Skip to content
مهاجرت چطور از بخشهای مختلف کانادایی بهره مند شده است

تاریخ انتشار

مهاجرت کانادایی برای آینده کانادا حیاتی است. با نرخ زایمان پایین و جمعیت سالمند، کانادا به مهاجران برای پر کردن خلاها در بازار کار و ارتقاء رشد نیروی کار نیاز دارد.

بر اساس آمار کانادا، مهاجران سهم مهمی در تمام بخش‌های اقتصاد کانادا دارند. تا ماه می 2021، مهاجران در سن 25 تا 54 سال عبارت‌اند از:

بیش از 36٪ از افرادی که در خدمات اسکان و غذا کار می‌کنند تقریباً 38٪ از کسانی که در بخش حمل و نقل و انبارداری کار می‌کنند بیش از 34٪ از کسانی که در خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی کار می‌کنند بیش از 20٪ از کسانی که در ساخت و ساز کار می‌کنند علاوه بر این، مهاجران تأثیر گذاشته‌اند بر یک متنوعیت از بخش‌ها مانند بهداشت و درمان، کسب و کار، هنر و فرهنگ، علم و فناوری و بخش خدمات غذایی. این مقاله یک بررسی کلی از تأثیر مهاجران بر هر بخش را بر اساس داده‌های آمار کانادا ارائه خواهد داد.

بخش بهداشت و درمان بیش از 1.6 میلیون نفر در بخش بهداشت و درمان کانادا کار می‌کنند. تقریباً نیم میلیون از این کارگران بیش از 55 سال سن دارند و بیشتر این افراد در دهه آینده بازنشسته خواهند شد. علاوه بر این، در سراسر کانادا چالش‌های استخدامی وجود دارد برای پیدا کردن پرستاران، کارکنان مراقبت مسکن و کارکنان مراقبت از سلامت خانگی. بنابراین، فرصت روشنی برای مهاجران وجود دارد تا نقش حیاتی در اطمینان از وجود تعداد کافی افراد کار در این بخش ایفا کنند.

مهاجران 1 از هر 4 کارگر بخش بهداشت و درمان را تشکیل می‌دهند. در کانادا، مهاجران عبارت‌اند از:

نمایش خبر  اکسپرس انتری: هیچ خبری از IRCC در مورد زمان دعوت از نامزدهای FSWP وجود ندارد 

23٪ از پرستاران ثبت‌شده 35٪ از کمک‌های پرستار و شغل‌های مرتبط 37٪ از داروسازان 36٪ از پزشکان 39٪ از دندانپزشکان 54٪ از فناوران دندانی و شغل‌های مرتبط بخش کسب و کار به طور کلی، بخش کسب و کار کانادا بیش از 12 میلیون نفر را استخدام می‌کند. بیش از 2.7 میلیون کانادایی خودشان را استخدام کرده‌اند در حالی که بیش از 800,000 نفر از آن‌ها کارکنان حقوقی دارند. کارآفرینان بخش مهمی از بخش کسب و کار و اقتصاد کانادا در کل هستند، و کارآفرینان مهاجر و رهبران کسب و کار نقش مهمی در داشتن یک اقتصاد رو به رشد و موفق در کانادا ایفا می‌کنند.

مهاجران 33٪ از تمام صاحبان کسب و کار (افراد خودشغل با کارکنان حقوقی) را تشکیل می‌دهند، که در تمام بخش‌های اقتصاد کانادا مانند ساخت و ساز، خدمات حرفه‌ای، بهداشت و تجارت خرده فروشی شغل‌های محلی ایجاد می‌کنند.

در سراسر کشور، بیش از 600,000 مهاجر خودشان را استخدام کرده‌اند، و بیش از 260,000 نفر از آن‌ها کارکنان حقوقی دارند.

علاوه بر این، بیش از 47,000 مهاجر در نقش‌های مدیریت ارشد در سراسر کشور کار می‌کنند، از جمله:

بیش از 15,000 نفر در بخش‌های مالی، ارتباطات، و خدمات کسب و کار 12,000 نفر در تجارت، پخش و سایر خدمات، و بیش از 12,000 نفر در ساخت و ساز، حمل و نقل، تولید و خدمات عمومی درصد صاحبان کسب و کار (افراد خودشغل با کارکنان حقوقی) که مهاجر هستند، بر اساس بخش:

ناشران نرم‌افزار: 30٪ دفاتر دندانپزشکی: 36٪ پردازش داده‌ها، میزبانی و خدمات: 40٪ رستوران‌ها: 50٪ طراحی و خدمات سیستم کامپیوتری: 51٪ فروشگاه‌های خرده فروشی: 53٪ حمل و نقل کامیون: 56٪

نمایش خبر  فریزر اقدامات جدیدی را برای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا اعلام می کند

هنر و فرهنگ

کانادا یک بخش هنر و فرهنگ فعال دارد و مهاجران نقش مهمی در رشد این صنعت بازی می‌کنند، زیرا بیش از 80,000 مهاجر در شغل‌های حرفه‌ای و فنی در زمینه هنر و فرهنگ در سراسر کشور کار می‌کنند.

برای مثال، از هر 4 نفر، 1 نفر از افرادی که به عنوان صنعتگر یا صنایع‌دستی در کانادا مشغول به کار هستند، مهاجر است.

بیش از یک چهارم طراحان تئاتر، مد، نمایشگاه و سایر طراحان خلاق مهاجر هستند (26٪ از کل). علاوه بر این، 29٪ از هنرمندان، نویسندگان و اجراکنندگان مستقل مهاجر هستند.

در سراسر کشور، بیش از 3,000 کسب و کار (تعریف شده به عنوان افراد خودشغل با کارکنان حقوقی) در بخش هنر و فرهنگ توسط مهاجران متعلق است.

علم و فناوری کانادا استعدادها را از سراسر جهان جذب می‌کند تا در بخش علم و فناوری کار کنند و آن را رشد دهند. در حال حاضر نیاز به بیشتر کارگران فناوری وجود دارد و مهاجران از آن به عنوان فرصتی برای ایجاد اثر خود در صنعت استفاده می‌کنند. به طور خاص، 34٪ از افرادی که در خدمات تحقیق و توسعه علمی در سراسر کانادا کار می‌کنند، خارجی متولد شده‌اند.

علاوه بر این، تقریباً 500,000 مهاجر که در کانادا کار می‌کنند در زمینه‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) آموزش دیده‌اند.

مهاجران همچنین 24٪ از نیروی کار ملی را تشکیل می‌دهند، اما 39٪ از برنامه‌نویسان کامپیوتر، 41٪ از مهندسان و بیش از 50٪ از تمام شیمی‌دان‌ها را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی 12٪ از دانشجویان سیستم آموزش پسادیپلم کشور را تشکیل می‌دهند اما 27٪ از تمام دانشجویان ثبت‌نام شده در برنامه‌های ریاضیات، کامپیوتر و علوم اطلاعاتی را تشکیل می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی 9٪ از تمام دانشجویان در برنامه‌های معماری، مهندسی و مرتبط را تشکیل می‌دهند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا از 545 کاندید PNP دعوت می کند.

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که در زمینه‌های STEM ثبت‌نام کرده‌اند، در کانادا می‌مانند و کاریابی خود را در کانادا ایجاد می‌کنند، که این امر ظرفیت نوآوری کشور را افزایش می‌دهد.

خدمات غذا بخش غذا یکی از برترین کارفرمایان در کشور است. در این بخش 1.16 میلیون کارمند وجود دارد. با این حال، از سپتامبر 2019، بیش از 67,000 شغل در بخش خدمات غذا پر نشده بود، بیش از هر بخش اصلی دیگری از اقتصاد کانادا.

در هر 4 کارگر در بخش غذا و نوشیدنی بیش از 1 نفر، مهاجر است.

بخش غذا و نوشیدنی 11٪ از تمام مهاجران کار که بین سال‌های 2011 و 2016 به کانادا آمده‌اند را استخدام کرده است، که این امر آن را برترین کارفرمای مهاجران اخیر در آن زمان می‌کند.

در سراسر کشور، مهاجران بیش از نیمی (53٪) از تمام صاحبان کسب و کار با کارکنان حقوقی در بخش غذا و نوشیدنی را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، مهاجران جدید در رشد بخش خدمات غذا کمک می‌کنند. در سال 2016، بیش از 3,200 مهاجر جدید در سراسر کشور یک کسب و کار غذا یا نوشیدنی متعلق به خود داشتند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420