Skip to content
چگونه از همسر و فرزندان خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنید.

تاریخ انتشار

اطلاعاتی در مورد حمایت مالی خانواده برای اقامت دائم کانادا.

شهروندان کانادایی و مقیمان دائم می توانند از بستگان درجه یک خود برای مهاجرت به کانادا (Canadian immigration) حمایت مالی کنند.

به عنوان حامی، باید یک سری معیارهای قطعی جهت واجد شرایط شدن را داشته باشید. به عنوان مثال، شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید؛ دارای تابعیت کانادا، اقامت دائم یا اعتبار هندی (بر اساس قانون هند) باشید؛ ثابت کنید که کمک های اجتماعی دریافت نمی کنید؛ و می‌توانید از نظر مالی، خانواده خود را تامین کنید.

چند معیار خاص دیگر نیز وجود دارد. اگر شهروندی هستید که از خارج از کانادا برای حمایت از خانواده خود درخواست می دهید، باید ثابت کنید که تا زمانی که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (I R C C) در مورد پرونده شما تصمیم بگیرد، قصد بازگشت دارید. ساکنان دائم باید از داخل کانادا اسپانسر همسر خود شوند. همچنین تحت برخی شرایط ممکن است صلاحیت شما برای اسپانسری لغو شود، مانند عدم معافیت به دلیل ورشکستگی.

Sponsor your family for Canadian immigration
از خانواده خود برای مهاجرت به کانادا حمایت مالی کنید

در مورد اینکه از چه کسانی می توانید تحت این برنامه خاص حمایت کنید، کانادا سه نوع پارتنر (شریک) مختلف را به رسمیت می شناسد: همسران، پارتنر های عرفی و پارتنر های زناشویی. شما همچنین می توانید از فرزندان تحت تکفل خود نیز حمایت مالی کنید.

همسران باید طی یک مراسم حضوری با اسپانسر خود ازدواج کرده باشند. ازدواج های مجازی برای مقاصد مهاجرت به رسمیت شناخته نمی شوند.
( Virtual marriages are not recognized)

شریک های عرفی باید ثابت کنند که حداقل 12 ماه با هم زندگی کرده اند.

شریک های زناشویی خارج از کانادا زندگی می کنند و حداقل یک سال است که با هم رابطه دارند. آنها باید ثابت کنند که موانع قانونی یا اجتماعی وجود دارد که مانع از ازدواج یا زندگی مشترک آنها می شود. شما نمی توانید از پارتنر زناشویی که در کانادا زندگی می کند حمایت مالی کنید.

نمایش خبر  رسمی شدن: نحوه درخواست شهروندی کانادا به عنوان مقیم دائم

در همه موارد، شریک زندگی شما باید بالای 18 سال سن داشته باشد. IRCC با انجام بررسی‌های امنیتی پزشکی و سابقه فرد، قابل قبول بودن شریک زندگی شما را بررسی می‌کند. افرادی که محکومیت کیفری دارند اغلب اجازه ندارند به کانادا بیایند، اما ممکن است گزینه هایی برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری وجود داشته باشد.
( overcome criminal inadmissibility)

افسر مهاجرتی که پرونده شما را مدیریت می کند همچنین می خواهد ببیند که آیا شما و شریک زندگی تان در یک رابطه واقعی هستید یا خیر. آنها می خواهند افرادی را بپذیرند که برای دوباره دور هم جمع شدن خانواده به کانادا می آیند و نه افرادی که فقط با هدف مهاجرت به کانادا ازدواج می کنند.

فرزندان وابسته (تحت تکفل)

اگر فرزندان، زیر 22 سال سن داشته باشند و همسر یا شریک زندگی مشترک نداشته باشند، به عنوان افراد تحت تکفل محسوب می‌شوند. اگر سن آنها 22 سال یا بیشتر باشد، اگر به دلیل شرایط روحی یا جسمی قادر به حمایت مالی از خود نیستند و از قبل از 22 سالگی برای حمایت مالی به والدین خود وابسته بوده اند، می توانند به عنوان فرزند تحت تکفل شناخته شوند.

اگر فرزند شما در حالی که درخواستش در حال بررسی است، 22 ساله شود، ممکن است همچنان وابسته محسوب شود. با این حال، آنها باید تا زمانی که IRCC پردازش درخواست را به پایان برساند، سایر الزامات از پیش ذکر شده را برآورده کنند.

شما می توانید از فرزند خود یا شریک زندگی خود و فرزندش حمایت مالی کنید. اگر شهروند کانادا هستید، ممکن است فرزند شما همین الان هم شهروند کانادا باشد حتی اگر در کانادا به دنیا نیامده باشد. در این مورد، باید برای فرزند در خارج متولد شده خود درخواست اثبات شهروندی (Proof of Citizenship) دهید، البته اگر هنوز این کار را انجام نداده اید. اگر فرزندتان شهروند کانادا باشد، نیازی نیست اسپانسر او شوید.

نمایش خبر  بنابه‌گفته شورای بازرگانی کانادا، افزایش مهاجرت برای اقتصاد کانادا ضروریست دو سوم کسب‌وکارهای کانادایی نظرسنجی شده، از خارج استعدادها را استخدام می‌کنند.

اگر فرزند شما واجد شرایط شهروندی نیست و می‌خواهید بدون حمایت از شریک زندگی خود از او حمایت کنید، می‌توانید فرزند خود را به عنوان متقاضی اصلی در درخواست نام ببرید. شما باید ثابت کنید که والدین یا قیم قانونی دیگر، موافقت می کند که به فرزند شما اجازه مهاجرت به کانادا را بدهد.

برای کسانی که از همسر و فرزند تحت تکفل خود حمایت مالی می کنند، باید شریک زندگی خود را به عنوان متقاضی اصلی و فرزند را به عنوان تحت تکفل در درخواست نام ببرید.

اگر فرزند تحت تکفل دارای فرزند تحت تکفل (نوه شما) نیز می باشد، می توان آنها را نیز در درخواست گنجاند.
فرآیند حمایت از فرزندخواندگان ( adopted children) و اعضای خانواده بی سرپرست (orphaned family members) با حمایت مالی از فرزند خود یا فرزند شریک زندگی شما متفاوت است.

روند مهاجرت همسر، شریک زندگی (عرفی) و فرزندان تحت تکفل

دو درخواست برای حمایت از همسر، شریک زندگی یا فرزند شما نیاز است: درخواست شما برای تبدیل شدن به اسپانسر و درخواست خانواده شما برای اقامت دائم. هر دو درخواست اسپانسری و اقامت دائم باید همزمان ارائه شوند. اگر در کبک زندگی می کنید، روند اسپانسری متفاوتی وجود دارد. (sponsorship process)

اولین قدم، دریافت بسته درخواست است. دولت یک راهنمای درخواست (application guide) با اطلاعات خاص و به روز و همچنین جزئیاتِ نحوه پر کردن فرم ها را در راهنمای کامل (complete guide) ارائه می دهد. مدارک مورد نیاز برای اتباع خارجی به وضعیت اقامت، محل درخواست آن‌ها و شاید حتی سابقه سفر آن‌ها بستگی دارد.

نمایش خبر  چگونه می توانم اقامت خود را در کانادا به عنوان دانشجو تمدید کنم؟

علاوه بر راهنماهای درخواست، IRCC یک چک لیست اسناد (documents checklist) نیز ارائه می دهد که فرم ها و دستورالعمل های مورد نیاز برای درخواست خود را به شما نشان می دهد. این لیست نیز تغییر می کند، بنابراین مهم است که قبل از ارسال تمام اسناد، دوباره بررسی شود. باز هم، کشورهای مختلف الزامات فرم متفاوتی خواهند داشت.

زمانی که IRCC درخواست کامل شما را دریافت کرد، پردازش شروع می شود. اگر افسر متوجه شود که درخواست شما ناقص است، آن را به شما برمی گردانند و شما باید (پس از تکمیل) دوباره آن را ارسال کنید.

اداره IRCC یک استاندارد پردازش 12 ماهه برای درخواست های حمایت از همسر دارد، اگرچه ممکن است بیشتر طول بکشد. درخواست برای کودکان بسته به کشور متفاوت است.

در طول دوره پردازش، IRCC از متقاضیان خارجی درخواست بیومتریک (علم اندازه گیری و تحلیل مشخصات بیولوژیکی انسان مانند ثبت اثر انگشت و اسکن چشم با اهداف امنیتی) و تست های پزشکی می‌کند. شما 30 روز فرصت دارید تا آن‌ها را ارسال کنید. IRCC همچنین ممکن است در هر زمان درخواست اطلاعات بیشتر یا مصاحبه حضوری کند.

تا زمانی که IRCC در حال تصمیم گیری درباره درخواست شما است، می توانید وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین پیگیری و به روز کنید.(track and update your application status online) اداره IRCC دستورالعمل‌هایی را درباره آخرین مراحلی که همسر خارجی یا شریک زندگی باید انجام دهد تا مقیم دائم شود، برای شما ارسال می‌کند.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420