Skip to content
اکسپرس انتری: کانادا از 545 کاندید PNP دعوت می کند.

تاریخ انتشار

کانادا هر دو ماه یکبار قرعه‌کشی‌های PNP را برگزار می‌کند و دور دعوت‌نامه‌های FSWP و CEC را از اوایل جولای از سر می‌گیرد.

کانادا از 545 کاندید اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم در 11 می دعوت کرد.

تمام کاندید هایی که دعوت شده بودند از قبل یک نامزدی برای یکی از برنامه های نامزد استانی (PNP) دریافت کرده بودند و دارای امتیاز حداقل 753 از سیستم رتبه بندی جامع (CRS) بودند. کمینه امتیاز، نسبتاً بالا بود زیرا زمانی که داوطلبان اکسپرس اینتری یک نامزدی استانی دریافت می‌کنند، 600 امتیاز به طور خودکار به امتیازشان اضافه می شود. بدون نامزدی(600 امتیاز مربوط به نامزدی)، کمترین امتیازی که نامزد ها می‌توانستند داشته باشند، 172 امتیاز پایه بود.

برای این قرعه کشی، این قانون گره گشا برای 15 دسامبر 2021 در ساعت 20:32:57 UTC تعیین شد. کاندید هایی که کمترین امتیاز را در صلاحیت داشتند فقط در صورتی دعوت می شوند که پروفایل خود را قبل از این تاریخ به مجموعه اکسپرس اینتری ارسال کرده باشند.

در دور دعوت قبلی، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از 829 نامزد PNP با حداقل امتیاز 772 دعوت کرد.

قرعه کشی های FSWP و CEC در ماه جولای از سر گرفته می شود.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، در ۲۲ آوریل اعلام کرد که دعوت‌نامه‌های اکسپرس اینتری برای کاندید های برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) تا اوایل جولای از سر گرفته می‌شود. در همان زمان، وزیر اظهار داشت که انتظار دارد اکثر درخواست‌های جدید اکسپرس اینتری در چارچوب استاندارد خدمات شش ماهه پردازش شوند.

نمایش خبر  مصاحبه اختصاصی کامل با وزیر مهاجرت کانادا

این خبر مهمی است زیرا قرعه کشی اکسپرس اینتری برای نامزدهای FSWP از دسامبر 2020 متوقف شده است، در حالی که قرعه کشی برای نامزدهای CEC از سپتامبر 2021 متوقف شده است. زمان پردازش این برنامه ها نیز در حال حاضر بسیار بالاتر از شش ماه است. IRCC این وقفه موقت را به منظور پردازش برنامه‌های بسیار تخصصی که در صف انتظار می‌کشیدند و کاهش معوقه های اکسپرس اینتری که توسط همه‌گیری ویروس تشدید شده بود، اجرا کرد.

این تغییر سیاست موقت تأثیری بر کاهش جریان مهاجران متخصص خارجی به بازار کار کانادا داشته است، در زمانی که نزدیک به یک میلیون شغل خالی وجود دارد و به طرز بی سابقه ای نرخ بیکاری پایین است.

مهاجرت اکنون بیش از هر زمان دیگری در کانادا مهم شده است و اکسپرس اینتری بار دیگر به ابزار اصلی کانادا برای جذب استعدادهای بین المللی و رشد اقتصاد خود تبدیل می شود.

بر اساس ارقام ارائه شده توسط IRCC در نشست تمهیدی رسانه ای 22 آوریل، معوقه های اکسپرس اینتری از سپتامبر 2021 تا کنون، به بیش از نصف و تا مارس 2022 به 48000 کاهش یافته است. همچنین، تعداد تصمیمات اتخاذ شده برای اقامت دائم در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به مدت مشابه در سال 2021 دو برابر شده است. IRCC بین 1 ژانویه تا 31 مارس 2022، 156000 تصمیم برای اقامت دائم گرفت.

تا سال 2024، IRCC قصد دارد از طریق اکسپرس اینتری پذیرای بیش از 110000 مهاجر در سال باشد.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی پر طرفدار کانادا است: کلاس تجربه کانادا، برنامه نیروی کار متخصص فدرال، و برنامه مشاغل تخصصی فدرال. نامزدهای PNP در مجموعه اکسپرس اینتری حداقل برای یکی از این برنامه ها از قبل واجد شرایط بوده اند.

نمایش خبر  آیا می توانم به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا کار کنم؟

اکسپرس اینتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، به نام “سیستم رتبه‌بندی جامع” (CRS) برای رتبه‌بندی پروفایل کاندیدها استفاده می‌کند. کاندیدهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و برایش تصمیم می گیرد. افسر درخواست بیومتریک می‌دهد ( فرایند شناسایی افراد براساس مشخصات جسمانی، مانند اثر انگشت و شکل ‏هندسیِ دست و گوش و الگوی شبکیه و قرنیۀ چشم و ویژگی های فیزیکی) و ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا مدارک بیشتری درخواست کند.

اگر درخواست تأیید شود، IRCC تأییدیه اقامت دائم (COPR) را صادر می کند. ساکنان دائمی تایید شده می توانند مراحل فرود را تکمیل کنند. اگر خارج از کانادا هستند، می‌توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی داشته باشند تا به آنها در اولین مراحل اقامت در کانادا کمک کنند.

چه کسی دعوت شد؟

در زیر یک مثال فرضی از کسی است که می‌تواند در قرعه کشی جدید اکسپرس اینتری دعوت بوده باشد.

ایسینیا 39 ساله، دارای مدرک لیسانس است و به مدت شش سال به عنوان مدیر یک سیستم اطلاعاتی کار کرده است. ایسینیا دارای مهارت زبان انگلیسی پیشرفته است و هرگز در کانادا کار یا تحصیل نکرده. او با امتیاز CRS 386 وارد مجموعه اکسپرس اینتری شد. او اخیراً از طریق جریان اکسپرس اینتری آلبرتا نامزد استانی شده است. امتیاز CRS جدید او 986 به اندازه کافی بالا بود که در قرعه کشی اکسپرس اینتری جدید ITA بگیرد.

نمایش خبر  چگونه می‌توان از پاکستان به کانادا مهاجرت  کرد مروری بر مهاجرت کلاس اقتصادی برای پاکستانی‌هایی که می‌خواهند به کانادا نقل مکان کنند