Skip to content
۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان، چه تأثیری بر مهاجران کانادا خواهد داشت؟

تاریخ انتشار

تجزیه و تحلیل: برنامه جدید مهدکودک کانادا احتمالاً برای تازه واردان بسیار مفید است.

در آوریل ۲۰۲۱، نخست وزیر جاستین ترودو هدف از مهدکودک با هزینه متوسط ​​۱۰ دلار در روز در سراسر کشور را طی پنج سال آینده ترسیم کرد.

برای دستیابی به این هدف، دولت فدرال متعهد به سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد دلاری طی پنج سال آینده و سپس سالانه حداقل ۹.۲ میلیارد دلار پس از آن شده است. دفتر نخست وزیر اعلام کرد که سیستم جدید می تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ هزینه های مهدکودک را به طور متوسط ۵۰ درصد در هر نقطه خارج از کبک کاهش دهد.

از زمان اعلام این خبر، دولت فدرال با استان ها و مناطق در مورد اجرای این سیستم جدید یادگیری زودهنگام و مراقبت از کودکان وارد مذاکره شده است. تاکنون با هفت استان و یک ناحیه به توافق رسیده است. بخشی از این توافق‌نامه‌ها، مستلزم تعیین میزان پولی است که دولت فدرال برای هر حوزه قضایی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن، در دسترس‌تر کردن مراقبت از کودکان و حمایت از خود ارائه‌دهندگان مراقبت از کودک از طریق آموزش مهارت‌ها و افزایش دستمزد فراهم می‌کند.

منطق پشت این ابتکار تحریک رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی در سراسر کشور است.

پس از اعلام این خبر، دفتر نخست وزیر توضیح داد: با ایجاد یک سیستم یادگیری زودهنگام و مراقبت از کودکان، ما زندگی را برای خانواده های کانادایی مقرون به صرفه تر می کنیم، مشاغل جدید ایجاد می کنیم، طبقه متوسط ​​را رشد می دهیم، مشارکت زنان را در نیروی کار افزایش می دهیم و رشد اقتصادی قوی را در سراسر کشور به راه می‌اندازیم.

نمایش خبر  WES ECA خود را ارتقا دهید: افزایش فرصت‌های آموزشی و شغلی در کانادا

 

۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودک، چگونه می‌تواند بر مهاجران تأثیر بگذارد؟

این سیاست احتمالاً دستاوردی بزرگ برای والدین در سراسر کانادا و شاید بیشتر برای والدینی باشد که با شرایط آسیب پذیر روبرو هستند. مهاجران از جمله کسانی هستند که بیشترین سود را می برند.

مهاجران معمولا در سنین پایین تر از سن متوسط ​​ساکنان کانادایی به کانادا می آیند. این بدان معناست که آنها تمایل دارند خانواده های جوان تری داشته باشند و دسترسی به مراقب مقرون به صرفه از کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. برخلاف میانگین کانادایی‌ها، مهاجران ممکن است خانواده و دوستانی برای مراقبت از فرزندان خود نداشته باشند و ممکن است هنوز درآمد کافی برای پرداخت هزینه مهدکودک را نیز نداشته باشند. معمولاً این زنان مهاجر هستند که بیشترین فشار را متحمل می شوند.

یکی از دلایلی که زنان تازه وارد ممکن است برای تلفیق مسائل اقتصادی و اجتماعی در کانادا دچار مشکل شوند، فقدان گزینه های مقرون به صرفه برای مهدکودک است. به عنوان مثال در تورنتو که مقصد اصلی مهاجران جدید به کانادا است، متوسط ​​هزینه ماهیانه کودکان نوپا طبق بودجه دولت فدرال در سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۶۰۰ دلار است. این مبلغ برای خانواده معمولی با دو فرزند بیش از ۳۰۰۰ دلار در ماه است.

در غیاب گزینه های مقرون به صرفه، زنان تازه وارد ممکن است مجبور شوند برای مراقبت از فرزندان خود در خانه بمانند. این امر بطور جدی مانع از توانایی آنها برای پیگیری مشاغل خود در کانادا و همچنین ایجاد شبکه های اجتماعی می شود که برای احساس در خانه بودن در کانادا نیز حیاتی هستند. جای تعجب نیست که زنان تازه وارد طی تحقیقاتی اذعان کرده اند که در سال های اولیه ورود به کانادا به دلیل مسئولیت های مراقبت از کودک خود، احساس انزوا می کنند.

نمایش خبر  استان هایی که برای تسهیل کار مهاجرت پرستاران با تحصیلات بین المللی در کانادا تلاش می کنند.

از این رو، بسیار محتمل است که اجرای برنامه ۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان، زنان مهاجر بیشتری را قادر سازد تا شغل خود را دنبال کنند. این امر قدرت خرید خانواده‌های مهاجر را بهبود می‌بخشد، زیرا آنها می‌توانند انتظار درآمد بیشتری داشته باشند در حالی که هزینه‌های مهدکودک‌شان کاهش می‌یابد. این برنامه همچنین باید تلفیق اجتماعی در میان زنان مهاجر را نیز بهبود بخشد (زیرا محل کار نیز برای ایجاد شبکه های اجتماعی کلیدی است)، و نشان دهنده موهبتی است برای بازار کار کانادایی، که قرار است طی دهه آینده، شاهد رسیدن تمام ۹ میلیون نفر از نسل کودکان بومر خود به سن بازنشستگی باشد.

احتمالا یکی دیگر از مزایای اصلی این طرح، نتایج بهتر آموزشی و اجتماعی برای کودکان تازه وارد است، زیرا آنها به فرصت های بیشتری برای یادگیری و یافتن دوستان جدید دسترسی خواهند داشت.

در بودجه ۲۰۲۱ به چند مثال و تحقیق برای اثبات این برنامه جدید اشاره کرد. در سال ۱۹۹۷، نرخ مشارکت زنان در نیروی کار کبک چهار درصد کمتر از بقیه کانادا بود، اما امروز پس از معرفی یک سیستم مراقبت از کودک مقرون به صرفه، چهار درصد بالاتر از میانگین ملی است. علاوه بر این، در بودجه به یک مطالعه اقتصادی TD اشاره شده که نشان می‌دهد هر ۱ دلار سرمایه گذاری در حوزه آموزش دوران کودکی، منجر به بازگشت سرمایه گسترده‌ای بین ۱.۵۰ تا ۲.۸۰ دلار می شود.

چنین یافته هایی باید به تازه واردان و والدین در سراسر کانادا دلایل خوشبینانه قابل توجهی ارائه نماید.