Skip to content
وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، امروز برنامه‌هایی برای بهبود سیستم مهاجرت کانادا را اعلام خواهد کرد.

تاریخ انتشار

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از طریق یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرده است که وزیر “گزارش بازبینی مهاجرت استراتژیک و برنامه بهبود سیستم مهاجرت کانادا” را از ساعت 1:15 بعد از ظهر به وقت شرقی امروز در اختیار عموم قرار خواهد داد.

در اوایل امسال، IRCC گزارشی را از نیل ییتس، معاون سابق وزارت مهاجرت، سفارش داد تا ساختار فعلی IRCC را ارزیابی کرده و بررسی کند که آیا این ساختار در کمک به دستیابی به هدف‌های IRCC موثر است یا خیر. به عنوان یک معاون سابق، ییتس در یک زمان بیشترین مقام دستگاه مدنی در این وزارتخانه بود و در مورد نحوه مدیریت IRCC دانش و تجربه‌ای دارد.

گزارش ییتس شامل چندین توصیه درباره بازسازی سازمانی وزارتخانه با تمرکز بر خطوط کسب و کار، اصلاح سیستم اداره، معرفی یک سیستم قوی تر برای برنامه‌ریزی و گزارشگیری و توسعه یک فرهنگ حمایت‌کننده در IRCC بود.

معاون فعلی وزارتخانه، کریستیان فاکس، در یک مصاحبه با روزنامه‌نگار پل ولز درباره این گزارش صحبت کرد و گفت که از ژوئن ۲۰۲۳ به تدریج در حال ایجاد تغییرات در وزارتخانه است.

او گفت که IRCC در حال حاضر برخی از توصیه ها را اجرا می کند. به عنوان مثال، اکنون براساس خطوط کسب و کار سازمان‌دهی می‌شود. این به این معنی است که کارمندان IRCC بین مشتریان مختلفی که این وزارتخانه خدمات می‌دهد تقسیم می‌شوند و به نحوی است که قابلیت پاسخگویی به رویدادهای جهانی بیشتری داشته باشند.

علاوه بر این، یک بررسی اخیر از سوی دفتر ممیز عمومی کانادا (OAG) نشان داد که در سال ۲۰۲۲، پشت‌سرهم کردن درخواست‌های ساکن دائم IRCC قابل قبول نبوده و توصیه‌هایی برای پردازش بهتر درخواست‌ها به منظور رعایت استانداردهای خدمات ارائه شده است.

نمایش خبر  بودجه بندی 2022 به چه منظوری برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شده؟

این توصیه‌ها شامل بررسی استانداردهای خدمات (زمانی که IRCC باید درخواست را پردازش کند) و تنظیم بار کار در دفاتر منطقه‌ای بود.

طرح سطوح مهاجرتی تا ۱ آبان منتشر خواهد شد
اعلام امروز قبل از معرفی طرح سطوح مهاجرتی برای دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۶ است.

این طرح در تاریخ یا قبل از ۱ آبان هر سال بدون برگزاری انتخابات منتشر می‌شود و تعداد ساکنین دائمی که کانادا قصد دارد در سه سال آینده آنها را وارد کند، از همه کلاس‌ها تعریف می‌کند و آن را به برنامه‌ها بخشی تفصیلی‌تر می‌کند.

وزیر میلر در آخرین جلسه انجمن دایمی گفت که او اعتقاد دارد باید هدف‌های بالای مهاجرتی کانادا حفظ شوند. این به معنی آن است که احتمالاً در حالی که IRCC در حال تغییرات ساختاری است، بار کاری بزرگی را به دوش خواهد آورد.