت شدند – شغل ساخت‌وساز با یک پیشنهاد شغلی آلبرتا. پایین‌ترین حداقل امتیاز CRS دعوت‌شده‌ها، 301 بود.

قرعه‌کشی آخر در 25 آوریل، هشت نامزد را از جریان پیشنهاد شغلی آلبرتا،  روند مشخص  حوزه سلامت دعوت کرد. نامزدی که دارای پایین‌ترین امتیاز بود، امتیاز CRS 316 داشت.

انتظار می‌رود آلبرتا تا 9750 نامزد را از طریق AAIP در سال 2023 دعوت کند. انتظار می‌رود بالاترین تعداد نامزدهای انتری اکسپرس در این استان، یعنی تعداد 1462،  از طریق این روند، دعوت شوند.

کبک

در 20 آوریل، کبک 1020 نامزد را از برنامه کارگر با مهارت کبک برای درخواست انتخاب دائمی، دعوت کرد. تمام نامزدها امتیازهایی برابر یا بیشتر از 598 و پیشنهادهای شغلی معتبر خارج از قلمرو جامعه شهری مونترال داشتند.

درحالیکه کبک نسبت به انتخاب مهاجران اقتصادی خود، خودمختاری کامل دارد، نامزدهایی که در به دست آوردن گواهی انتخاب کبک موفق بوده‌اند باید هنوز برای سکونت دائمی به سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهند.

منیتوبا

منیتوبا 558 توصیه‌نامه را برای درخواست نامزدها در روند  کارگران خارجی بامهارت از برنامه مهاجرت استانی منیتوبا (MPNP) دعوت کرد. نامزدها برای واجد شرایط بودن نیازمند حداقل امتیاز 616 بودند.

نمایش خبر  خلاصه کردن تلاشهای اداره مهاجرت برای مدرن سازی مهاجرت به کانادا

تنها نامزدهایی که بیان می‌کردند در حال کار در یک شغل قانونی هستند و گواهینامه کامل کار در منیتوبا را دارند، در این قرعه‌کشی انتخاب شدند.