Skip to content
چگونه می توانم در کانادا بدون LMIA کار کنم؟

تاریخ انتشار

بسیاری از گزینه های مجاز کار کانادا, برای کارکنان خارجی وجود دارد که نیازی به LMIA ندارند.

هدف از ارزیابی تأثیر بازار کار این است که مطمئن شود که استخدام یک کارگر خارجی تأثیر مثبت یا خنثی بر نیروی کار کانادا خواهد داشت.  مجوزهای کاری که نیاز به LMIA دارند، تحت برنامه کارمند خارجی موقت قرار می‌گیرند.

 کانادا به برخی از کارگران خارجی اجازه می دهد تا بدون LMIA به کانادا بیایند و کار کنند.  این کارگران تحت برنامه تحرک بین‌المللی قرار دارند.  هدف IMP ارتقاء منافع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا است.  بسیاری از رایج ترین جریان های معاف از LMIA تحت IMP قرار می گیرند که می توان آنها را به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • مزایای قابل توجه
  • اشتغال متقابل
  • کارگران خیریه و مذهبی

سود قابل توجه

کار پیشنهادی یک تبعه خارجی باید برای کانادا مفید باشد، به این معنی که باید مهم یا قابل توجه باشد.  افسران ویزای کانادا در تعیین اینکه چه کسی مجوز کار تحت این دسته را صادر می کند، انعطاف پذیری دارند.  برخی از اقدامات عینی برای “منافع اجتماعی یا فرهنگی قابل توجه” عبارتند از:

  • سوابق تحصیلی که نشان می دهد کارگر خارجی دارای مدرک، دیپلم، گواهی یا جایزه از یک موسسه آموزشی مرتبط با حوزه توانایی خود است.
  • شواهدی از کارفرمایان فعلی یا سابق در مورد تجربه کارگران خارجی در شغل یا حوزه توانایی
  • تبعه خارجی دریافت کننده جوایز یا اختراعات ملی یا بین المللی است
  • شواهدی مبنی بر عضویت در سازمان هایی که نیاز به تعالی اعضای آن دارند
  • شواهدی مبنی بر به رسمیت شناختن دستاوردها و مشارکت های قابل توجه در زمینه خود
  • شواهدی مبنی بر مشارکت علمی یا علمی در زمینه خود
  • انتشارات تالیف شده توسط اتباع خارجی در انتشارات دانشگاهی یا صنعتی
  • نقش رهبری در سازمانی با شهرت برجسته
نمایش خبر  تعداد مهاجران معوقه کانادا به 2.4 میلیون نفر افزایش یافته است

در اینجا برخی از برنامه‌های مجوز کار معاف از LMIA در زیر دسته مزایای قابل توجه آمده است.

کارآفرینان یا افراد خوداشتغال

کارآفرینان یا افراد خوداشتغالی که می خواهند برای راه اندازی یا اداره یک کسب و کار به کانادا بیایند، ممکن است از معافیت LMIA برخوردار شوند.  متقاضی تحت این برنامه باید مالک انحصاری یا اکثریت کسب و کار باشد و باید نشان دهد که این تجارت برای کانادا سود قابل توجهی خواهد داشت.  توجه به این نکته مهم است که شما فقط در صورتی واجد شرایط این نوع مجوز کار خواهید بود که کار آنها در کانادا موقتی باشد.

انتقال گیرندگان درون شرکتی

کسب‌وکارهای خارجی که شرکت مادر، شعبه، شرکت تابعه یا وابسته در کانادا دارند، می‌توانند پرسنل مهمی را از طریق انتقال‌دهندگان درون شرکتی به کانادا بیاورند.  متقاضی باید یک مدیر اجرایی یا ارشد، مدیران عملکردی یا کارمندی باشد که دانش تخصصی از محصولات، خدمات، فرآیندها و رویه های شرکت داشته باشد.

CUSMA

براساس توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک، شهروندان ایالات متحده و مکزیک می‌توانند بدون نیاز به LMIA مجوز کار دریافت کنند.

چهار دسته از کارهای موقت تحت پوشش CUSMA وجود دارد:

CUSMA Professionals: متقاضیانی که واجد شرایط کار در یکی از حدود 60 حرفه مورد نظر هستند.

 نقل و انتقالات درون شرکتی CUSMA: کارگرانی که به کانادا منتقل می شوند تا در شعبه، شرکت تابعه یا وابسته کارفرمای آمریکایی یا مکزیکی خود کار کنند که شرایط ICT را برآورده می کند.

 CUSMA Traders: کارگرانی که به کانادا می آیند تا تجارت کالا یا خدمات را بین کانادا و کشور شهروندی خود، ایالات متحده یا مکزیک انجام دهند.

نمایش خبر  تغییرات در هزینه های اقامت دائم کانادا از 30 آوریل 2024

 سرمایه گذاران CUSMA: سرمایه گذارانی که سرمایه گذاری قابل توجهی در یک کسب و کار جدید یا موجود کانادایی انجام داده اند و برای توسعه و هدایت کسب و کار به کانادا می آیند.

CETA

توافقنامه جامع اقتصادی و تجاری به بازدیدکنندگان تجاری، سرمایه‌گذاران، ICT، ارائه‌دهندگان خدمات و متخصصان مستقل اجازه می‌دهد بدون LMIA به کانادا بیایند.

کارگران تولید تلویزیون و فیلم

شرکت‌های تولید تلویزیون و فیلم می‌توانند کارگران را به کانادا بیاورند، در صورتی که بتوانند نشان دهند که کاری که باید توسط کارگر خارجی انجام شود برای تولید ضروری است.

استخدام متقابل

زمانی که کانادایی‌ها فرصت‌های کار متقابل مشابهی در خارج از کشور دارند، قراردادهای استخدامی متقابل به کار خارجی اجازه می‌دهد در کانادا کار کند.  این قراردادها می تواند به شکل زیر باشد:

  • قراردادهای بین المللی: کارگر خارجی باید برای کانادا سود قابل توجهی داشته باشد.
  •  برنامه های تبادل بین المللی: برنامه ای برای جوانان بین المللی که به کانادا می آیند کار کنند.

امور خیریه و مذهبی

کارگر خیریه

خیریه به عنوان رهایی از فقر، پیشرفت تحصیلی یا برخی اهداف دیگر که به نفع جامعه است تعریف می شود.  ثبت نام در آژانس درآمد کانادا به عنوان یک موسسه خیریه یک شاخص قوی است که یک سازمان ماهیت خیریه دارد، اما کارگران خارجی ممکن است بتوانند برای سازمانی که در CRA ثبت نشده است، در کانادا کار کنند.

کارگران مذهبی

اتباع خارجی باید بخشی از اعتقادات مذهبی یک جامعه مذهبی خاص باشند که در آن قصد کار دارند.  وظايف اوليه كارگر خارجي يك هدف مذهبي خاص است، مانند آموزش يا ترويج يك دين يا مذهب.

نمایش خبر  خانواده برخی از نیروهای کار خارجی موقت اکنون برای مجوزهای کار کانادایی تحت ضوابط موقت واجد شرایط شناخته می شوند.