Skip to content
چگونه از گرجستان به کانادا مهاجرت کنیم

تاریخ انتشار

کانادا مسیرهایی برای اقامت دائم گرجی ها دارد.

اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم کانادا را داشته باشید، در اینجا مروری بر برخی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی اصلی کانادا آورده شده است.

 مهاجرت در کانادا تحت نظارت دولت فدرال است و این وزارتخانه مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا نامیده می شود.

 کانادا دارای سه دسته اصلی مهاجرت است: طبقه اقتصادی، طبقه خانوادگی و پناهندگان.  محبوب ترین آنها مهاجرت طبقه اقتصادی است.  این مهاجران بر اساس تجربه کاری، تحصیلات و سایر عوامل اقتصادی واجد شرایط اقامت دائم هستند.

 مهاجرت طبقه خانواده دومین میزان بزرگ را تشکیل می دهد.  ساکنان دائمی و شهروندان کانادایی می‌توانند از همسر، شرکای معمولی، فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و سایر افراد تحت این دسته حمایت کنند.

 پناهندگان در صورتی می‌توانند به کانادا بیایند که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ، یک سازمان معرفی‌شده یا یک گروه خصوصی به آنها ارجاع داده شود.

 سالانه صدها هزار مهاجر تحت برنامه مهاجرت اقتصادی کانادا به کانادا می آیند.  برخی از افراد در کانادا به عنوان دانشجویان بین‌المللی یا کارگران خارجی موقت شروع می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بدون هیچ تجربه کانادایی بتوانند مهاجرت کنند.  برنامه های مهاجرتی زیر مجموعه ای از برخی از مسیرهای اصلی است که از مهاجران به کانادا استقبال می کند.

اکسپرس انتری

اکسپرس اینتری نام سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی زیر است: برنامه کارگران ماهر فدرال دسته تجربه کانادایی و برنامه تجارت ماهر فدرال .

 برنامه کارگران ماهر فدرال یک مسیر رایج برای داوطلبانی است که قبلاً در کانادا کار یا تحصیل نکرده اند.  برای واجد شرایط بودن برای FSWP، شما نیاز دارید:

  • حداقل یک سال سابقه کار واجد شرایط؛
  •  حداقل معیار زبان کانادایی (CLB) 7 در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی شما؛
  •  حداقل یک مدرک تحصیلی؛
  •  برای اثبات وجوه (اگر پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی ندارید)؛  و
  •  برای کسب حداقل 67 از 100 امتیاز در شبکه امتیازدهی FSWP.
نمایش خبر  فریزر اقدامات جدیدی را برای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا اعلام می کند

دسته تجربه کانادایی برای افرادی که تجربه کاری کانادایی دارند ایجاد شده است.  برای واجد شرایط بودن برای CEC، شما نیاز دارید:

  • حداقل یک سال کار واجد شرایط در کانادا در سه سال گذشته؛  و
  •  یک CLB 7 یا بالاتر برای مشاغلی که تحت طبقه‌بندی ملی شغلی (NOC) A قرار می‌گیرند، یا یک CLB 5 برای مشاغلی که تحت رده NOC B قرار می‌گیرند.

برنامه تجارت ماهر فدرال یک مسیر اختصاصی برای کارگران حرفه ای است تا ساکنان دائم کانادا شوند.  برای واجد شرایط بودن برای FSTP، شما نیاز دارید:

  • حداقل دو سال سابقه کار حرفه ای در پنج سال قبل از درخواست؛
  •  حداقل CLB 5 برای صحبت کردن و شنیدن و 4 برای خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی یا فرانسوی.  و
  •  برای نشان دادن اثبات دارایی (اگر پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی ندارید).

برای دریافت مشخصات خود در سیستم اکسپرس اینتری، باید واجد شرایط یکی از این برنامه ها باشید.  این امکان وجود دارد که همزمان برای بیش از یک مورد واجد شرایط باشید.

 اکسپرس انتری از سیستم رتبه بندی جامع برای رتبه بندی نمایه های کاندیداها استفاده می کند.  کاندیداهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند، دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم کانادا را از طریق قرعه کشی اکسپرس انتری دریافت می کنند که تقریباً هر دو هفته یکبار انجام می شود.

 پس از دریافت ITA، می توانید به طور رسمی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.  از زمان دریافت ITA 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را ارسال کنید.  پس از آن، IRCC قصد دارد 80 درصد درخواست ها را ظرف شش ماه پردازش کند.

برنامه نامزدهای استانی

نمایش خبر  چرا کاندیداهای اکسپرس اینتری به ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) نیاز دارند؟

اکثر استان‌ها و مناطق کانادا برنامه‌های نامزد استانی خود را مدیریت می‌کنند، به جز کبک که سیستم مهاجرتی و نوناووت خود را دارد.  PNP ها مسیرهایی را برای مهاجرت ارائه می دهند که نامزدها را برای موفقیت اقتصادی در مناطق مربوطه خود آماده می کند.

 برخی از PNP ها توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند.  از کاندیداهای واجد شرایط اکسپرس اینتری ممکن است دعوت شود تا برای نامزدی استانی درخواست دهند.  اگر نامزدی را دریافت کنید، 600 امتیاز خودکار به امتیاز شما اضافه می شود و عملا تضمین می کند که در قرعه کشی اکسپرس انتری بعدی، ITA دریافت خواهید کرد.

 همچنین PNP هایی وجود دارند که توسط سیستم مدیریت برنامه های کاربردی استان مدیریت می شوند و از سیستم اکسپرس انتری استفاده نمی کنند.  استان درخواست شما را بر اساس معیارهای جریان PNP ارزیابی می کند.  اگر واجد شرایط هستید، نامه نامزدی دریافت خواهید کرد و می توانید برای اقامت دائم به IRCC درخواست دهید.

تجربه کار یا تحصیل در کانادا

داشتن تجربه کاری یا تحصیلی در کانادا می تواند به باز کردن درها برای برنامه های مهاجرتی بیشتر به کانادا کمک کند.

 اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید، به مجوز تحصیل نیاز دارید.  زمانی که نامه پذیرش از یک موسسه کانادایی دریافت کردید، می توانید برای آن درخواست دهید.  مجوز تحصیل به شما امکان می دهد در کانادا به مدرسه بروید.  آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که در طول سال تحصیلی به صورت نیمه وقت و در طول تعطیلات تحصیلی برنامه ریزی شده به طور تمام وقت کار کنید.

 برای واجد شرایط بودن برای برنامه های مهاجرتی خاص، به تحصیلات کانادایی از یک موسسه آموزشی تعیین شده نیاز دارید.  بسیاری از برنامه های ارائه شده در این DLI ها، شما را واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی می کند، که به شما امکان می دهد تا حداکثر سه سال در کانادا کار کنید.

نمایش خبر  چطور برای GCMS مهاجرت کانادایی خود درخواست بدهیم

 با این حال، اگر تحصیلات خود را تمام کرده‌اید یا نمی‌توانید هزینه‌های دانشجویی بین‌المللی را بپردازید، ممکن است بتوانید مجوز کار دریافت کنید.  دو نوع برنامه اجازه کار در کانادا وجود دارد که مجموعا شامل بیش از 100 گزینه مجوز کار می شود:

برنامه کارگر خارجی موقت: کارفرمای شما برای حمایت از مجوز کار شما باید یک ارزیابی تأثیر بازار کار مثبت یا خنثی دریافت کند.  هدف LMIA این است که کارفرمایان به دولت کانادا نشان دهند که استخدام یک کارگر خارجی باعث جابجایی کارگران فعلی در کانادا یا فشار نزولی بر دستمزدها نمی شود.

 یکی از نمونه‌های TFWP، جریان استعدادهای جهانی است.  اگر پیشنهاد کاری برای یک شغل فنی خاص یا در یک شرکت فناوری خاص دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار سریع تحت این جریان باشید.

 برنامه تحرک بین‌المللی: به LMIA نیازی نیست، زیرا کار انجام شده به نفع کانادا یا بخشی از یک توافق متقابل است.  اکثر کارگران خارجی تحت قانون IMP به کانادا می آیند.

 کسانی که به‌دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا یا خوداشتغالی هستند، ممکن است بتوانند مجوز کار با مزایای قابل توجهی را دریافت کنند که تحت دسته IMP مدیریت می‌شود.  اگر شما یک کارآفرین یا خوداشتغال هستید، باید به دولت کانادا نشان دهید که فعالیت های شما در کانادا منجر به مزایای اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی می شود.

 کارفرمایان کانادایی با بازار کار فشرده مواجه هستند.  استقبال از مهاجران یکی از راه هایی است که کانادایی ها به دنبال آن هستند تا از رشد اقتصادی بلندمدت حمایت کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420