Skip to content
چگونه تغییرات NOC بر کاندیداهای اکسپرس اینتری تأثیر می گذارد

تاریخ انتشار

آنچه باید قبل از 16 نوامبر، زمانی که IRCC به NOC 2021 تغییر می کند، بدانید.

 

طبق وب‌سایت دولت، اداره مهاجرت کانادا در تاریخ 16 نوامبر 2022 به نسخه 2021 سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل  تغییر خواهد کرد.  NOC جدید واجد شرایط بودن برخی از برنامه های مهاجرتی کانادا از جمله اکسپرس اینتری را تغییر خواهد داد.

 در حال حاضر، برای واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری، به تجربه کاری نیاز دارید که تحت انواع مهارت های NOC 0، A، یا B قرار می گیرد، که با NOC 2016 مطابقت دارد. پس از تغییر، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا به موارد جدید نگاه خواهند کرد.  سیستم آموزش، تجربه و مسئولیت برای تعیین صلاحیت تجربه کاری.

 جدول زیر نحوه مقایسه انواع مهارت های NOC 2016 با دسته های TEER را نشان می دهد.

NOC 2016NOC 2021
Skill Type 0TEER 0
Skill Level ATEER 1
Skill Level BTEER 2
Skill Level BTEER 3
Skill Level CTEER 4
Skill Level DTEER 5

دستورالعمل برای داوطلبان اکسپرس اینتری

صفحه وب IRCC دستورالعمل هایی را به داوطلبان اکسپرس اینتری در پوول و همچنین کسانی که هنوز ارسال نکرده اند ارائه می دهد.

 اگر قبلاً نمایه خود را ارسال کرده اید، اما دعوت نامه ای برای درخواست دریافت نکرده اید، باید نمایه خود را در تاریخ 16 نوامبر 2022 یا پس از آن به روز کنید. برای انجام این کار، ابتدا فهرست NOC 2021 را در وب سایت Employment and Social Development Canada جستجو کنید.  پس از آن، نمایه خود را با رده TEER و کد شغلی پنج رقمی خود به روز کنید.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: آیا برای قرعه‌کشی بر اساس دسته‌های حرفه‌ای ویژه واجد شرایط نیستید؟

 اگر قصد دارید نمایه اکسپرس انتری خود را در تاریخ 16 نوامبر یا پس از آن ارسال کنید، باید کد شغل خود را در فهرست NOC 2021 بیابید و هنگام پر کردن نمایه خود آن را ارسال کنید.

 اگر قبل از 16 نوامبر ITA دریافت کرده اید، باید درخواست خود را با استفاده از NOC 2016 ارسال کنید. نیازی نیست بدانید کدام کد جدید با کدی که قبلا دارید مطابقت دارد.

معیارهای واجد شرایط بودن NOC 2021 برای اکسپرس اینتری به روز شده است

معیارهای واجد شرایط بودندسته تجربه کاناداییبرنامه کارگردان ماهر فدرالبرنامه تجارت ماهر فدرال
مهارت های انگلیسی یا فرانسویCLB 7 برای مشاغل TEER 0 یا TEER 1.  CLB 5 برای مشاغل TIER 2 یا TIER 3CLB 7CLB 5 برای صحبت کردن و گوش دادن؛  CLB 4 برای خواندن و نوشتن
نوع/سطح تجربه کاریتجربه کاری کانادایی در شغلی که در یک یا چند مورد از این دسته‌های NOC TEER فهرست شده است: TEER 0، TEER 1، TEER 2، یا TEER 3.تجربه کاری در شغلی که در یکی از این دسته‌های NOC TEER فهرست شده است: TEER 0، TEER 1، TEER 2، یا TEER 3.تجربه کاری در یک تجارت ماهر تحت گروه های کلیدی TEER 2 یا TEER 3.*
میزان سابقه کاریک سال در کانادا در سه سال گذشته (چه ترکیبی از کار تمام وقت یا پاره وقت).یک سال مستمر در 10 سال گذشته (ترکیبی از مشاغل پاره وقت، تمام وقت یا بیش از یک شغل در شغل اصلی شما).دو سال در پنج سال گذشته (چه ترکیبی از کار تمام وقت یا پاره وقت)
پیشنهاد کارلازم نیست.لازم نیست اما برای داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر می توانید امتیاز معیارهای انتخاب FSW را دریافت کنید.یک پیشنهاد شغلی معتبر برای اشتغال تمام وقت برای مجموع حداقل یک سال یا یک گواهی صلاحیت در آن حرفه ماهر صادر شده توسط یک مقام استانی، منطقه ای یا فدرال کانادا.
تحصیلاتلازم نیست.تحصیلات متوسطه الزامی است.  شما می توانید امتیازات معیارهای انتخاب FSW بیشتری را برای تحصیلات پس از دبیرستان خود دریافت کنید.لازم نیست.

* گروه‌های کلیدی TEER 2 و 3 که برای FSTP واجد شرایط هستند عبارتند از: گروه اصلی 72، افسران و کنترل‌کننده‌های تجارت فنی و حمل و نقل، به استثنای گروه اصلی 726، افسران و کنترل‌کننده‌های حمل و نقل.  گروه اصلی 73، معاملات عمومی;  گروه اصلی 82، ناظران منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات وابسته.  گروه عمده 83، مشاغل منابع طبیعی و تولیدات وابسته.  گروه اصلی 92، ناظران پردازش، تولید و تاسیسات، و اپراتورها و کنترل کننده های تاسیسات.  گروه اصلی 93، اپراتورهای کنترل و فرآیند مرکزی و مونتاژکنندگان و بازرسان مونتاژ هواپیما، به استثنای گروه اصلی 932، مونتاژکنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما.  گروه کوچک 6320، آشپز، قصاب و نانوا، و;  گروه واحد 62200 سرآشپزها.

نمایش خبر  چگونه می توان انتظار داشت که اکسپرس انتری در سال 2023 تغییر کند؟

مفاهیم CRS

امتیازاتی که برای استخدام منظم در سیستم رتبه‌بندی جامع کسب می‌کنید از نمودار به‌روزرسانی نوع/سطح مهارت پیروی می‌کند.

 به عنوان مثال، اگر 50 امتیاز برای استخدام ترتیب داده شده در نوع مهارت/سطح 0، A یا B دریافت می کردید، اگر NOC شما در TEER 0، 1، 2 یا 3 باشد، همچنان این امتیازها را دریافت خواهید کرد.

امتیاز فاکتور انتخاب برنامه کارگر ماهر فدرال

امتیازهایی که بر اساس عوامل انتخابی برای برنامه کارگر ماهر فدرال کسب می‌کنید، از نمودار به‌روزرسانی نوع/سطح مهارت پیروی می‌کنند.

 به این معنی که اگر برای استخدام ترتیب‌یافته در نوع مهارت/سطح 0، A یا B 10 امتیاز دریافت می‌کردید، همچنان آن امتیاز را برای استخدام ترتیب‌یافته در TEER 0، 1، 2 یا 3 دریافت می‌کنید.

کدام مشاغل تحت تأثیر قرار خواهند گرفت؟

بر اساس یک یادداشت توجیهی داخلی که قبلاً منتشر شده بود، در مجموع 16 شغل برای اکسپرس اینتری واجد شرایط خواهند شد و سه شغل واجد شرایط نیستند.

 مشاغل زیر از 16 نوامبر واجد شرایط اکسپرس اینتری خواهند بود:

  • مدیران حقوق و دستمزد؛
  •  دستیاران دندانپزشکی و دستیاران آزمایشگاه دندانپزشکی؛
  •  دستیاران پرستار، دستور دهندگان و همکاران خدمات بیمار؛
  •  دستیاران فنی داروخانه و دستیاران داروخانه؛
  •  دستیاران معلم دوره ابتدایی و متوسطه؛
  •  کلانتری ها و ضابطان؛
  •  افسران خدمات اصلاحی؛
  •  مجریان آیین نامه و سایر افسران نظارتی؛
  •  متخصصین زیبایی، الکترولوژیست و مشاغل مرتبط؛
  •  نصاب و سرویس دهنده مسکونی و تجاری؛
  •  کنترل کننده آفات و بخور.
  •  سایر تعمیرکاران و سرویس دهندگان؛
  •  رانندگان کامیون های حمل و نقل؛
  •  رانندگان اتوبوس، اپراتورهای مترو و سایر اپراتورهای حمل و نقل؛
  •  اپراتور تجهیزات سنگین؛  و
  •  مونتاژ کنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما.
نمایش خبر  پر کردن شکاف های موجود در بازار کار کانادا با برنامه کارگران خارجی موقت

سه شغلی که واجد شرایط نمی شوند عبارتند از:

  • other performers;
  • program leaders and instructors in recreation, sport and fitness; and
  • tailors, dressmakers, furriers and milliners.