Skip to content
به تحصیل در کانادا فکر می کنید؟  آنچه شما باید بدانید تا به عنوان یک دانشجوی بین المللی مستقر شوید و موفق شوید

تاریخ انتشار

مطمئن نیستید برای تحصیل در کانادا چه کاری باید انجام دهید؟  راهنمای ما را در زیر در مورد آنچه باید بدانید بررسی کنید.

  •  

کانادا خانه کوه های زیبا، دشت های زیبا، برخی از بزرگترین شهرهای جهان – و دانشگاه های برتر است.

 اگر قصد تحصیل در کانادا را به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی دارید، ممکن است از خود بپرسید که شامل چه چیزی است، چگونه آماده شوید و پس از فارغ‌التحصیلی چه گزینه‌های اقامتی شما وجود دارد.

 برای کمک به شما در درک نحوه تحصیل در خارج از کشور در کانادا، ما این راهنما را ایجاد کرده ایم تا شما را گام به گام در این فرآیند راهنمایی کنیم.  به این ترتیب، می توانید زمان کمتری را برای انجام تحقیقات آنلاین و زمان بیشتری را برای آماده شدن برای زندگی جدید خود در یکی از موسسات آموزشی بزرگ کانادا صرف کنید.

اول از همه: مدرسه خود را انتخاب کنید!

اولین قدم در سفر شما به عنوان یک دانش آموز بین المللی، تصمیم گیری در مورد مدرسه است.  حتی از دور، می‌توانید برنامه‌ها را بررسی کنید، درک درستی از زندگی دانشگاهی داشته باشید و در یک تور مجازی شرکت کنید.  (البته، اگر بتوانید حضوری مراجعه کنید، حتی بهتر است!)

 درخواست برای تحصیلات تکمیلی؟  با محققانی که می‌خواهید با آنها کار کنید تماس بگیرید و از آنها بپرسید که اگر در حال دنبال کردن مدرک تحقیقاتی هستید، آیا مایلند استاد راهنما یا در کمیته پایان نامه شما باشند.

 توجه به این نکته ضروری است که همه موسسات آموزشی در کانادا نمی توانند دانشجویان بین المللی را پذیرش کنند.  فقط مدارسی که یک مؤسسه آموزشی تعیین شده هستند برای میزبانی از دانشجویان بین المللی تأیید شده اند.  شما می توانید لیستی از DLIهایی را که می توانید برای آنها درخواست کنید، اینجا ببینید.

 هنگامی که یک DLI پیدا کردید که دوست دارید چند سال آینده را در آن سپری کنید، یک برنامه کاربردی ارسال کنید.  برای مرحله بعدی فرآیند به نامه پذیرش نیاز دارید.

مرحله 2: مطمئن شوید که واجد شرایط هستید و اسناد خود را سازماندهی می کنید

وارد مدرسه رویاهایت شدی!  اکنون تقریباً آماده درخواست برای مجوز تحصیل هستید.  فقط باید مطمئن شوید که با معیارها مطابقت دارید و تمام مدارک خود را با هم داشته باشید.

 در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

 نامه پذیرش.  این نامه پذیرش از مدرسه ای است که در آن شرکت خواهید کرد.  اگر نمی خواهید، نیازی به تحویل نسخه اصلی ندارید.  می توانید یک نسخه ارسال کنید.

 اثبات هویت.  مانند هر سفر خارج از کشور، برای افراد کشورتان به پاسپورت یا سایر مدارک سفر معتبر مورد نیاز در کانادا نیاز دارید.

 اثبات عدم سوء پیشینه کیفری  بخشی از درخواست برای مجوز تحصیل اثبات این است که شما سابقه کیفری ندارید.  این معمولاً شامل گرفتن یک سند رسمی از پلیس است.

 اثبات وجوه  قبل از اینکه بتوانید به کانادا بیایید، باید ثابت کنید که تا زمانی که اینجا هستید می توانید از خود و اعضای خانواده همراه خود حمایت کنید.  شما باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و هزینه های بازگشت خود را بپردازید.

 چند راه برای ارائه اثبات وجوه:

  • یک حساب بانکی کانادایی به نام شما با پول کافی برای حمایت از خودتان.  برای مثال، حساب‌های بانکی از Scotiabank’s StartRight® Program (1) به‌طور خاص برای دانشجویان بین‌المللی برای این منظور ایجاد شده‌اند.
  •  گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (GIC) از یک موسسه مالی کانادایی.  Scotiabank برنامه دانشجویی GIC را برای کمک به دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط ارائه مدرکی مبنی بر وجوه ارائه می‌دهد (2).
  •  اگر کشور شما هنوز واجد شرایط برنامه GIC دانشجویی Scotiabank نیست، ممکن است همچنان واجد شرایط انتقال 50,000 دلار کانادا برای نشان دادن مدرک مالی خود با برنامه‌هایی مانند برنامه حساب بین‌المللی Scotiabank باشید.
  •  صورت‌حساب بانکی در چهار ماه گذشته.
  •  اثبات وام دانشجویی از بانک یا صادرکننده دیگر.
  •  پیش نویس بانک به دلار کانادا.
  •  مدرکی مبنی بر پرداخت شهریه و هزینه مسکن شما.
  •  نامه ای از سازمان، شخص یا مدرسه که پول مدرک شما را به شما می دهد.
  •  مدرک تحصیلی یا سایر بودجه.
نمایش خبر  از امروز دانشجویان بین المللی می توانند بطور موقت بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند.

اثبات سلامتی  برخی از دانشجویان بین المللی ملزم به دریافت گواهی سلامت هستند.  پزشک خانواده شما معمولاً می تواند این مورد را ارائه دهد، اما شما باید آزمایشات اضافی را انجام دهید.

 مدرکی که بعد از مدرک تحصیلی خود را ترک خواهید کرد.  در حالی که بسیاری از دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود برای اقامت و کار در کانادا درخواست دهند، شما باید ثابت کنید که احتمالاً برای دریافت مجوز تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت.

 در موارد نادر، ممکن است نیاز به ارائه اطلاعات اضافی نیز داشته باشید، مانند:

 توضیح نامه.  شما می دانید که چرا می خواهید در کانادا تحصیل کنید، اما صادرکنندگان مجوز تحصیل ممکن است بخواهند بهتر بفهمند.

 اعلامیه حافظ  اگر فرزندان خردسال را با خود به کانادا می آورید، باید فرم اظهارنامه سرپرست را پر کنید.

 گواهی پذیرش کبک.  اگر می خواهید در کبک برای هر دوره ای بیش از شش ماه تحصیل کنید، به این فرم اضافی نیاز دارید.  مدرسه شما به شما کمک می کند برای CAQ درخواست دهید.

مرحله 3: زمان درخواست برای مجوز تحصیل است

شما عاشق پر کردن فرم ها هستید، درست است؟  خوب، ما می دانیم که هیچ کس این کار را نمی کند.  اما این بخش بسیار مهم است زیرا شما نمی توانید بدون مجوز تحصیل در کانادا تحصیل کنید.

 شما می توانید برای مجوز تحصیل به صورت آنلاین یا از طریق یک درخواست کاغذی درخواست دهید.  اینکه چگونه باید درخواست دهید و چه بخشی از درخواست است بستگی به این دارد که آیا اسناد سفر مناسب دارید یا خیر.  افراد دارای معلولیت نیز می توانند از طریق یک اپلیکیشن کاغذی درخواست دهند.

 هنگامی که درخواست را پر کردید و تمام مدارک مورد نیاز را ارائه کردید، باید هزینه پردازش و هزینه بیومتریک برای اثر انگشت و عکس بپردازید.  هزینه درخواست مجوز تحصیل 150 دلار کانادا و هزینه بیومتریک 85 دلار کانادا یا 170 دلار کانادا برای یک خانواده است (هزینه ها قابل تغییر است).

 همچنین ممکن است هزینه های اضافی برای گواهی های پلیس یا معاینه پزشکی که ممکن است لازم باشد انجام دهید وجود داشته باشد.

 اگر در محل زندگی خود واجد شرایط دریافت مستقیم Streambased دانشجویی هستید، ممکن است بتوانید مجوز دانشجویی خود را در کمتر از 20 روز تأیید کنید.  با این حال، معمولاً ممکن است تا 12 هفته یا بیشتر برای پردازش درخواست مجوز تحصیل طول بکشد.  این وب سایت به شما امکان می دهد زمان های پردازش فعلی را بررسی کنید.  حتما به موقع درخواست بدهید!

مرحله 4: شما اینجا هستید!  زمان راه اندازی

ورود به کانادا را تبریک می گویم.  شما تقریباً آماده شروع مدرک خود هستید – فقط باید از تدارکات مهم مراقبت کنید، مانند تعیین محل زندگی و استقرار در آن.

 محل اقامت خود را حل و فصل کنید.  اگر در اقامتگاه اقامت دارید، می توانید این مرحله را رد کنید.  یافتن مکانی برای اجاره در کشوری که هرگز در آن زندگی نکرده اید می تواند پیچیده باشد.  برای ساده کردن کارها، ممکن است بخواهید روی مکان‌های نزدیک به محوطه دانشگاه یا مبله‌ها تمرکز کنید.  شما همچنین ممکن است به دنبال اتاقی در خانه ای بگردید که توسط دانشجویان همکار مشترک است.  می‌توانید فهرست‌های اجاره‌ای برای اکثر شهرهای کانادا را در سایت‌هایی مانند Craigslist، Kijiji، یا AirBnB بیابید، اما همیشه هنگام جستجوی آنلاین مسکن مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

نمایش خبر  مقیمان موقت بیشتری خارج از شهرهای بزرگ کانادا مستقر می‌شوند

 کار پیدا کن  دانشجویان بین المللی از نظر اشتغال محدود هستند، اما معمولاً اگر در تعطیلات برنامه ریزی شده یا تعطیلات تابستانی باشند، می توانند تا 20 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در داخل و خارج از دانشگاه کار کنند.  بسیاری از مدارس فرصت‌های یادگیری کار را برای دانش‌آموزان بین‌المللی ارائه می‌دهند، بنابراین حتماً برای کمک در جستجوی شغل با مدرسه خود در ارتباط باشید.

 حساب بانکی بگیرید  شما می خواهید که امور مالی خود را در کانادا تنظیم کنید، به راحتی می توانید صورتحساب ها را پرداخت کنید، پول سپرده گذاری کنید و شروع به ایجاد سابقه اعتباری کنید.  می توانید آخرین پیشنهاد ما برای دانشجویان بین المللی را در اینجا بررسی کنید.  یک قرار ملاقات در شعبه Scotiabank بگیرید و شناسه، مجوز تحصیل و سایر اطلاعات شخصی مورد نیاز برای راه اندازی حساب را به همراه داشته باشید.  اگر مدرکی بیاورید که دانشجوی کانادا هستید، ممکن است پیشنهادات حساب بانکی دانشجو را نیز واجد شرایط کنید.

مرحله 5: در جامعه مدرسه خود مستقر شوید

بسیاری از دانشجویان بین المللی وقتی به کشور دیگری نقل مکان می کنند، کمی شوک فرهنگی و تنهایی را تجربه می کنند.  اگر شما هم احساس دلتنگی کنید، کاملا طبیعی است.

 ایجاد جامعه کمک خواهد کرد.  برخی از چیزهایی که باید امتحان کنید:

با سایر دانشجویان بین المللی ارتباط برقرار کنید.  اکثر مدارس چالش‌هایی را که دانش‌آموزان بین‌المللی با آن روبرو هستند را درک می‌کنند و برنامه‌های آکادمیک و اجتماعی با هدف کمک به آنها در انتقال و ادغام آسان‌تر دارند.  اینها عالی هستند زیرا شما با تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی جالبی مانند شما ملاقات خواهید کرد.  دوستان جدید!

 مشارکت کنید.  اگر نگران این هستید که کسی را نشناسید، بهترین راه برای تغییر آن این است که خودتان را در آنجا قرار دهید.  اکثر مدارس هفته باشگاهی دارند که در آن شما را با روش هایی برای مشارکت در محوطه دانشگاه آشنا می کنند.  شاید بخواهید با عضویت در یک باشگاه صخره نوردی به یک باشگاه صخره نوردی بپیوندید یا یک زبان جدید یاد بگیرید.  همچنین می‌توانید فرصت‌های داوطلبانه را بررسی کنید، چه در داخل یا خارج از دانشگاه.  برقراری ارتباط با دیگرانی که عاشق چیزهای مشابه شما هستند، ایجاد دوستان و ارتباطات جدید را آسان تر می کند.

 دریافت پشتیبانی.  اگر در مدرسه جدید یا در جامعه جدیدتان مشکل دارید، با افرادی در مدرسه خود تماس بگیرید که برای کمک در آنجا هستند.  اگر به حمایت سلامت روان نیاز دارید، اکثر مدارس خدمات مشاوره دانش‌آموزی یا گروه‌های حمایت همسالان دارند.  مشکلات تحصیلی دارید؟  با مشاور علمی دانشکده خود تماس بگیرید.  همه گاهی نیاز به کمک کوچک دارند.

مرحله 6: مدرک خود را گرفتید.  حالا چی؟

توانجامش دادی!  اکنون که مدرک خود را دریافت کرده اید، به این فکر می کنید که آیا می توانید در کانادا بمانید؟  پاسخ این است که بستگی دارد.

 کانادا دارای یک برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی است که به شما امکان می دهد تجربه کاری کانادایی به دست آورید و به طور بالقوه برای اقامت دائم در جاده درخواست دهید.  این مجوزهای کاری بسته به طول برنامه شما بین هشت ماه تا سه سال معتبر است.  اگر برنامه شما دو سال یا بیشتر بود، برای سه سال کامل واجد شرایط هستید.

نمایش خبر  انتاریو از 828 نامزد اکسپرس انتری دعوت می کند

 برای واجد شرایط بودن، باید داشته باشید:

  • مدرک، گواهینامه یا دیپلم در DLI که حداقل هشت ماه طول می کشید، تکمیل کنید.
  •  در هر جلسه تحصیلی برنامه خود دانشجوی تمام وقت بوده اید.
  •  ریز نمرات تأیید می کند که شما تمام شرایط مدرک را دارید.
  •  دارای مجوز دانشجویی در مدت 180 روز پس از درخواست.

برخی چیزها شما را ناتوان می کند:

  • قبلاً مجوز کار پس از فارغ التحصیلی صادر شده باشد.
  •  در برنامه جوایز دولت کانادا شرکت کرد.
  •  بیشتر اعتبارات خود را از طریق آموزش از راه دور تکمیل کردید.
  •  برنامه تحصیلی را در یک موسسه غیر کانادایی واقع در کانادا تکمیل کرد.

آیا می خواهید اقامت دائم داشته باشید؟  شما می توانید پس از فارغ التحصیلی مستقیماً برای اقامت دائم درخواست دهید یا می توانید ابتدا برای PGWP درخواست دهید و سپس در حالی که دارای PGWP هستید برای اقامت دائم اقدام کنید.  در اینجا راهنمای درخواست برای اقامت دائم است.

خط پایین

در حالی که مهاجرت به یک کشور جدید برای شروع مدرک شامل پرش های بوروکراتیک زیادی است، برای فرصت های آموزشی که به دست خواهید آورد ارزش آن را دارد.  اگرچه ممکن است این فرآیند خسته کننده به نظر برسد، با استفاده از این راهنما آن را یک قدم بردارید و همه چیز را انجام خواهید داد.

 شما این را دارید!

لینک های سریع:

سلب مسئولیت حقوقی: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است.  نباید به عنوان مشاوره مالی، مالیاتی یا سرمایه گذاری یا تضمین در مورد آینده به آن اعتماد کرد و همچنین نباید به عنوان توصیه ای برای خرید یا فروش تلقی شود.  اطلاعات موجود در این مقاله، از جمله اطلاعات مربوط به نرخ بهره، شرایط بازار، قوانین مالیاتی و سایر عوامل سرمایه گذاری بدون اطلاع قبلی قابل تغییر هستند و بانک نوا اسکوشیا مسئولیتی در قبال به روز رسانی این اطلاعات ندارد.  اعتقاد بر این است که تمام منابع شخص ثالث تا تاریخ انتشار دقیق و قابل اعتماد هستند و بانک نوا اسکوشیا صحت یا قابلیت اطمینان آن را تضمین نمی کند.  خوانندگان باید برای مشاوره مالی، سرمایه گذاری و/یا مالیاتی خاص متناسب با نیازهایشان با مشاور حرفه ای خود مشورت کنند تا اطمینان حاصل شود که شرایط فردی به درستی در نظر گرفته شده و اقدام بر اساس آخرین اطلاعات موجود انجام می شود.

 1 برنامه StartRight Scotiabank، برای ساکنان دائم کانادا از 0 تا 3 سال در کانادا، دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی ایجاد شده است.

 2 برای دانشجویان بین المللی از چین، هند، پاکستان، ویتنام، فیلیپین، برزیل، پرو و ​​کلمبیا در دسترس است.  این هدف برای درخواست معاملاتی نیست که در حوزه های قضایی مربوطه مجاز نیستند.