Skip to content
پر کردن شکاف های موجود در بازار کار کانادا با برنامه کارگران خارجی موقت

تاریخ انتشار

برنامه کارگران خارجی موقت با هدف رسیدگی به کمبود کارگران در کانادا است.

 

برنامه کارگران خارجی موقت کانادا برنامه‌ای است که برای کمک به کارفرمایان کانادایی در یافتن کارگرانی با مهارت‌های بسیار تخصصی در زمانی که قادر به یافتن مجموعه مهارت‌های مناسب در میان کانادایی‌ها یا مقیم دائم نیستند، طراحی شده است.

چرا کانادا TFWP دارد؟

TFWP برای پر کردن شکاف های موجود در بازار کار کانادا طراحی شده است.  این کمبودها زمانی اتفاق می‌افتد که شهروندان کانادایی یا ساکنان دائمی کافی برای پر کردن موقعیت‌های خالی وجود نداشته باشند.  این امر با توجه به اینکه بسیاری از کانادایی‌ها به سن بازنشستگی می‌رسند و نرخ تولد برای جبران این کمبود بسیار پایین است، رو به افزایش است.

زمانی که یک کارفرمای کانادایی نتواند کسی را در کانادا با مهارت‌های لازم برای پر کردن این موقعیت بیابد، می‌تواند ارزیابی تاثیر بازار کار را به Employment and Social Development Canada ارسال کند. اگر LMIA مثبت یا خنثی باشد، کارفرما  ممکن است یک کارگر از خارج از کشور استخدام کند تا به کانادا بیاید و این موقعیت را پر کند.

درباره LMIA

LMIA اطلاعات مورد نیاز را برای ارزیابی اینکه آیا واقعاً نیاز به استخدام یک کارگر خارجی وجود دارد یا خیر و آیا انجام این کار تأثیر مثبت، خنثی یا منفی بر بازار کار کانادا دارد یا خیر، در اختیار EDSC قرار می دهد.  اگر مشخص شود که کانادایی ها یا مقیم های دائمی در حال حاضر در کانادا هستند که می توانند این کار را انجام دهند و به دنبال کار هستند، ممکن است درخواست رد شود.

نمایش خبر  British Columbia، Alberta و PEI این هفته دعوت نامه هایی را برای نامزدها صادر کردند

الزامات تبلیغات

برای واجد شرایط بودن برای LMIA، چندین مرحله وجود دارد که کارفرما باید انجام دهد تا نشان دهد که تمام تلاش خود را برای یافتن و استخدام نامزدی از داخل کانادا انجام داده است.

  • فرصت های شغلی باید حداقل به مدت چهار هفته در سراسر بازار کار کانادا تبلیغ شود.
  •  شغل باید در بانک کار کانادا پست شود.
  •  کارفرمایان باید نشان دهند که حداقل دو روش دیگر استخدام مانند وب سایت های تخصصی، نمایشگاه های شغلی منطقه ای یا روزنامه های محلی را امتحان کرده اند.
  •  کارفرمایان همچنین باید تأیید کنند که می دانند اخراج یا کاهش ساعات کار کارگران کانادایی که در حال حاضر مشغول به کار هستند ممنوع است.

بسته به نوع موقعیت شغلی ممکن است استثناهایی از این قوانین وجود داشته باشد و برای اطمینان از رعایت الزامات تبلیغاتی اجباری، ارزش دارد با یک متخصص مشورت کنید.

LMIA دستمزد بالا و پایین

دو دلیل برای استخدام TFW وجود دارد و این می تواند بر نوع LMIA که یک کارفرما باید ارائه دهد تأثیر بگذارد.  اگر این موقعیت برای یک شغل بسیار تخصصی است که دستمزدی معادل یا بیشتر از میانگین دستمزد استانی پرداخت می‌کند، باید از طریق جریان موقعیت دستمزد بالا درخواست دهند.

کارفرمایانی که به دنبال پر کردن موقعیت هایی هستند که دستمزد پایین در نظر گرفته می شود، باید از طریق جریان موقعیت دستمزد پایین درخواست دهند.  این جریانی است که معمولاً برای استخدام کارگران فصلی، کشاورزی، گردشگری یا کارخانه استفاده می شود.  توجه به این نکته مهم است که در اکثر مشاغل با دستمزد پایین، کارفرمایان دارای سقف 20٪ هستند به این معنی که تنها 20٪ از کارمندان می توانند TFW باشند.  سقف بسته به صنعت ممکن است تا 30٪ افزایش یابد.

نمایش خبر  کانادا در ماه آگوست 90000 شغل را برگرداند

چگونه با TFWP به کانادا مهاجرت کنیم

پس از اینکه کارفرما یک TFW را استخدام کرد، نامزد باید درخواست مجوز کار خود را به همراه یک نامه پیشنهاد شغلی، یک قرارداد، یک کپی از LMIA و شماره LMIA به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ارسال کند.  زمان پردازش IRCC می تواند متفاوت باشد.

مجوزهای کار TFWP به عنوان مجوزهای کار “بسته” در نظر گرفته می شود، به این معنی که در حالی که یک کارگر در کانادا است، نمی تواند با کارفرمای دیگری کار پیدا کند و فقط می تواند برای مدت زمان تعیین شده در قرارداد خود کار کند.