Skip to content
آیا والد شما یک شهروند کانادایی است؟ درخواست شهروندی خود را ثبت کنید.

تاریخ انتشار


اگر بازی شهروند کانادایی متولد شده اید ممکن است بتوانید برای دریافت شهروندی کانادا درخواست خود را ثبت کنید.
خارج از کانادا و حداقل از یک والد کانادایی متولد شده اید شرایط لازم برای دریافت شهروندی کانادا را دارید.
فرایند دولت کانادا برای تعیین اینکه آیا شما شهروند کانادایی هستید، از طریق ثبت درخواست شهروند کانادایی و اثبات آن انجام می‌شود. که به عنوان درخواست برای مجوز شهروندی کانادا شناخته می شود.
در هر زمانی از زندگی خود و بدون در نظر گرفتن این مورد که والد کانادایی شما ? قید حیات است یا خیر می‌توانید برای دریافت مجوز شهروندی کانادا درخواست دهید باید این نکته ذکر شود که کانادا شهروندی را تنها مختص نسل اول متولد شده از یک والد کانادایی در داخل یا خارج از کانادا می داند.
همراه با داشتن مجوز تولد کانادایی، مجوز شهروندی کانادایی یکی از دو مدرک قابل قبول توسط پاسپورت کانادایی به عنوان شواهدی از شهروندی کانادا هستند.

فرآیند درخواست مجوز شهروندی کانادا
به منظور درخواست برای مجوز شهروندی کانادا شما باید به وبسایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کرده و بسته درخواست را دانلود کنید. درخواست برای این مورد ۷۵ دلار می باشد.
اداره مهاجرت کانادا از شما میخواهد که شواهدی را ارائه دهید، که نشان دهد شما حداقل از یک والد کانادایی متولد شده اید. شواهد و مدارک قابل قبول شامل موارد زیر می باشند.
گواهی تولد والدین شما.
مجوز شهروند کانادایی والد شما
کارت شهروندی والد شما

تا مادامی که والد کانادایی شما در روز ۱۵ فوریه ۱۹۷۷ و پس از آن در کانادا به دنیا آمده باشد یا در روز ۱۷ آوریل ۲۰۰۹ یا پس از آن شهروندی کانادا را دریافت کرده باشد، ممکن است درخواست خودتان را به طور کل به صورت آنلاین تکمیل کنید. در غیر اینصورت باید یک درخواست کاغذی ارائه دهید.
پس از دریافت درخواست و دستمزد رسیدگی به آن، اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را مورد بازبینی قرار می دهد و اطمینان حاصل می‌کند که تمام مدارک و اسناد لازم ارائه شده باشد. سپس یک رسید تایید دریافت می کنید و زمانی که اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را تایید کند این دپارتمان مجوز شهروندی کانادا را به شما ارسال می کند. این سند به شما این امکان را می‌دهد تا پاسپورت کانادایی داشته باشید، در انتخابات رای دهید و از مزایای دیگر شهروندان کانادایی بهره‌مند شوید.

نمایش خبر  در جستجوی اقامت دائمی کانادا هستید؟ اینجا ابزارهایی برای افزایش توانایی زبان فرانسوی شما وجود دارد