Skip to content
چگونه از کنیا به کانادا مهاجرت کنیم

تاریخ انتشار

کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرتی را ارائه می دهد و همیشه به دنبال استعدادها از سراسر جهان است.

مهاجرت به کانادا یک تجربه هیجان انگیز و تغییر دهنده زندگی است.  کانادا کشوری با استاندارد زندگی بالا و شهرت جهانی برای امنیت و ثبات است.  همچنین کشوری است که دائماً به دنبال استقبال از استعدادهای جهانی است زیرا در حال حاضر با کمبود فزاینده نیروی کار در چندین بخش مواجه است.  این تا حد زیادی به دلیل پیری جمعیت کانادا و نرخ پایین تولد است.

 برنامه سطوح مهاجرت کانادا به دنبال پذیرش بیش از 450000 مقیم دائم جدید تا پایان سال 2024 است. برای دستیابی به این هدف، بیش از 100 مسیر مهاجرتی را برای کسانی که به دنبال شروع مرحله بعدی زندگی خود هستند ارائه می دهد.  اگر قصد مهاجرت از کنیا به کانادا را دارید، ارزش بررسی برخی از برجسته ترین راه های موجود را دارد.

اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری محبوب‌ترین مسیر برای ورود کارگران ماهر به کانادا است.  این یک سیستم مدیریت برنامه است که با سه برنامه، برنامه کارگر ماهر فدرال ، برنامه تجارت ماهر فدرال  و دسته تجربه کانادایی  کار می کند تا صلاحیت های یک کاندید را ارزیابی کند و آنها را در کنار سایر کاندیدها رتبه بندی کند.

 کاندیداها با استفاده از سیستم رتبه‌بندی جامع  رتبه‌بندی می‌شوند.  هنگامی که یک داوطلب اکسپرس انتری واجد شرایط بودن یکی از برنامه‌ها را ارزیابی کرد و نمایه خود را در وب‌سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا آپلود کرد، به او یک امتیاز داده می‌شود که به عنوان امتیاز CRS شناخته می‌شود.  این امتیاز بر اساس عواملی مانند تحصیلات، توانایی زبان، سابقه کار و سایر عوامل سرمایه انسانی مانند سن است.  هرچه امتیاز CRS بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که یک کاندید دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم دریافت کند.

نمایش خبر  چگونه می توانم در کانادا بدون LMIA کار کنم؟

برنامه کارگران ماهر فدرال

در میان برنامه‌های اکسپرس اینتری، برنامه کارگران ماهر فدرال برجسته‌ترین مسیر برای کسانی است که تجربه کاری و تحصیلات خارج از کانادا دارند و مایل به مهاجرت دائمی هستند.  این اولین برنامه در جهان بود که دارای سیستم امتیازی بود که برای ارزیابی بی طرفانه نامزدها طراحی شده بود و مبنای برنامه های مشابه در سایر کشورها بوده است.

 مانند همه برنامه‌های اکسپرس اینتری، اولین قدم برای کاندید شدن در FSWP این است که خود ارزیابی کنید که آیا حداقل شرایط واجد شرایط بودن را دارید یا خیر.

  • حداقل یک سال سابقه کار ماهر
  •  حداقل معیار زبان کانادایی 7 در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی آنها
  •  حداقل یک مدرک تحصیلی
  •  اثبات وجوه (در صورت وجود)
  •  حداقل 67 از 100 امتیاز را در جدول امتیازدهی FSWP کسب کنید

اگر واجد شرایط هستید چه کاری باید انجام دهید

اگر شرایط واجد شرایط بودن را دارید، قدم بعدی ایجاد یک نمایه در وب سایت IRCC است.  هنگامی که نمایه شما آپلود شد، امتیاز CRS خود را دریافت کرده و وارد استخر می شوید.

 IRCC قرعه کشی اکسپرس انتری را از 6 ژوئیه امسال از سر گرفته است.  به طور معمول، هر دو هفته یک بار قرعه کشی هایی وجود دارد که در آن به داوطلبانی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، یک ITA صادر می شود.  امتیاز CRS با هر قرعه کشی تغییر می کند، بنابراین حتی اگر در یک قرعه کشی دعوت نشده باشید، ممکن است همچنان در قرعه کشی بعدی دعوت شوید.  IRCC یک استاندارد پردازش شش ماهه برای همه برنامه ها دارد.

نمایش خبر  چند دانشجوی بین‌المللی در سال 2023 به مقیم دائم تبدیل شدند؟

 اگر ITA دریافت کنید، 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را برای اقامت دائم به IRCC ارسال کنید.

تغییرات در اکسپرس اینتری در سال 2023

با نگاهی به آینده در سال 2023، دولت کانادا قانونی را تصویب کرده است که به IRCC اجازه می دهد تا قرعه کشی های هدفمندی را برگزار کند که از کاندیداها دعوت می کند تا بر اساس شغل، زبان یا سطح تحصیلی یک نامزد، به جای CRS یا مدرک تحصیلی، برای وضعیت اقامت دائم درخواست دهند.  برنامه واجد شرایط بودن  شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، به اخبار CIC گفت که این اقدام به IRCC کمک می کند تا شکاف های فوری در بازار کار کانادا را برطرف کند.

نامزدی استانی

همه استان‌ها، به جز کبک و نوناووت، برنامه‌های کاندید استانی  دارند.  این برنامه ها به دولت های استانی این امکان را می دهد که کاندیدهایی را که فکر می کنند برای استان مناسب هستند انتخاب کنند.

 استان‌ها می‌توانند از کاندیداهایی از اکسپرس انتری پوول که احساس می‌کنند مناسب استان هستند دعوت کنند تا مستقیماً برای نامزدی به دولت استانی درخواست دهند، فرآیندی که به عنوان نامزدی پیشرفته شناخته می‌شود.  داوطلبانی که ممکن است در اکسپرس انتری پوول نباشند می توانند درخواستی را مستقیماً به استان ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرند.

 نامزدی استانی می تواند به عنوان یک تقویت بزرگ برای اکسپرس اینتری عمل کند، زیرا به افرادی که نامزد استانی می شوند به طور خودکار 600 امتیاز CRS داده می شود و به احتمال زیاد ITA دریافت می کنند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420