Skip to content
سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ردیاب تقاضا برای متقاضیان ویزای اکسپرس اینتری و برنامه های استانی (PNP) را راه اندازی می کند

تاریخ انتشار

متقاضیان ویزای اکسپرس اینتری و PNP اکنون می توانند درخواستنامه های خود را پیگیری و از به روز رسانی های پروفایل شان مطلع باشند.

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرده که در حال توسعه ردیاب های آنلاین وضعیت تقاضاها و تقسیم شان به چهار بخش جدید است. متقاضیان ببا این ردیاب های وضعیت می توانند درخواستشان را پیگیری کنند و از تمام به روز رسانی های اقدامات در حال انجام مطلع بمانند.

ردیاب های وضعیت برای متقاضیان اکسپرس اینتری در برنامه کارگران متبحر فدرال (FSWP)، رنامه تجربه کانادایی(CEC) و برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSTP) است. همچنین برای متقاضیان برنامه های استانی (PNP) به کار خواهد رفت.

برنامه اکسپرس انتری و برنامه استانی دو شیوه مهاجرت اقتصادی برای مهاجران هستند. کانادا درصدد است حدود 190000 مهاجر را از طریق این دو مسیر در سال جاری بپذیرد. این رقم قرار است در سال 2025 به بیش از 230000 مهاجر افزایش یابد.

جدیدترین داده‌های سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادایی نشان می‌دهد که 47868 متقاضی در صف انتظار برنامه‌های ویزای اکسپرس اینتری تا 31 ژانویه و 66214 متقاضی در صف انتظار PNP هستند. ردیاب‌های وضعیت با فراهم نمودن دسترسی مستقیم و کارآمدتر مشتریان به اطلاعات قرار است در مقایسه با سایر کانال های ارتباطی با سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا شفافیت را بیشتر کنند.

ردیاب‌های وضعیت آنلاین اقدام دیگر سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای کاهش زمان انتظار و بهبود دسترسی به اطلاعات است. این سازمان اعلام کرده که این اقدام بخشی از تعهد سازمان برای افزایش شفافیت است و ردیابی وضعیت تقاضاها برای برنامه های بیشتری در ماه های آینده فراهم خواهد شد.

نمایش خبر  کمیته پارلمان کانادایی توصیه هایی برای مطرح کردن پرونده های در دست بررسی ارائه می دهد

این تازه ترین تلاش سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای دیجیتالی سازی است و دسترسی متقاضیان به اطلاعات را آسان‌تر می‌کند. دقیقاً یک سال پیش، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ردیاب های وضعیت را برای متقاضیان اقامت دائم خانوادگی، حامیان مالی و معرف هایشان ایجاد کرد تا درخواستشان را راحت تر پیگیری کنند.

دیجیتالی شدن سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا

سپتامبر سال گذشته، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد که صددرصد تقاضانامه ها برای اکثر برنامه های اقامت دائم دیجیتال خواهند شد. بین سپتامبر و اکتبر سال 2022، این سازمان تقاضای آنلاین را برای موارد زیر ممکن کرده است:

  • برنامه متقاضی استانی (غیر برنامه اکسپرس اینتری)
  • کارگران متبحر منتخب کبک
  • حمایت از همسر یا شریک زندگی
  • حمایت از کودک تحت سرپرستی
  • حمایت از خویشاوند واجد شرایط
  • حمایت از خواهر یا برادر، خواهرزاده یا برادرزاده، یا نوه یتیم
  • فرزندخواندگی از طریق فرآیند مهاجرت
  • برنامه مهاجرتی مناطق روستایی

این علاوه بر سایر برنامه های مهاجرت اقتصادی از جمله دارندگان مجوز اقامت موقت که متقاضی اقامت دائم هستند، برنامه مهاجرت آتلانتیک و چندین برنامه مهاجرتی کبک از جمله موارد زیر است:

  • سرمایه گذاران منتخب کبک
  • کارآفرینان منتخب کبک
  • خویش‌فرمایان (کبک)

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بیشتر فرآیندهای تقاضای شهروندی را به صورت دیجیتالی درآورده است. در حال حاضر، ساکنان دائم بالای 18 سال از جمله زوجین یا خانواده بزرگسالان می توانند تقاضانامه شهروندی را به صورت آنلاین تکمیل کنند.

افراد زیر 18 سال باید به صورت فیزیکی درخواست دهند و در مورد خانواده دارای کودکان زیر 18 سال، کل خانواده باید به صورت فیزیکی درخواست دهند.

نمایش خبر  فرودگاه های کانادا آزمایش تصادفی COVID-19 را روی مسافران کاملاً واکسینه شده مجدداً معرفی می کنند.