ردکردن این
کانادا به دنبال شرکایی برای کمک به گسترش و متنوع کردن برنامه IEC است

تاریخ انتشار

IEC به دنبال کشورهای شریک و سازمان های جدید برای افزایش تعداد شرکت کنندگان و پر کردن شکاف ها در برخی از بخش های نیروی کار کانادایی است.

به دنبال سهمیه‌هایی که اخیرا برای برنامه تجربه بین‌المللی کانادا[1] (IEC) اعلام شده است، CIC  نیوز اطلاعات بیشتری در مورد چشم‌انداز برنامه سال 2023 از یادداشت داخلی پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) مورخ 26 سپتامبر 2022 به دست آورده است.

شین فریزر وزیر مهاجرت، ژانویه گذشته اعلام کرد که سهمیه ثبت نام های بین المللی IEC تا سال 2023 به حدود 90000 شرکت کننده افزایش یافته است، یادداشتی که اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اتخاذ این تصمیم IRCC ارائه می دهد.

IEC چیست؟

IEC یک برنامه ویژه برای جوانان بین 18 تا 35 سال (بسته به ملیت آنها) برای تحصیل در کانادا، تامین هزینه سفر خود و تجربه کانادا به عنوان یک کار محلی است.

IEC ترتیبات جنبش جوانان [2](YMAs) را در کشورها و سازمان های شرکت کننده مدیریت می کند. در زمان نگارش این مقاله، کانادا YMA با 36 کشور و منطقه شریک در اروپا، اقیانوسیه، آسیای شرقی و آمریکا دارد.

سهمیه های جهانی افزایش خواهد یافت در حالی که سهمیه های شرکا در سطح 2022 باقی خواهند ماند

تعداد افرادی که در سال 2022 به کمیسیون مستقل انتخابات ملحق شدند، به اندازه قبل از همه گیری  نیست. IRCC گفت که این ، به دلیل عوامل متعددی از جمله هزینه های بالای سفر، بی میلی به دلیل خطرات بهداشتی و کمبود شدید نیروی کار در کشورهای شریک است.

این ملاحظات توصیه می‌کند که IRCC سهمیه‌های شرکا را برای سال 2023 در سطوح 2022 حفظ کند، اما سهمیه جهانی را 20 درصد به 88500 افزایش دهد. سهمیه شریک به این معنی است که شرکت کنندگان از طریق یک سازمان به رسمیت شناخته شده[3] توسط یک کشور شریک درخواست می دهند. سهمیه جهانی برای کسانی است که مستقیماً به IRCC مراجعه می کنند.

نمایش خبر  مهاجران تازه وارد به کانادا احتمالاً بیشتر در شرایط مسکن دچار مشکل پرداخت هستند

بخشی از افزایش سهمیه های جهانی این است که دولت فدرال به طور فعال شرکای ملی جدید بالقوه IEC در آفریقا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی را ارزیابی می کند و به تقویت برنامه در دراز مدت کمک می کند. کار با کشورهای بیشتر همچنین تعداد تازه واردان به جامعه فرانسوی زبان کانادا را افزایش می دهد.

IRCC می‌گوید یکی دیگر از دلایل افزایش سقف جهانی این است که این برنامه نتوانسته حداکثر مجوزهای کاری فعال شده قبلی خود را که 73655 بود، برآورده کند. این وزارتخانه می‌گوید افزایش سقف جهانی می‌تواند به حل مشکل «ضایعات» کمک کند. این بدان معناست که اتباع خارجی جوانی که مجوز کار دریافت می کنند اما برای فعال کردن آن در کانادا فرود نمی آیند.

IRCC افزایش سهمیه شرکا را توصیه نمی کند، زیرا انتظار دارد که کشورهای شریک و سازمان ها، به ویژه آنهایی که در اروپا با مسائل مربوط به شهروندان اوکراینی آواره شده سروکار دارند، این تغییرات را نپذیرند. این وزارت همچنین گفت که افزایش سهمیه امسال ،  سابقه ایی را برای سهمیه های بالا در هر سال معمول ایجاد می کند که می تواند انعطاف پذیری برنامه را کاهش دهد اگر IRCC مجبور به کاهش سهمیه ها در آینده در صورت تجربه کانادا با بیکاری بالا باشد.

شرکت کنندگان IEC در کانادا

بزرگترین شرکا فرانسه (14000)، ایرلند (10700)، ژاپن (6500) و بریتانیا (5000) هستند. هیچ سهمیه یا محدودیتی در تعداد مجوزهای صادر شده برای استرالیایی ها وجود ندارد.

اکثر شرکت کنندگان IEC، بیش از 40٪، به بریتیش کلمبیا می روند، 19٪ انتاریو، 18٪ آلبرتا، 14٪ کبک و کمتر از 5٪ تمام استان ها و مناطق دیگر را انتخاب می کنند.

نمایش خبر  بیانیه اقتصادی پاییزی برجسته استراتژی افزایش تأمین مسکن مقرون به صرفه در کانادا

کانادا در حال حاضر به بسیاری از شرکت کنندگان IEC برای کمک به پر کردن شکاف های موجود در نیروی کار کانادا متکی است. شرکت کنندگان IEC معمولاً مشاغلی را در بخش خدمات از جمله غذا، خدمات اقامتی و خرده فروشی انتخاب می کنند. بر اساس این یادداشت، بسیاری از کارفرمایان، به ویژه در بخش خدمات، برای تامین نیازهای نیروی کار خود به IEC وابسته هستند.

بر اساس داده های سال 2019، زمانی که 58186 عضو کمیسیون مستقل انتخابات مجوزهای خود را فعال کردند. تعداد کل شرکت کنندگان کانادایی به دلیل طول ویزا بیشتر شده بود و IRCTC گزارش داد که 87816 جوان خارجی[4] در آن سال واقعا در کانادا بوده اند.

با این حال، بسیاری از دارندگان مجوز IEC ترجیح می دهند در طول اقامت خود در کانادا کار نکنند. میانگین درآمد، بر اساس اظهارنامه مالیات بر درآمدی که شرکت کنندگان بین سال های 2009 تا 2017 ثبت کرده اند، نشان می دهد که 59 درصد از شرکت کنندگان به طور متوسط ​​بیش از 10000 دلار درآمد داشته اند.

IEC چگونه کار می کند؟

شرکت کنندگان IEC می توانند مجوز کار را در یکی از سه جریان دریافت کنند. قابل توجه ترین جریان، سفر تجاری ( (Working Holiday است که می تواند مجوز کار باز[5] (OWP) را تا دو سال اعطا کند و به دارندگان اجازه می دهد برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند. در این گزارش آمده است که ۸۸ درصد از شرکت کنندگان در کمیسیون مستقل انتخابات از طریق این جریان مجوز صادر می کنند.

نمایش خبر  در ماه ژانویه IRCC ارسال دعوتنامه های FSWP و CEC را از سر می گیرد؛ و مجوز کار آزاد را به دارندگان PGWP ارائه می‌دهد.

حرفه ای های جوان به جوانانی که پیشنهاد شغلی دارند و قصد دارند با یک کارفرما در کانادا کار کنند، مجوزهای کاری خاص کارفرما را ارائه می دهند.

سومین جریان، جریان کارآموزی تعاونی بین المللی است که به دانشجویان پس از متوسطه از کشورهای همکار اجازه می دهد تا در شرکت های کانادایی مورد نظر خود کارآموزی کنند.

شرایط واجد شرایطی وجود دارد که یک نامزد قبل از درخواست برای برنامه باید رعایت کند:

* شهروندیا دارنده گذرنامه یکی از 36 کشور شریکی باشید که با کانادا قراردادهای جابجایی جوانان دارند.

* پاسپورت معتبر برای مدت اقامت خود در کانادا داشته باشید.

* در زمان درخواست، متقاضی در محدوده سنی واجد شرایط است (18-29، 18-30 یا 18-35، بسته به ملیت متقاضی).

* در هنگام فرود در کانادا معادل 2500 دلار کانادا داشته باشید.

* قادر به گرفتن بیمه درمانی برای مدت اقامت خود باشند.

 * پذیرفته شدن در کانادا.

*یک بلیط رفت و برگشت یا پول برای خرید بلیط خروج در پایان اقامت قانونی خود در کانادا داشته باشید (ترک نکنید).

* زندگی نکردن با اقوام است.

*هزینه های مناسب را پرداخت کنید.

نامزدهای واجد شرایط یک نمایه نامزدی را به استخر[6] IEC ارسال می کنند و در صورت انتخاب، دعوت نامه ای برای درخواست مجوز کار کانادا دریافت می کنند. پس از دریافت دعوتنامه، متقاضیان 30 روز فرصت دارند تا درخواست تکمیل شده را ارسال کنند.


[1] International Experience Canada

[2] Youth Mobility Arrangements

[3] Recognized

[4] foreign youth

[5] Open Work Permit

[6] Pool