Skip to content
چگونه مهارت شنیداری خود را برای آزمون لیسنینگ آیلتس تقویت کنیم؟

تاریخ انتشار

شما در حال حاضر مهارت های شنیداری عالی در زبان خود دارید.  اکنون به طور فعال این مهارت ها را برای بهبود درک شنیداری خود برای آزمون لیسنینگ آیلتس درگیر کنید.

در این پست، چند فعالیت ساده را بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کند چهار مهارت شنیداری را توسعه دهید، که هر کدام برای موفقیت در آزمون لیسنینگ آیلتس ضروری است.

 نکته خوب این است که شما در حال حاضر از این مهارت ها هر روز در زندگی واقعی در زبان (زبان) خود استفاده می کنید.

چهار مهارت مهم گوش دادن برای موفقیت

4 مهارت عبارتند از «پیش بینی»، «فعال، گوش دادن هدفمند»، «تفکر/آمادگی» و «توجه».

پیش‌بینی: در زندگی واقعی ما معمولاً می‌دانیم به چه چیزی گوش می‌دهیم و چرا، بنابراین انتظاراتی در مورد آنچه می‌شنویم داریم.

 گوش دادن هدفمند فعال: به عنوان مثال، در زمینه هایی مانند سالن های خروج فرودگاه، شما به طور طبیعی تمام اطلاعات غیر ضروری را برای شنیدن تماس پرواز خود بررسی می کنید.

 تفکر/آمادگی: این مهارت به ویژه به جلسات در محل کار یا سمینارها در کالج یا دانشگاه مربوط می شود.  شما از قبل می دانید که چه کسی قرار است صحبت کند و در مورد چه چیزی صحبت خواهد کرد.  بنابراین، قبل از صحبت می‌دانید که چه یادداشت‌هایی را باید بنویسید که به شما مربوط هستند.

 توجه: یک مهارت ذاتی دیگر.  در مکالمه معمولی، اگر دوستی بگوید “اوه، اتفاقا.  .  .’، می دانیم که آنها در شرف افزودن اطلاعات جدید یا متفاوت هستند.  به همین ترتیب، در یک سخنرانی، اگر گوینده بگوید: «اکنون، بیایید به .  .  .’، می دانیم که این نشانه تغییر تمرکز است.

 شما باید همین توانایی ها را به آزمون لیسنینگ آیلتس منتقل کنید.  در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید تمرین کنید تا به شما در انتقال این مهارت ها به پاسخگویی به سوالات در آزمون لیسنینگ آیلتس کمک کند.

  1.  پیش بینی
نمایش خبر  قبل از آمدن به انتاریو چه چیزهایی باید بدانید

در آزمون لیسنینگ آیلتس، شما 30 ثانیه قبل از هر یک از چهار قسمت آزمون فرصت دارید تا قبل از شروع صدا، به سؤالات نگاه کنید.  شما همچنین 20 تا 30 ثانیه دیگر در وسط قسمت های 1، 2 و 3 فرصت دارید. باید از این زمان برای پیش بینی/پیش بینی موضوعاتی که ممکن است به وجود بیایند، و نوع اطلاعاتی که برای پاسخ به سؤال نیاز دارید استفاده کنید.

پیش بینی موضوعات

برخی از سناریوهای «معمولی» وجود دارند که در قسمت 1 به یک شکل یا شکل دیگر رخ می دهند.  در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • مصاحبه شغلی = به دنبال شغل پاره وقت
  •  افتتاح حساب بانکی = ترتیب اقامت
  •  شرکت در کنفرانس = ترتیب تعطیلات

در مورد چیزهایی که ممکن است در هر یک از این سناریوها مورد بحث قرار گیرند فکر کنید.  یک لیست تهیه کنید.  سپس برای هر سناریو، واژگانی را که ممکن است بشنوید یادداشت کنید.  ممکن است دوست داشته باشید این کار را با یک دوست یا همکلاسی انجام دهید زیرا همیشه دو سر بهتر از یک سر هستند!

نمونه سناریو: مصاحبه شغلی

 موضوعات احتمالی: حقوق، ساعات کاری، وقفه، مرخصی، مسئولیت ها، بازنشستگی، صلاحیت ها و غیره.

واژگان

paysalary/hourly-rate
hoursfull-time / part-time / zero hours
breakscoffee breaks / lunch break
leaveholidays / vacations
responsibilitiesduties/roles/tasks
pensionemployer/employee contributions
qualificationsdegree / experience / languages/ driving licence

نکته: در 30 ثانیه ای که قبل از شروع صدا در اختیار دارید، سؤالات را بررسی کنید و موضوعات را بررسی کنید و شروع کنید به واژگانی که ممکن است بشنوید.

پیش بینی اطلاعات

از مقالات تمرینی استفاده کنید و به سوالات قسمت 1 نگاه کنید.  به «گرامر» اطلاعات گمشده فکر کنید.  آیا اسم/فعل است؟  سپس، از دانش خود در مورد این سناریو برای پیش بینی پاسخ های احتمالی استفاده کنید.

نمایش خبر  کانادا از سرمایه گذاری های جدید در خدمات اسکان مهاجران خبر داد

نمونه سناریو: مصاحبه شغلی

 موضوع: تعطیلات

سوال: موارد زیر را با استفاده از یک کلمه و/یا یک عدد تکمیل کنید: «و البته، شما سه ………………….  مرخصی سالانه با حقوق در سال اول شما.»

 از متن می توانید ببینید که کلمه گم شده یک اسم است.  با شناختی که از جهان دارید، می توانید پاسخ “هفته ها” را پیش بینی کنید.  بعید است که به کارمندان جدید فقط 3 روز تعطیلات در سال پیشنهاد شود!

 نکته: از زمان قبل از شروع صدا و در استراحت در وسط قسمت های 1، 2 و 3 برای فکر کردن به نوع کلمه ای که گم شده است استفاده کنید و از دانش خود از جهان برای پیش بینی پاسخ احتمالی استفاده کنید.

  • گوش دادن فعال و هدفمند

بسیاری از سؤالات قسمت های 1 و 2 به اطلاعاتی در قالب اعداد، زمان، تاریخ، قیمت، تلفن، کد پستی و غیره نیاز دارند. ریتم های مختلفی برای خواندن اعداد به زبان های مختلف وجود دارد.  هدف‌گیری و تمرین یادداشت اعداد در ریتم‌های مختلف، اگرچه معمولاً انگلیسی زبان، ضروری است.

 به کلیپ های صوتی غنی از اعداد گوش دهید و تمام اعداد (و آنچه به آنها اشاره می شود) را یادداشت کنید.  این پخش ۵ دقیقه‌ای BBC News را امتحان کنید، که برای این کار بسیار خوب است.

 نکته: به طور منظم به پخش اخبار رادیویی گوش دهید (معمولاً در ساعت یا نیم ساعت).  بولتن خبری کوتاه معمولاً با پیش بینی آب و هوا دنبال می شود.

  • تفکر/آمادگی

بخش 3 شامل مکالمه بین 2 تا 4 نفر در زمینه آموزشی است، به عنوان مثال، 2 دانش آموز در حال بحث در مورد یک پروژه یا تحقیق یا یک دانش آموز و یک معلم در مورد کار دانش آموز بحث می کنند.  در چنین سناریوهایی، افراد مختلف بسته به نقش خود، سوالات متفاوتی برای پرسیدن و اطلاعات متفاوتی برای ارائه خواهند داشت.  هنگام نگاه کردن به سؤالات، فعالانه به نقش یک فرد فکر کنید، زیرا این به شما کمک می کند تا برای سؤالات مختلف به کدام سخنران گوش دهید.

نمایش خبر   IRCC با در نظر گرفتن روش اکسپرس اینتری بر اساس مشاغل و سایر دسته ها قرعه کشی می­کند.

 سناریوی مثال: دانشجو و معلم خصوصی

 سوالات را بخوانید و تصمیم بگیرید که برای دریافت پاسخ باید به چه کسی با دقت گوش دهید، دانش آموز یا معلم.  (برای دریافت پاسخ به انتهای پست مراجعه کنید)

 Q21.  چگونه با پروژه کنار می آیید؟

 Q22.  پیشنهاد می کنید در ادامه به چه چیزی نگاه کنم؟

 Q23.  چه زمانی باید تکلیف را کامل کنم؟

 نکته: از تست‌های تمرینی استفاده کنید و به سؤالات قسمت 3 نگاه کنید، شرح سناریوی ارائه شده را بخوانید و سپس روی سؤالات فکر کنید که اطلاعات دهنده احتمالاً چه کسی است تا قبل از شنیدن آمادگی بیشتری داشته باشید و قادر باشید.  برای تمرکز به صورت هدفمند  اسکریپت صوتی را بررسی کنید و ببینید که آیا حق با شماست.

  • توجه

بخش 4 شامل گوش دادن به یک مونولوگ دانشگاهی مانند یک سخنرانی است.  در حالی که اینها نیازی به دانش تخصصی ندارند، متراکم و غنی از اطلاعات هستند.  بنابراین ضروری است که تمرین کنید تا حد امکان «سرنخ‌ها» را برای جهت و جریان سخنرانی انتخاب کنید.

 نکته: از رونوشت‌های آزمایشی برای جستجوی دستگاه‌های منسجمی که نشانگر سازمان سخنرانی هستند، استفاده کنید.  سپس سعی کنید توابع مختلف را دسته بندی کنید.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420