Skip to content
استان هایی که برای تسهیل کار مهاجرت پرستاران با تحصیلات بین المللی در کانادا تلاش می کنند.

تاریخ انتشار

کانادا با کمبود شدید پرستاران دارای پروانه رسمی[1]  روبرو است، بریتیش کلمبیا و انتاریو در تلاش هستند تا موانع را برای پرستاران با تحصیلات بین المللی برطرف کنند.

بریتیش کلمبیا اخیراً اعلام کرده است که برخی از موانع را برای ثبت نام پرستاران با تحصیلات بین المللی[2] (IEN) در این استان از بین می برد. این کار را با حذف هزینه های درخواست و ارائه حمایت های مالی جدید به پرستارانی که پس از یک دوره غیبت ، مجددا به کار خود بازمی گردند، انجام می دهد. این استان می گوید که اکنون هزینه های درخواست و ارزیابی IEN ها را پوشش می دهد که می تواند بیش از 3700 دلار هزینه در بر داشته باشد. علاوه بر این، این استان تا سقف 4000 دلار به ازای هر نفر برای پوشش ارزیابی ها و هزینه های سفر واجد شرایط برای پرستارانی که پس از یک دوره غیبت به کار خود می گردند، ارائه خواهد داد.

حمایت از پرستاران کلید کار ما برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی برای همه بریتیش کلمبیایی ها است. دیوید ابی، نخست وزیر، گفت: با این حال، تقاضا برای پرستاران از عرضه پیشی گرفته است.

پرستاران با استعداد ، متخصص و با تجربه کافی هستند که تمایل دارند در بریتیش کلمبیا کار کنند و به ارائه بهتر و با کیفیت تر مراقبتهای بهداشتی و خدمات درمانی کمک کنند، اما با یک فرآیند ثبت نام گران و پیچیده در حاشیه نگه داشته می‌شوند. برای ما فرقی نمی کند که یک پرستار در داخل آموزش دیده باشد یا خارج از استان ، ما آماده استقبال از کسانی هستیم که  آماده ارائه  مراقبتهای بهداشتی و خدمات درمانی در بریتیش کلمبیا هستند. دولت بریتیش کلمبیا در آوریل 2022 ، 12  میلیون دلار کمک هزینه برای IENها اعلام کرد. از زمان اعلام بودجه،  5000نفر تمایل خود را  برای  حرفه پرستاری در بریتیش کلمبیا نشان دادند. از این تعداد، 2000 نفر به طور فعال مشغول تکمیل فرآیند ثبت نام و ارزیاب هستند.

نمایش خبر  تورم رو به افزایش کانادا برای مهاجران به چه معناست؟ این تورم بالا چه مدت به طول می‌انجامد؟ اسکوشیا بانک پیشبینی می‌کند که تا سال 2023 ثبات پیدا می‌کند.

به طور کلی، بدنبال این تغییرات ، در سال 2022 ،کالج  پرستاری و مامایی بریتیش کلمبیا ، بیش از 90٪  از درخواست های پرستاری را پذیرش کرد.

انتاریو نیز روی استخدام و حفظ IEN های بیشتر،تمرکز می کند

پاییز گذشته، انتاریو گام های مشابهی برای هموارسازی مسیر IEN ها برداشت. در ماه اکتبر، وزارت بهداشت انتاریو، کالج پرستاران انتاریو، و کالج پزشکان و جراحان انتاریوريال در برنامه های خود ، چندین تغییر اعمال کردند، مانند:

*  فراهم کردن امکان ثبت نام در یک طبقه جدید و موقت برای پرستاران با تحصیلات بین المللی و اجازه  شروع به کار زودتر به آنها، در حالی که مشغول تکمیل مراحل ثبت نام هستند.

* تسهیل بازگشت پرستاران غیر شاغل یا بازنشسته به کار، با ایجاد انعطاف پذیری در شرایطی که آنها باید در یک دوره زمانی معین ، قبل از درخواست برای بازگرداندن به کار پرستاری انجام داده باشند. و

* ایجاد یک طبقه جدید ، موقت و مستقل  جهت ثبت نام پزشکان سایر استان ها و مناطق، که کار آنها را طی 90 روز برای شروع کار در  آنتاریو آسان تر می کند.

این اقدامات آغاز یک برنامه بلند مدت بود ،اقدامات بیشتری برای IEN ها .  از اول ژانویه امسال اجرایی شد که تأثیر مثبت بیشتری خواهد داشت و روند ثبت نام را تسریع می کند، از جمله:

• الزام کالج های نظارتی  بهداشت به رعایت محدودیت های زمانی برای تصمیم گیری ثبت نام.

* ممنوعیت کالج های نظارتی بهداشت مبنی بر نیاز به تجربه کاری کانادایی[3] برای ثبت نام، به استثنای مواردی مانند زمانی که تجربه بین المللی معادل پذیرفته می شود. و

نمایش خبر  کانادا اقدامات جدیدی را برای تقویت یکپارچگی دانشجویان بین المللی در جامعه اعلام می کند

* پذیرش آزمون های زبان تایید شده بر اساس قانون مهاجرت و حمایت از  پناهندگان[4] (IRPA) برای کاهش آزمون های تکراری مهارت زبان برای مهاجران به کانادا.

 در یک بازه زمانی ، بین ژانویه تا اکتبر گذشته  ، انتاریو با افزایش بودجه به برنامه  مشارکتی و نظارتی تجربه عملی[5]،از پذیرش بیش از 800 IEN استقبال کرد. این استان انتظار دارد که این تعداد تا پایان ماه مارس سال جاری به 1000 نفر افزایش یابد.

 انتاریو نیز مانند بریتیش کلمبیا، به طور موقت هزینه های معاینات، درخواست ها و ثبت نام برای کالج پرستاران انتاریو را  تحت پوشش خود قرار  می دهد، این مبلغ می تواند تا 1500 دلار افزایش یابد. در نهایت، انتاریو 764 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است  تا  برای ابقای پرستاران انتاریو، 5000 دلار به عنوان پاداش اهدا کند.

چرا کانادا  برای جذب کارکنان مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی سخت در تلاش است؟

سیستم مراقبت های بهداشتی  و خدمات درمانی کانادا به دلیل عوامل متعددی از جمله پیری جمعیت، بسیار تحت فشار است. این بدان معناست که افراد بیشتری نیاز به مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی دارند و از طرفی بسیاری از متخصصان در بخش مراقبت های بهداشتی نیز  در حال بازنشستگی هستند.

علاوه بر این، گزارش اتحادیه پرستاران کانادا[6] می گوید  قبل از بحران ناشی از همه گیری کووید- 19 نیز فشار زیاد کاری و کمبود پرستار وجود داشت. در طول اوج همه‌گیری کرونا، بسیاری از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی  و خدمات درمانی به طور بی سابقه ایی ، در شیفت‌های طولانی با مرخصی کم، کار می‌کردند و این باعث شده است که بسیاری از کادر درمان برای  استراحت و سلامت روان خود به مرخصی های  طولانی‌تر نیاز داشته باشند  و یا به طور کلی از بخش مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی استعفا دهند.

نمایش خبر  چرا بیشتر هندی ها به کانادا میروند؟

بر اساس داده های آمار کانادا، در ماه اکتبر،در بخش مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی و  مددکارهای اجتماعی[7] 151200 جای خالی برای موقعیتهای شغلی مذکور وجود داشت که این ، بالاترین سطح در همه بخش ها بود . این میزان نسبت به رکورد 152800 در ماه جولای تغییر کمی داشت. جدیدترین داده های ماه دسامبر نشان می دهد که نرخ اشتغال در بخش مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی و مددکارهای اجتماعی همچنان رو به کاهش است. بیشترین تعداد از دست دادن شغل در انتاریو رخ می دهد.