Skip to content
اقدامات ویژه مهاجرت برای ایرانیان مقیم موقت در کانادا تمدید شد

تاریخ انتشار

کانادا اعلام کرده است که اقدامات ویژه ای که برای ایرانیان مقیم موقت در کانادا انجام شده است، تمدید خواهد شد.

این اقدامات ابتدا در فوریه 2023 به عنوان روشی برای حمایت از ایرانیان در کانادا در زمان بحران در ایران اعلام شدند و قرار بود هفته گذشته منقضی شوند. حالا آنها تا 28 فوریه 2025 برقرار خواهند بود. به گفته ی IRCC آنها به این دلیل تمدید شده اند که اوضاع در ایران همچنان ناپایدار است در حالی که اعتراضات در ایران تقریبا تمام شده است.

در زمان انتشار اولیه، دولت کانادا گفت که اقدامات ویژه:

برای کسانی که با ویزای کار، تحصیل یا ویزیتوری موقت در کانادا هستند، تقاضای تمدید از داخل کانادا را آسان تر می کند. درخواست های ایرانیان مقیم در کانادا را به صورت دارای اولویت مورد رسیدگی قرار می دهد. یک مسیر جدید برای ایرانیانی که در حال حاضر در اینجا زندگی می کنند، مجوز کار باز را معرفی می کند. هزینه های پردازش خاصی را برای ایرانیانی که می خواهند اقامت خود را در کانادا تمدید کنند، معاف می کند. هزینه گذرنامه و سند سفر دائمی مقیم برای شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی کانادایی که در حال حاضر در ایران هستند و می خواهند خارج شوند، را معاف می کند. از بین هزینه های رسیدگی به پرونده معاف شده، متقاضیان ایرانی در کانادا نیازی به پرداخت هزینه رسیدگی به پرونده برای مجوز مقیم موقت، هزینه رسیدگی به درخواست برای تمدید مجوز اقامت موقت در کانادا یا هزینه جمع آوری بیومتریک نخواهند داشت.

نمایش خبر  به تحصیل در کانادا فکر می کنید؟  آنچه شما باید بدانید تا به عنوان یک دانشجوی بین المللی مستقر شوید و موفق شوید

برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید ایرانی باشند و دارای گذرنامه ایرانی معتبر باشند. همچنین باید هنگام تقاضا و هنگام اتخاذ تصمیم در مورد درخواست آنها، وضعیت مقیم موقت معتبر داشته باشند.

مسیر مجوز کار باز برای ایرانیان

ایرانیان واجد شرایط می توانند برای یک مجوز کار باز اقدام کنند. یک مجوز کار باز به دارندگان اجازه می دهد تقریبا برای هر کارفرمایی در کانادا، در هر صنعتی کار کنند.

علاوه بر این، آنها می توانند برای جریان های مقیم موقت جدید (برای مثال، از ویزای بازدید کننده به مجوز تحصیل) بدون پرداخت هزینه اقدام کنند. اگر یک ویزا یا مجوز پس از اینکه آنها برای یک جریان جدید اقدام کرده اند، منقضی شود، آنها به عنوان نگهداری وضعیت در نظر گرفته خواهند شد.

ایران یکی از کشورهای منبع اصلی برای شهروندان کانادایی است

کانادا مقصد محبوبی برای ایرانیان است. بر اساس داده های موسسه شهروندی کانادا، ایرانیان پنجمین تعداد بالایی از مهاجران جدید بودند که بین ژانویه و سپتامبر 2023 شهروند کانادایی شدند.

علاوه بر این، داده ها از IRCC نشان می دهد که در پایان سال 2023 نیز 14,780 ایرانی با مجوز تحصیل در کانادا و 10,670 مقیم دائمی وجود داشت.

همچنین داده های IRCC نیز نشان می دهد که در سال 2022، ایران هشتمین کشور منبع برای فرودگاه های مهاجرت بود. به طور خاص، 11,105 ایرانی در آن سال مقیم دائمی شدند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420