Skip to content
چگونه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می توانند به کانادا بیایند: گزینه سوپر ویزا

تاریخ انتشار

اگر والدین یا پدربزرگ و مادربزرگی در خارج از کشور دارید که می‌خواهید به طور منظم با آنها ملاقات داشته باشید یا اقامت طولانی‌مدت با آنها داشته باشید، سوپر ویزا ممکن است گزینه‌ای برای خانواده شما باشد.

 

سوپر ویزا یک ویزای چند بار ورود است که حداکثر 10 سال اعتبار دارد و به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های واجد شرایط شهروندان کانادایی و مقیم دائم اجازه می‌دهد تا در این مدت وارد کانادا شوند، خارج شوند و به کانادا برگردند.

 این ویزا در تمام طول سال در دسترس است و جایگزینی برای برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای کسانی است که می‌خواهند به طور موقت با عزیزان خود در کانادا متحد شوند.  PGP بسیار محبوب است و نقاطی محدود است و از طریق یک سیستم قرعه کشی در دسترس است.  مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا تقریباً 200000 فرم درخواست حمایت مالی در سال دریافت می کند، اما تنها 35000 درخواست موجود است.

 سوپر ویزا گزینه ای امن تر و معمولاً سریعتر را برای کسانی که مایل به دیدار عزیزان خود هستند ارائه می دهد.  پردازش Super Visa ممکن است چند ماه طول بکشد، در حالی که PGP ممکن است سال ها طول بکشد.  همچنین به ویژه برای شهروندان کشورهایی که برای بازدید از کانادا نیاز به ویزای اقامت موقت دارند، مهم است، زیرا نیاز به درخواست مجدد دائمی برای ویزای بازدیدکننده را از بین می‌برد.

 برای واجد شرایط بودن برای سوپر ویزا، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادایی و مقیم دائم نمی توانند به دلایل بهداشتی یا جنایی در کانادا غیرقابل پذیرش باشند و ممکن است از آنها خواسته شود که سایر شرایط مشخص شده توسط اداره ویزا را رعایت کنند.  علاوه بر این، برای واجد شرایط شدن به عنوان حامی، فرزند یا نوه‌ای که از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود دعوت می‌کند باید ثابت کند که خانواده‌اش دارای سطح پایین درآمد پایین است.

اصلاحات اخیر سوپر ویزا در کانادا به خانواده ها کمک می کند مدت طولانی تری کنار هم بمانند

در 4 ژوئیه 2022، کانادا تغییرات قابل توجهی را در Super Visa اعمال کرد.  پیش از این، سوپر ویزا تنها به دارنده اجازه می داد در هر ورود حداکثر دو سال در کانادا بماند.  مدت اقامت دارندگان سوپر ویزا در حال حاضر به پنج سال در هر ورود به کانادا افزایش یافته است.  این بدان معناست که والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می توانند پنج سال متوالی بدون نیاز به تمدید ویزای خود در کانادا بمانند.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، امروز برنامه‌هایی برای بهبود سیستم مهاجرت کانادا را اعلام خواهد کرد.

 تغییر عمده دیگر این است که متقاضیان اکنون می توانند بیمه پزشکی را از شرکت های تعیین شده در کشورهایی غیر از کانادا خریداری کنند.  این اقدام جدید به منظور ارائه راهی برای کاهش چند هزار دلاری هزینه بیمه درمانی برای خانواده ها در سال است.

 سوپر ویزا برای بیش از 10 سال برای شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی که مایلند با والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود در کانادا متحد شوند، یک گزینه محبوب و قابل دسترس بوده است.  طبق داده های دولت، سالانه حدود 17000 سوپر ویزا توسط IRCC صادر می شود.

#10

مزایای گرفتن پاسپورت کانادایی

پاسپورت کانادایی به شما امکان دسترسی بدون ویزا به 185 کشور را می دهد

بر اساس آخرین گزارش رتبه‌بندی جهانی پاسپورت توسط Henley & Partners، یک موسسه مشاوره مهاجرتی جهانی، کانادا در کنار استرالیا، یونان، مالت و جمهوری چک در جایگاه هشتم قرار گرفته است.  این شرکت گذرنامه ها را بر اساس تعداد کشورهای دیگری که یک شهروند بدون نیاز به دریافت هیچ نوع ویزا وارد آن می شود رتبه بندی می کند.

 در این گزارش آمده است که دارندگان پاسپورت کانادایی می توانند بدون ویزا وارد 185 کشور شوند.  این شرکت گذرنامه های ژاپن را به عنوان گذرنامه شماره یک در جهان رتبه بندی کرد که می تواند وارد 193 کشور شود.  سنگاپور و کره جنوبی با رتبه 192 در جایگاه دوم قرار گرفتند. پایین ترین رتبه در این گزارش پاسپورت افغانستان است که تنها به 27 کشور اجازه ورود بدون ویزا را می دهد.

پاسپورت کانادایی در سفر تفاوت ایجاد می کند

پس از داشتن پاسپورت، می توانید بدون هیچ گونه محدودیت، مجوز یا ویزا، کانادا را ترک کرده و وارد کانادا شوید.  با این حال، کانادا فقط برای شهروندان پاسپورت صادر می کند.  ساکنان دائمی و کسانی که وضعیت موقت دارند، واجد شرایط دریافت گذرنامه نیستند.

نمایش خبر  آیا والد شما یک شهروند کانادایی است؟ درخواست شهروندی خود را ثبت کنید.

 گرفتن پاسپورت کانادایی لزوماً به این معنی نیست که باید پاسپورت فعلی خود را رها کنید.  کانادا به شما این امکان را می دهد که بیش از یک پاسپورت را به عنوان یک شهروند دوگانه داشته باشید، بنابراین اگر کشور شما بیش از یک پاسپورت را نیز مجاز می داند، می توانید به تعداد گذرنامه هایی که واجد شرایط دریافت هستید، نگه دارید.

شهروند شوید

برای دریافت پاسپورت کانادایی، باید شهروند کانادا باشید.  برای دریافت شهروندی باید مراحل مختلفی را طی کنید.

  • مقیم دائم باشید
  •  الزامات حضور فیزیکی کانادا را برآورده کنید
  •  در صورت لزوم مالیات خود را ثبت کنید
  •  قبولی در آزمون شهروندی کانادا
  •  مهارت های زبانی خود را ثابت کنید

صرف نظر از نحوه به دست آوردن وضعیت اقامت دائم، باید بتوانید ثابت کنید که معادل سه سال از پنج سال گذشته را به صورت فیزیکی در کانادا گذرانده اید، این به 1095 روز می رسد.  بنابراین در اصل، حداقل سه سال طول می کشد تا شهروند کانادا شوید.

نحوه درخواست پاسپورت

پس از دریافت شهروندی، باید تا پایان مراسم شهروندی صبر کنید و گواهی خود را داشته باشید تا واجد شرایط درخواست باشید.  هر کانادایی حق درخواست دارد و بسیار نادر است که واجد شرایط تلقی شود.  این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که تابعیت شما به دلیل عواملی مانند ارائه نادرست در درخواست شما یا نگرانی های مربوط به امنیت، نقض حقوق بشر یا بین المللی یا جرایم سازمان یافته لغو شود.

 اگر تمام مدارک لازم را داشته باشید، درخواست پاسپورت کانادایی آسان است.  گواهی شهروندی شما یکی از مهمترین مدارک است و باید کپی اصلی را همراه با درخواست خود داشته باشید.  حتی کانادایی‌هایی که به طور طبیعی متولد شده‌اند باید گواهی تولد را به عنوان مدرک شهروندی ارائه کنند.

نمایش خبر  IRCC می‌گوید 292,000 مجوز برای دانشجویان کالج و کارشناسی تأیید خواهد شد

 علاوه بر درخواست خود ، باید مدارک زیر را نیز وارد کنید:

مدرک شهروندی کانادا

 هر پاسپورت معتبر کانادایی یا سایر اسناد مسافرتی (سند مسافرتی پناهنده یا گواهی هویت) که برای شما صادر شده است

 سندی برای حمایت از هویت شما

 دو عکس گذرنامه یکسان

دولت کانادا به شما این امکان را می دهد که سایر اسناد خود را پست کنید یا آنها را برای پردازش به اداره گذرنامه بیاورید.

زمان پردازش

در حال حاضر تقاضای زیادی برای پاسپورت های جدید و تمدید پاسپورت از سوی کانادایی ها وجود دارد.  این به این دلیل است که محدودیت‌های سفر مرتبط با بیماری همه‌گیر در سراسر جهان برداشته می‌شود و اکنون می‌توان به تعطیلات رفت یا با خانواده و دوستان در خارج از کشور ارتباط برقرار کرد.

 دولت کانادا اخیراً ابزاری را برای ردیابی زمان‌های پردازش ایجاد کرده است، که در حال حاضر می‌گوید پردازش یک درخواست بین دو تا 13 هفته طول می‌کشد، به علاوه زمان ارسال پست برای کسانی که تصمیم به ارسال آن دارند. بنابراین، مهم است که این درخواست را شروع کنید.  اگر قصد دارید در آینده به خارج از کانادا سفر کنید، مراحل درخواست را زود انجام دهید.

مزایای دیگر

بیش از 80 درصد از ساکنان دائمی کانادا شهروندی شدن را انتخاب می کنند و شهروندی شدن و اخذ پاسپورت مزایای متعددی دارد.

 هنگامی که پاسپورت دارید، در حال حاضر شهروند هستید و مانند هر کانادایی دیگر از تمام حقوق و آزادی ها برخوردار هستید.  به عنوان مثال، شما می توانید در انتخابات رای دهید و همچنین متوجه خواهید شد که یافتن شغل آسان تر است زیرا مشاغلی در کانادا برای ساکنان دائمی وجود ندارد.

 احتمالاً یکی از بزرگترین مزایای شهروندی این است که دیگر نیازی به تمدید وضعیت خود به طور منظم ندارید.  کسانی که اقامت دائم کانادا را انتخاب می کنند باید هر پنج سال یکبار وضعیت خود را در IRCC تمدید کنند.  این به این معنی است که دیگر نیازی به ارسال درخواست یا درخواست تمدید با مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  نیست.