Skip to content
قبل از آمدن به انتاریو چه چیزهایی باید بدانید

تاریخ انتشار


اونتاریو استانی تک‌جمعیتی‌ترین استان کانادا با جمعیتی بیش از 15 میلیون نفر است و مقصدی محبوب برای مهاجران جدید به کانادا می‌باشد.

این استان که از قبل محل سکونت بزرگترین جمعیت مهاجر کانادا می‌باشد، به دلیل فراهم بودن بیشترین فرصت‌های شغلی و آزادی زندگی در این کشور، همچنین با داشتن بزرگترین بازار مسکن کانادا معروف است.

مسکن
انتاریو با بیش از 5.4 میلیون ملک در سراسر استان، بزرگترین بازار مسکن کشور را دارد.

توجه: همانند سایر استان‌های کانادا، قیمت‌های مسکن و انواع ملک موجود در انتاریو ممکن است بستگی به عواملی مانند مکان مورد نظر برای سکونت یا اندازه خانواده داشته باشد.

بر اساس گزارش اجاره ملی‌ rentals.ca (برای ماه اوت 2023)، میانگین اجاره یک آپارتمان یک خوابه و یک واحد مسکونی دو خوابه در سه بزرگترین منطقه شهری آمارگیری استان انتاریو به شرح زیر است: تورنتو ($2,592)، اتاوا ($1,951) و همیلتون ($1,855)

دو خوابه: تورنتو ($3,370)، اتاوا ($2,358) و همیلتون ($2,271)

رفت‌وآمد
در سه بزرگترین منطقه شهری استان انتاریو، حداقل 80 درصد ساکنان در فاصله کمتر از 500 متر از یک “نقطه دسترسی به حمل و نقل عمومی” زندگی می‌کنند.

گزینه‌های حمل و نقل عمومی در انتاریو به تفاوت‌های شهر به شهر بستگی دارد، اما تورنتو دارای سیستم TTC (کمیسیون حمل و نقل تورنتو) است به عنوان مثال. در این حالت همیلتون دارای سیستم HSR (سیستم ریلی همیلتون) است و ساکنان اتاوا دارای سیستم OT Transpo = (سیستم ریلی اتاوا – کمیسیون حمل و نقل منطقه‌ای اتاوا).

با وجود حضور گسترده حمل و نقل عمومی در اونتاریو، بیش از چهار نفر از هر پنج نفر ساکن اونتاریو از اتومبیل، ون یا کامیون به عنوان اصلی‌ترین روش سفر کردن خود استفاده می‌کنند.

نمایش خبر  چگونه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می توانند به کانادا بیایند: گزینه سوپر ویزا

به همین دلیل، برای مهاجران جدید به اونتاریو، مهم است که در مورد رانندگی در این استان موارد زیر را بفهمند:

  • برای 60 روز اول به عنوان ساکن جدید اونتاریو، مهاجران بالای 16 سال می‌توانند از گواهینامه رانندگی صادر شده از کشور مبدأ خود در این استان استفاده کنند
  • پس از این 60 روز، مهاجران در اونتاریو باید یک گواهینامه رانندگی از دولت استانی اونتاریو بگیرند
  • استخدام
    در اونتاریو، سه بزرگترین صنایع به ترتیب اشتغال به شرح زیر است:
    صنایع تجارت: پخش و عمده فروشان
    درمان و کمک های اجتماعی: پزشکان، پرستاران، کارگران اجتماعی
    تولید: مهندسان مکانیکی، تکنسین های آزمایشگاه
    به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیدا کردن کار در اونتاریو، به صفحه کارگزاری اونتاریو مراجعه کنید.
  • مراقبت های بهداشتی
    درمان عمومی کانادایی از طریق یک مدل درمان عمومی تامین می‌شود. این به این معناست که مالیات ساکنین جمع‌آوری می‌شود تا به پرداخت خدمات درمانی در این کشور، شامل اونتاریو، کمک کند.
  • آموزش
    از زمانی که فرزندان مهاجران جدید به اونتاریو شش سال سن داشته باشند، آنها شروع به شرکت در سیستم آموزشی این استان می‌کنند.
  • مالیات
    مالیات فروش در اونتاریو به عنوان مالیات فروش هماهنگ (HST) نامیده می‌شود که جایگزین مالیات فدرال بر کالا و خدمات (GST، 5٪) و مالیات بر فروش خرده فروشی (RST، 8٪) شده است. بنابراین نرخ HST در اونتاریو 13٪ است.
  • سرویس‌های جدیدان در اونتاریو
    سرویس‌های جدیدان در اونتاریو هم از طریق دولت استانی و هم خصوصی در دسترس هستند. این سرویس‌های ترتیب وضعیت مهاجران را قبل از آمدن به اونتاریو، در طول مهاجرت به استان و بعد از استقرار در خانه جدید شان پشتیبانی می‌کنند.
نمایش خبر  برخی از کارگران خارجی در کانادا می توانند  LMIA خود را در 10 روز کاری دریافت کنند

برای دسترسی به فهرست کارگزاری‌های استقرار در اونتاریو، که می‌تواند براساس منطقه فیلتر شود، لطفاً به این لینک مراجعه کنید. همچنین، لیست کامل سرویس‌های دولتی تازه‌واردان استان که می‌تواند براساس نوع خدمات مورد نظر و استان فیلتر شود، در دسترس است.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420