Skip to content
چرا کاندیداهای اکسپرس اینتری به ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) نیاز دارند؟

تاریخ انتشار

ارزیابی‌های اعتبار آموزشی (ECA) اسناد مورد نیازی هستند که افراد باید همراه با برنامه‌های اکسپرس اینتری خود داشته باشند. خدمات آموزش جهانی (WES) به افرادی که در داخل و خارج از کانادا زندگی می کنند در این مرحله حیاتی در سفر مهاجرتی خود به کانادا کمک می کند.

کارگران ماهر که امیدوارند اقامت دائم کانادا (PRs) شوند معمولاً برای اکسپرس اینتری درخواست می دهند.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری یک مسیر کلیدی مهاجرت برای دولت کانادا است. چندین برنامه کارگران ماهر وجود دارد که تحت اکسپرس اینتری مدیریت می شوند: کلاس تجربه کانادا (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)، و بخشی از برنامه نامزد استانی (PNP).

اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله ای است. اولین قدم این است که نامزدهای واجد شرایط یک نمایه در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC) )ارسال کنند. سپس داوطلبان امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را دریافت می کنند که با عوامل مختلفی مانند سن، مهارت های زبانی، تجربه کاری و تحصیلات داوطلب تعیین می شود. تقریباً هر دو هفته یکبار، IRCC نامزدهایی را از اکسپرس انتری با بالاترین امتیاز CRS انتخاب می کند. افرادی که انتخاب شده اند دعوت نامه ای برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا دریافت می کنند.

ECA چیست؟

برای بسیاری از افرادی که در فرآیند درخواست اقامت دائم کانادا هستند، اخذ ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) ضروری است. برای دیگران، فرصتی برای افزایش رقابت پذیری آنها در استخر اکسپرس اینتری فراهم می کند.

IRCC ECA ها را بررسی می کند تا معادل بودن مدارک تحصیلی (مدرک تحصیلی، دیپلم، گواهینامه ها و غیره) را که در کشورهای دیگر کسب کرده اند، ارزیابی کند و آنها را با استانداردهای کانادا مقایسه کند.

نمایش خبر  استان انتاریو در سال 2024 تخصیص PNP خود را منتشر کرد؛ سه استان در آخرین قرعه کشی نامزدها را نامزد کردند

مزایای خدمات آموزشی جهانی ECA (WES):

• الزامات برنامه مهاجرتی IRCC را برآورده کنید (یادداشت برای پزشکان و داروسازان)

  • الزامات برنامه نامزدهای استانی (PNP) را برآورده کنید (به ویژه برنامه نامزدهای مهاجر انتاریو)

  • واجد شرایط برای پایلوت مهاجرت کشاورزی-غذایی IRCC باشید

  • برای تحصیلات خود به رسمیت شناخته شوید تا بتوانید اهداف خود را دنبال کنید

  • گزارش خود (و اسناد آموزشی تایید شده) را برای استفاده در آینده ذخیره کنید

WES ECA به مدت پنج سال از تاریخ صدور معتبر است و می توانید از آن برای پروفایل های اکسپرس اینتری آینده استفاده کنید.

توجه: متقاضیان ECA فقط باید بالاترین اعتبار خود را ارائه دهند. با این حال، چند استثنا برای این الزام وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً: الزامات جدید برای ارزیابی اعتبار تحصیلی کانادا (ECA) را بخوانید

چگونه WES می تواند به ECA شما کمک کند

WES که در سال 1974 تأسیس شد، یکی از تنها پنج ارائه دهنده ECA تعیین شده توسط IRCC در سراسر کانادا است. با استاندارد خدمات تنها 35 روز کاری پس از دریافت، بررسی و پذیرش کلیه اسناد و هزینه های مورد نیاز، WES یکی از سریع ترین ارائه دهندگان ECA در کشور است.

WES گزارش های ارزیابی آکادمیک با کیفیت بالا را ارائه می دهد که توسط کارفرمایان، نهادهای صدور مجوز و موسسات آموزش عالی به رسمیت شناخته شده است.

علاوه بر این، WES برای متقاضیانی که فرانسوی صحبت می کنند خدمات ارائه می دهد. درخواست آنلاین زبان فرانسه و اطلاعات مدارک مورد نیاز آن به نیازهای افراد فرانسوی زبان پاسخ می دهد، همانطور که نمایندگان دوزبانه پشتیبانی مشتری ما برای متقاضیانی که نیاز به کمک تلفنی دارند، پاسخگوی نیازهای افراد فرانسوی است.

نمایش خبر  اقدامات ویژه مهاجرت برای ایرانیان مقیم موقت در کانادا تمدید شد

برای نشان دادن بهتر مزایای ECA از WES، در زیر یک مثال فرضی از چگونگی اخذ ECA می‌تواند رقابت پذیری متقاضی را در استخر اکسپرس اینتری افزایش دهد.

روهیت یک مرد 28 ساله مجرد اهل هند است. او خواهر و برادری ندارد که به عنوان شهروند یا روابط عمومی در کانادا زندگی می کند، و همچنین پیشنهاد PNP یا گواهی صلاحیت ندارد، اما یک شغل معتبر با پشتیبانی LMIA دارد.

پیشنهاد در یک شغل TEER . پس از گذراندن دوره لیسانس سه ساله به کانادا آمد. در کانادا، پس از گذراندن یک برنامه دو ساله، از کالجی در انتاریو دیپلم گرفت.

روهیت می خواهد به طور دائم در کانادا زندگی کند و تصمیم می گیرد وارد استخر اکسپرس انتری شود. او ECA برای مدرک تحصیلی خود از خانه ندارد. روهیت دارای امتیاز CRS 469 است که کمتر از آخرین برش 491 است.

سپس، روهیت تصمیم می گیرد برای مدرک کارشناسی که در هند به دست آورده، ECA بگیرد. روهیت متوجه می‌شود که امتیاز CRS او به 523 رسیده است. این بالاتر از آخرین امتیاز برش 491 است. اگر روهیت قبل از آخرین قرعه‌کشی برای مدرک ECA درخواست می‌کرد، انتخاب می‌شد و ITA دریافت می‌کرد.

با کمک WES در سفر اکسپرس اینتری خود به جلو حرکت کنید

در نهایت، ECA یک گام حیاتی در مسیر هر کارگر ماهر به سمت مهاجرت به کانادا است – و همه اینها می تواند با کمک WES شروع شود.