Skip to content
چگونه می توان انتظار داشت که اکسپرس انتری در سال 2023 تغییر کند؟

تاریخ انتشار

اکسپرس انتری کلید کانادا برای آوردن کارگران ماهر خارجی به این کشور از طریق اقامت دائم است، اما ساختار قرعه کشی های دو هفته ای اکسپرس انتری در شرف تکامل است.  نمای کلی این تغییرات را در زیر بیابید.

اکسپرس اینتری به سادگی نام سیستم آنلاین کانادا است که برای مدیریت تجمعی برنامه‌های کارگران ماهر از سه برنامه مختلف استفاده می‌شود – دسته تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال و برنامه تجارت ماهر فدرال.

 اکسپرس انتری همچنین روش اصلی کانادا برای آوردن کارگران ماهر بین‌المللی به این کشور از طریق اقامت دائم است.

 بر این اساس، مهم است که تغییرات پیشنهادی را که انتظار می رود در سه ماهه اول 2023 با اکسپرس اینتری اجرا شود به اشتراک بگذاریم.

اکسپرس انتری چگونه تغییر می کند؟

از آنجایی که این کشور در تلاش است تا به کمبود نیروی کار و نیازهای اقتصاد کانادا بهتر رسیدگی کند، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا قصد خود را برای شروع قرعه کشی هدفمند اکسپرس انتری از سال 2023 به اشتراک گذاشته است.

 این قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری که به دلیل لایحه C-19 اخیراً تصویب شده امکان‌پذیر است، به طور عمدی کاندیداها را بر اساس شغل، زبان و/یا تحصیلاتشان هدف قرار می‌دهند تا امیدهای اقامت دائم کانادا را پیدا کنند که به بهترین نحو به رشد و شکوفایی کانادا کمک می‌کند.

 به گفته وزیر مهاجرت شان فریزر، قرعه کشی های تمام برنامه های اکسپرس انتری به طور رضایت بخشی به کانادا کمک نمی کند تا اتباع خارجی را جذب کند که به بهترین وجه با مهارت ها و صلاحیت های مورد تقاضای کشور هماهنگ هستند.

نمایش خبر  سه ابزار برای شروع به دنبال کار پس از دریافت دعوت به اقامت دائم از IRCC

 IRCC که از زمان نگارش در مورد دسته‌های اعتبارنامه شغلی، زبانی یا آموزشی خاص که برای اطلاع از ساختار این قرعه‌کشی‌های جدید استفاده می‌کند، تصمیم‌گیری نکرده است، می‌گوید که «با طیف وسیعی از سهامداران برای اطلاع‌رسانی به دسته‌های جدید در اکسپرس اینتری مشورت خواهد کرد.  ” تا در نهایت در مورد جزئیات قالب جدید تصمیم گیری شود.

این به چه معناست؟

در حال حاضر، IRCC به انجام قرعه کشی های اکسپرس اینتری طبق معمول ادامه خواهد داد.  تقریباً هر دو هفته یک بار، تعداد پویایی دعوت‌نامه برای درخواست برای روابط عمومی کانادا به متقاضیانی داده می‌شود که از طریق امتیازات CRS هر یک از سه برنامه اکسپرس اینتری – CEC، FSWP و/یا FSTP – درخواست داده‌اند. 

 امتیازات CRS مدت‌هاست که محرک اصلی کانادا برای انتخاب نامزدهای اکسپرس اینتری بوده است.  این نمرات در حال حاضر برای رتبه‌بندی متقاضیان مهاجرت به کانادا بر اساس چندین فاکتور – از جمله، اما نه محدود به سن، مهارت زبان رسمی و تجربه کاری کانادایی – استفاده می‌شود و ITAها بر این اساس ارسال می‌شوند.

 با این حال، در اوایل سه ماهه اول 2023، سیستم اکسپرس انتری از تمرکز بر امتیازات CRS و قرعه‌کشی‌هایی که به کانادا اجازه می‌دهد از مهاجرانی استقبال کند که به این کشور کمک می‌کند تمرکز بهتری بر روی رفع نیازها و نقاط ضعف بازار کار داشته باشد، تغییر خواهد کرد.

 هدف نهایی این قرعه‌کشی‌های هدفمند تقویت بازار کار کانادا است و امیدواریم «افزایش احتمالی نرخ‌های ماندگاری [در میان افرادی که در جوامع خاص ساکن می‌شوند] مشاهده شود، زیرا مردم به جایی می‌آیند که می‌دانند فرصت‌هایی دارند، زیرا این اساس کار آنها بود.  به گفته وزیر فریزر، دعوت به درخواست.

نمایش خبر  کانادا به دنبال شرکایی برای کمک به گسترش و متنوع کردن برنامه IEC است