Skip to content
چطور در زمینه کاری خود در کانادا شغلی بیابید

تاریخ انتشار

پیشنهاداتی درمورد نحوه  ی شروع کار در کانادا بعنوان یک تازه وارد.

کانادا می تواند سرزمین فرصت های جدید برای پیشبرد حرفه یا تجارت شما باشد.

به عنوان یک مهاجر جدید یا فردی که تمایل به مهاجرت به کانادا دارید، دریافت یک پیشنهاد شغلی می تواند زندگی شما را در استان جدیدتان بسیار آسان کند. در حالی که فرآیند جستجوی کار ممکن است در کشور مادری شما متفاوت باشد، این نکات می تواند به شما کمک کند تا فرصت های شغلی بیشتری پیدا کنید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

 

نکاتی در مورد یافتن شغل در بخش های برجسته

منابعی برای اکثر حرفه ها و مشاغل در کانادا وجود دارد، اما اگر یکی از مشاغل زیر را دنبال می کنید، اینها برخی از رشته های مورد تقاضا در کانادا هستند:

خدمات مالی: برای ایجاد شغل در بانکداری خرد یا تجارت اوراق بهادار، گواهینامه دوره اوراق بهادار کانادا می‌تواند به تضمین شغل کمک کند. علاقه‌مند به کار در Scotiabank هستید؟

فناوری اطلاعات: یک شغل در زمینه فناوری اطلاعات می‌تواند در حوزه‌هایی مانند توسعه، مدیریت پروژه و تضمین کیفیت باشد. گزینه های گسترده ای هم برای قراردادهای کوتاه مدت و هم برای تمام وقت وجود دارد تا کار خود را دوباره شروع کنید. از آنجایی که مشاغل فنی حوزه وسیعی از تخصص ها را پوشش می دهند، بنابراین مهم است که خود را به عنوان یک متخصص در مهارت های خود تعریف کنید.

شاغل فناوری اطلاعات می تواند به این معنی باشد که شما در زمینه هایی مانند توسعه، مدیریت پروژه و تضمین کیفیت تخصص دارید. گزینه های زیادی در این زمینه برای موقعیت های قراردادی کوتاه مدت و تمام وقت برای شروع کار شما وجود دارد.

مراقبت های بهداشتی: مراقبت های بهداشتی یکی دیگر از مشاغل تنظیم شده است، و مهم است که قبل از پیگیری اعتبار، تصمیم بگیرید که کدام استان برای شما مناسب است. استان ها بر اساس تقاضای خود برای کارکنان مراقبت های بهداشتی متفاوت هستند و برنامه های اعتبار متفاوتی دارند. مشاغل بهداشتی را در سرتاسر کانادا که در بخش انجمن مشاغل بخش بهداشت کانادا پست شده است پیدا کنید.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، مانیتوبا و انتاریو نتایج قرعه کشی PNP را منتشر کردند

تجارت: در سرتاسر کانادا نیاز شدیدی به فعالان بخش تجارت وجود دارد. BetterDwelling گزارش داد که کمبود ۶۰۰۰۰ فعال تجاری و حدود ۷۰۰۰۰۰ تاجر بازنشسته از این حوزه در سال ۲۰۲۸ وجود خواهد داشت. هر استان و منطقه فعالان تجاری را با معیارهای منحصر به فرد ارزیابی می کند. علاوه بر این، هر کارفرما به آموزش و تجربه ضمن خدمت نیز نیاز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارزیابی، باید به وبسایت سازمانی اداره‌کننده تجارت استان/منطقه محل زندگی و کار مدنظر خود، مراجعه کنید. بسته به جایی که می خواهید بروید، فرآیند متفاوت است. هر وبسایت دارای جزئیات بیشتری در مورد گواهینامه های صلاحیت برای کار در آن استان یا منطقه در یک حرفه تخصصی خاص و کارهایی است که برای دریافت آن باید انجام دهید. در اینجا می‌توانید براساس موقعیت مکانی خود ارزیابی شوید.

حمل‌ و نقل و تدارکات: شغل‌هایی مانند توزیع کننده اقلام و راننده کامیون همیشه مورد تقاضا هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا با دستمزد مناسب به‌عنوان یک تازه‌وارد به سرعت وارد بازار کار شوید. در آژانس حمل‌ونقل کانادا یا انجمن ایمنی حمل‌ و نقل کانادا به دنبال فرصت‌های شغلی بگردید.

 

چه زمانی باید از آژانس کاریابی/مصالحه استفاده کرد

مهاجران می‌توانند از سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات استفاده کنند که معمولاً به آنها آژانس‌های مصالحه یا کاریابی نیز گفته می‌شود. این آژانس ها توسط دولت تامین مالی می شوند و استفاده از اکثر آنها رایگان است. آنها می توانند خدماتی مانند:

  • کمک و بررسی در نوشتن رزومه
  • رزیابی و کلاس‌های زبان
  • کمک در جستجوی کار
  • تمرین مصاحبه
  • ارائه دهند.

خدمات آموزش جهانی طی یک نظرسنجی پرسید که آیا این خدمات اشتغال، به مهاجران جدید در پیدا کردن کار کمک می‌کنند یا خیر، و دریافت که ۷۷.۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی که از خدمات استخدامی استفاده می‌کردند، توانسته‌اند کار پیدا کنند.

 

برای بالا بردن احتمال موفقیت رزومه خوبی بنویسید

فرمت رزومه های کانادایی به شکل سنتی بوده و کارفرمایان مایلند به جای یک لیست طولانی از وظایف، فعالیت‌های استخدامی مهم و مختصر را ببینند. از ایجاد یک رزومه عمومی و ارسال آن به تمام شغلی مورد علاقه خود صرف نظر کنید. در عوض، رزومه خود را طوری تنظیم کنید که برای هر موقعیت شغلی‌ای که درخواست می دهید، جذاب باشد. به عنوان مثال، اگر در زمینه بانکداری و فناوری کار کرده اید، اما برای موقعیت شغلی در زمینه فناوری اطلاعات درخواست می دهید، از تجربه بانکداری صرف نظر کنید، مگر اینکه مرتبط باشد. از طرف دیگر، می توانید هرگونه تجربه فنی که در موقعیت بانکی خود به دست آورده اید را برجسته کنید.

نمایش خبر  ۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان، چه تأثیری بر مهاجران کانادا خواهد داشت؟

 

برنامه های میانبر ویژه شما را برای ورود به کانادا آماده می کند

برنامه های میانبر، برنامه های آموزشی برای متخصصان آموزش دیده‌ی بین المللی هستند. این برنامه‌ها که از طریق بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در دسترس هستند، به متخصصان این امکان را می‌دهند که به تحصیلات خود ادامه داده و مهارت‌های خود را متناسب با نیازهای نیروی کار کانادا افزایش دهند. افراد تازه واردی که به دنبال یافتن شغل در زمینه ای هستند که نیاز به مجوز یا مدارک معتبر دارد، در صورت انجام یک برنامه میانبر، موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد. این امر به این دلیل است که تبدیل شدن به فردی متخصص و دارای مجوز در هر کشوری پیچیده است و برنامه میانبر به تازه واردان کمک می کند تا آموزش های لازم برای تکمیل این فرآیند را دریافت کنند.
برای ایجاد فهرستی از دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی که در آن شرکت می‌کنند، به سادگی ترکیب «استان + برنامه‌های میانبر» را در وب جستجو کنید. برنامه های میانبر برای چندین شغل مختلف، از حسابداری گرفته تا بینایی سنجی وجود دارند. به عنوان مثال، دولت آلبرتا یک برنامه میانبر برای هزینه ها دارد که بسته به دانشگاه و حرفه متفاوت است، اما در بسیاری از موارد، یک تازه وارد می تواند برای تامین بخشی از برنامه خود، واجد شرایط دریافت کمک مالی باشد.

 

در صورت نیاز، با شناسایی مدارک خود، خود را برای یافتن شغل آماده کنید

بسته به حرفه خود، ممکن است نیاز باشد که تحصیلات، گواهینامه ها و تجربه کاری گذشته خود را تأیید کنید. این فرآیند گاهی اوقات ضروری است زیرا تحصیلات و تجربه شما را با آنچه در کانادا معادل است، مطابقت می دهد. بنابراین نیازی نیست که جستجوی کار خود را از ابتدا شروع کنید. در اینجا مراحل دقیق دریافت اعتبار آمده است.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: رکورد جدیدی از نامزد های PNP دعوت شدند.

برای شروع زندگی جدید خود در کانادا چه به عنوان یک تازه وارد به منابع مالی نیاز داشته باشید چه به پشتیبانی مالی نیاز داشته باشید، Scotiabank آنچه شما نیاز دارید را به همراه دارد. ما برای کمک به شما در این سفر هیجان انگیز بی ‌طاقت هستیم.

سلب مسئولیت حقوقی: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است. نباید به عنوان مشاوره مالی، مالیاتی یا سرمایه گذاری یا تضمین آینده به آن اعتماد کرد و همچنین نباید آن را توصیه ای برای خرید یا فروش تلقی نمود. اطلاعات موجود در این مقاله، از جمله اطلاعات مربوط به نرخ بهره، شرایط بازار، قوانین مالیاتی و سایر عوامل سرمایه گذاری، بدون اطلاع قبلی در معرض تغییر هستند و بانک نوا اسکوشیا مسئولیتی در قبال به روز رسانی این اطلاعات ندارد. ارجاع به هر محصول یا خدمات، نظر یا بیانیه شخص ثالث، یا استفاده از هر نام تجاری، کارخانه یا شرکتی به منزله تضمین، توصیه یا تأیید بانک نوا اسکوشیا در مورد هیچ یک از محصولات، خدمات یا نظرات این بانک نیست. اعتقاد بر این است که تمام منابع شخص ثالث تا تاریخ انتشار دقیق و قابل اعتماد هستند و بانک نوا اسکوشیا صحت یا قابلیت اطمینان آن را تضمین نمی کند. خوانندگان باید برای مشاوره مالی، سرمایه گذاری و/یا مالیاتی خاص متناسب با نیازهایشان با مشاور حرفه ای خود مشورت کنند تا اطمینان حاصل شود که شرایط فردی به درستی در نظر گرفته شده و اقدام بر اساس آخرین اطلاعات موجود انجام می شود.