Skip to content
چهار روش مختلف برای دانشجویان بین المللی در کانادا که بتواند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست دهند

تاریخ انتشار

مجوز های  کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی که از یک دانشگاه کانادایی فارغ‌التحصیل شده‌اند، امکان زندگی و کار در این کشور را می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روند مقاله زیر را بخوانید.

برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی در کانادا روشی برای اقامت در این کشور پس از فارغ‌التحصیل شدن آنها از یک برنامه تحصیلات آموزش عالی، و آغاز زندگی و کارشان را می دهد.
این برنامه یک مجوز کار باز تا سه سال را به آنها می‌دهد، که به هر فارغ التحصیلی از یک دانشگاه مورد تایید در کانادا امکان کار برای یک کارفرمای کانادایی با انتخاب خود بدون داشتن پیشنهاد کار در زمان درخواست را میدهد.
در حالی که این برنامه دریافت مجوز کار تا ۳ سال را فراهم می کند مدت زمان واقعی این مجوز به طول برنامه تحصیلی که از آن فارغ التحصیل شده اند وابسته می‌باشد.

فرایند درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی
فرایند درخواست برای یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی می توانند از همان روزی شروع شود که متقاضی دست نویس رسمی و برنامه تاییدیه و تکمیل آن را دریافت می کند.  از آن روز تمام دانشجویان بین المللی که به دنبال مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستند ۶ ماه برای ثبت درخواست خود زمان در اختیار دارند.
بیشتر مسئولیت های اولیه متقاضی در این فرایند پله گرد آوری مدارک تعیین شده زیر از سوی وبسایت دولت کانادا می باشد:
مدرک تحصیلی یا دیپلم
یک نامه رسمی از موسسه آموزشی
یک رونوشت رسمی یا نسخه‌ای از رونوشت از وبسایت موسسه آموزشی

نمایش خبر  انتاریو قصد دارد ۱۰۰ کارآفرین مهاجر جذب کند

اداره مهاجرت کانادا ممکن است اسناد اضافی دیگری را نیز درخواست دهد.

زمانی که این گام تکمیل شود روش ها و گام های درخواست بسته به درخواست برای این برنامه از داخل یا خارج از کانادا می تواند متفاوت باشد. اکثر متقاضیان باید به صورت آنلاین درخواست دهند اما درخواست های کاغذی در شرایط خاصی فراهم هستند.

درخواست برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در داخل کانادا -درخواست آنلاین

پنج گام در این فرآیند مطابق زیر هستند

گام اول :آماده سازی موارد لازم برای درخواست.

متقاضی به یک کارت اعتباری معتبر اسکنر یا دوربین برای تهیه یک نسخه الکترونیک از مدارک درخواست نیاز دارد.

گام دوم : خواندن دستورالعمل پیش از آغاز درخواست.

 گام سوم: آماده سازی پاسخ برای ابزار آنلاین ابزار.

 آنلاین پیش از ثبت درخواست فهرست شخصی سازی شده و از مدارک لازم را برای فرد تهیه و ارائه می کند.

گام چهارم: اطلاع از دستمزد درخواست قابل اعمال.

دستمزدهای همراه با برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی می‌تواند شامل ترکیبی از موارد زیر باشد : 

دستمزد رسیدگی به پرونده، یک دستمزد دارنده مجوز کار باز، یک دستمزد مجوز کار، یک دستمزد بیومتریک و دستمزد های طرف سوم برای بررسی‌های پزشکی مجوز پلیس و یا دستمزد خدمات مرکز درخواست ویزا.

نکته اول: دستمزد طرف سوم باید مستقیماً به طرف سوم در صورت وجود پرداخت شود.

 نکته دوم: دستورالعمل‌ها درخواست به متقاضی می‌گوید که کدام دستمزد ها به آنها تعلق میگیرد و چطور باید دستمزدها پرداخت شود.

 گام پنجم: ایجاد یک اکانت آنلاین.

 یک اکانت آنلاین با ورود به روند اداره مهاجرت کانادا برای پرداخت دستمزد های درخواست ثبت درخواست و بررسی وضعیت درخواست ضروری می باشد.

نمایش خبر  دارندگان PGWP می توانند برای مجوز کار آزاد جدید درخواست دهند

درخواست برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی از خارج از کانادا -درخواست کاغذی

 چهار گام زیر در این فرایند مطرح هستند.

 گام اول : دریافت پکیج درخواست

 درخواست در وب سایت دولت کانادا قابل دانلود میباشد دستمزدهای درخواست غیر قابل استرداد می باشند. بنابراین اهمیت دارد که متقاضی واجد شرایط بودن خود را بررسی کند و تمام دستورالعمل ها پیش از ثبت درخواست را بخواند.

گام دوم تکمیل درخواست و پیوست اسناد لازم.

متقاضیان باید تضمین دهند که تمام اسناد مورد درخواست کامل هستند و درخواست آنها ثبت شده اند همچنان که اشتباها در این مرحله می تواند موجب تاخیر در فرایند شوند.

گام سوم: پرداخت دستمزدهای درخواست

دستمزد های همراه با برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی ترکیبی از موارد زیر می باشد:

دستمزد رسیدگی به پرونده، یک دستمزد دارنده مجوز کار باز، یک دستمزد مجوز کار، یک دستمزد بیومتریک و دستمزد های طرف سوم برای بررسی‌های پزشکی مجوز پلیس و یا دستمزد خدمات مرکز درخواست ویزا.

نکته اول :دستمزد طرف سوم باید مستقیماً به طرف سوم پرداخت شود.

 نکته دوم: راهنمایی های لازم موجود در درخواست در مورد دستمزدها به شما اطلاع رسانی می‌کنند.

 گام چهارم :ثبت درخواست در های تکمیل شده باید به آدرس مشخص شده در پکیج درخواست ثبت شوند . توجه داشته باشید که برای ثبت درخواست مدارک شما باید کامل باشند..


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420