Skip to content
چگونه از آفریقای جنوبی به کانادا مهاجرت کنیم

تاریخ انتشار

کانادا قصد دارد تا سال 2024 پذیرای بیش از 450000 تازه وارد باشد.

 

استاندارد بالای زندگی کانادا و شهرت جهانی برای ایمنی و ثبات، آن را به مقصدی محبوب برای آفریقای جنوبی هایی که به دنبال خانه جدیدی در خارج از کشور هستند تبدیل کرده است.  کانادا همیشه به دنبال استعدادهای جهانی برای جبران کمبود فزاینده نیروی کار در چندین بخش است.  این تا حد زیادی به دلیل پیری جمعیت کانادا و نرخ پایین تولد است.

 کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرتی را برای کسانی که به دنبال شروع مرحله بعدی زندگی خود هستند و به دنبال پذیرش بیش از 450000 مقیم دائم جدید تا پایان سال 2024 هستند، ارائه می‌کند. برخی از مسیرها محبوب‌تر از بقیه هستند و بهتر است با آنها آشنا شوید.  آنها را انتخاب کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آنها بهترین گزینه برای شما و خانواده شما هستند یا خیر.

اکسپرس انتری

 

اکثر کارگران ماهری که به کانادا مهاجرت می کنند از طریق اکسپرس اینتری، که یک سیستم مدیریت برنامه کاربردی است که با سه برنامه کار می کند، می آیند.  برنامه کارگران ماهر فدرال ، برنامه تجارت ماهر فدرال و دسته تجربه کانادایی.  هدف این برنامه‌ها ارزیابی صلاحیت‌های داوطلب بر اساس معیارهای خاص و رتبه‌بندی آنها در کنار سایر نامزدها با استفاده از سیستم جامع رتبه‌بندی است.

 امتیازات CRS بر اساس عواملی مانند تحصیلات، توانایی زبان، تجربه کاری و سایر عوامل سرمایه انسانی مانند سن است.  هرچه امتیاز CRS بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که یک نامزد دعوت نامه ای برای درخواست برای اقامت دائم دریافت کند.  توانایی زبان یکی از تاثیرگذارترین عوامل در نمره CRS است.  این می تواند به آفریقای جنوبی مزیتی بدهد زیرا انگلیسی یکی از زبان های رسمی کانادا است.

نمایش خبر  مزایای گذرنامه کانادایی چیست؟

 اولین قدم برای کسانی که به برنامه اکسپرس انتری علاقه دارند این است که یک نامزد واجد شرایط بودن برای یکی از برنامه ها را خود ارزیابی کند و نمایه خود را در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  آپلود کند.  پس از تکمیل یک نمایه، کاندیداها امتیاز CRS خود را دریافت می کنند و در مقایسه با سایر کاندیداها در استخر اکسپرس انتری رتبه بندی می شوند.

برنامه کارگران ماهر فدرال

در بین همه برنامه‌های اکسپرس انتری، برنامه کارگر ماهر فدرال محبوب‌ترین راه برای کسانی است که تجربه کاری و تحصیلات خارج از کانادا دارند و مایل به مهاجرت دائمی هستند.  این اولین برنامه در جهان بود که دارای سیستم امتیازی بود که برای ارزیابی بی طرفانه نامزدها طراحی شده بود و مبنای برنامه های مشابه در سایر کشورها بوده است.

 اولین قدم برای تبدیل شدن به یک نامزد FSWP این است که خود ارزیابی کنید که آیا حداقل شرایط واجد شرایط بودن را دارید یا خیر:

  • حداقل یک سال سابقه کار ماهر
  •  حداقل معیار زبان کانادایی 7 در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی آنها
  •  حداقل یک مدرک تحصیلی
  •  اثبات وجوه (در صورت وجود)
  •  حداقل 67 از 100 امتیاز را در جدول امتیازدهی FSWP کسب کنید

اگر واجد شرایط هستید چه کاری باید انجام دهید

اگر برای FSWP واجد شرایط هستید، می توانید یک نمایه در وب سایت IRCC ایجاد کنید.  هنگامی که نمایه شما آپلود شد، امتیاز CRS خود را دریافت کرده و وارد پوول می شوید.

 IRCC قرعه کشی اکسپرس اینتری را در ۶ ژوئیه امسال از سر گرفت.  قرعه کشی هایی که در آن به کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، ITA صادر می شود، معمولا هر دو هفته یکبار انجام می شود.  امتیاز CRS با هر قرعه کشی تغییر می کند، بنابراین حتی اگر در یک قرعه کشی دعوت نشده باشید، ممکن است همچنان در قرعه کشی بعدی دعوت شوید.  IRCC یک استاندارد پردازش شش ماهه برای 80٪ از تمام برنامه های اکسپرس اینتری دارد.

نمایش خبر  سوالات متداول در مورد عدم پذیرش در کانادا

 اگر ITA دریافت کنید، 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را برای اقامت دائم به IRCC ارسال کنید.

برنامه های نامزدی استانی

در کنار اکسپرس اینتری، PNP یکی از دو راه اصلی مهاجرت به کانادا از طریق کلاس اقتصادی است.  همه استان‌ها، به‌جز کبک و نوناووت، برنامه‌های نامزد استانی دارند.  این برنامه ها به دولت های استانی این امکان را می دهد که نامزدهایی را که فکر می کنند برای استان مناسب هستند انتخاب کنند.

 استان‌ها می‌توانند از کاندیداهایی از اکسپرس انتری پوول که احساس می‌کنند مناسب استان هستند دعوت کنند تا مستقیماً برای نامزدی به دولت استانی درخواست دهند، فرآیندی که به عنوان نامزدی پیشرفته شناخته می‌شود.  داوطلبانی که ممکن است در اکسپرس انتری پوول نباشند می توانند درخواستی را مستقیماً به استان ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرند.

 نامزدی استانی می تواند به عنوان یک تقویت بزرگ برای اکسپرس اینتری عمل کند، زیرا به افرادی که نامزد استانی می شوند به طور خودکار 600 امتیاز CRS داده می شود و به احتمال زیاد ITA دریافت می کنند.

نتیجه

کانادا از یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان برخوردار است و در کل کشوری بسیار امن برای تازه واردان است.  آفریقای جنوبی که مایل به مهاجرت به کانادا هستند در موقعیت مناسبی قرار دارند زیرا یک زبان مشترک باعث می شود که امتیاز CRS بالایی کسب کنند و هر کسی از سراسر جهان ممکن است از اهداف بالای کانادا برای مقیم دائم بهره مند شود.